Ten eerste: Ik zou het ook niet willen in mijn buurt. Alleen is er wel een voordeel: Je weet het nu en iedereen zal hem nauwlettend in de gaten houden. Normaal gesproken weet je het dus niet dat er een pedofiel in je buurt woont en dat is vele malen gevaarlijker!! want er zijn er veel meer dan wij weten en die wonen ook bij jou in de buurt.
P en w gekeken.. Schaamrood op mijn kaken voor die Leidenaren... Zoveel onwetendheid en lekker een reden om tegen het gezag aan te schoppen, bevordert de cohesie ten top. Advocaat had zinnige dingen te zeggen, sta er helemaal achter! EnGeweld lost niks op! Ze moeten geplaatst worden en overal schijn scholen etc, enkelband en tiezicht door reclassering uiteraard van belang! Hij mag in mijn wijk komen wonen, einde aan deze heksenjacht! Er zijn zoveel pedoseksuelen waar je het niet van weet.. Ik weet het liever wel!
niks aan te doen,(ook al zou ik ook liever anders zien) hij zou eerst in Kerkrade gaan wonen, hier hadden ze toen hele grote spandoeken gemaakt en opgehangen bij het gemeente huis.
Ik zeg toch niet dat ik het graag zou willen? En ik zeg toch ook niet dat mensen zich geen zorgen mogen of moeten maken? Maar het is een feit dat mensen het nu weten en hij in de gaten gehouden word. Een ander waar je het niet van weet word stukken minder in de gaten gehouden. Dat is het enige wat ik aangeef.
Serieus? Ik denk dat mensen (zo wil il ze niet eens noemen.) gewoon met hun poten van kinderen af moeten blijven. Heeft niets met de weerbaarheid van een kind te maken.
Tegen een pedofiel kun je je kind echt weerbaar maken hoor! We hebben het hier over kinderen he? Belachelijk, ze moeten gewoon van kinderen af blijven!
Arme man hij komt in een constante verleiding om weer de fout in te gaan, en weer kinderen te beschadigen omdat hij nou eenmaal met sexuele gedachten naar kinderen kijkt en het liefst ook zijn gedachten bevredigd met kinderen.. Ja na een straf verdient hij een nieuwe kans omdat hij misschien niet is genezen, maar gewoon een 2e kans verdient... ik vind het gewoon te gek voor woorden hij hoort in een instelling te blijven geef hem daar maar een zinnige taak...
Ik ben een vrouw met heus sexuele gedachten over mooie mannen, maar als ik er zo een zie, bespring en rand ik zo iemand niet aan. Gedachten hebben is tot daaraan toe, maar er wat mee doen, en dan met kinderen, die gewoon niets daarvan moeten weten als ze zo jong zijn, tegen hun zin in, dat maakt wel duidelijk dat wanneer je je niet 'in' kunt houden je echt ziek bent, en een flinke verslaving hebt. Dan hoor je idd. ergens thuis zonder de verleiding, zonder kinderen in je buurt, en onder constante toezicht. Dat denk ik, maar gaat hem dus niet worden, dat gaat de overheid niet waarmaken. Dus moeten ze terug in de maatschappij geplaatst worden, helaas.
Ja, want pedofielen wonen alleen in Nederland, dat komt in de rest van de wereld niet voor. Dream on!
Ik zag net wel iets voorbij komen op bnn: Een vrouw vertelde dat het opjagen van een pedo, helemaal verkeerd kan aflopen, want als een pedo gaat vluchten (buitenland) dan is het einde helemaal zoek. Valt natuurlijk ook wel iets voor te zeggen.
Ik weet wat seksueel misbruik met een kind kan doen en daar komen ze nooit meer vanaf.... Pedo's zijn monsters en ik vind het belachelijk dat hij maar zo kort heeft hoeven zitten. Als straf voor zijn daden zal hij zijn hele leven nergens meer welkom zijn en ik heb geen medelijden met hem. En ja het argument van pedo's zijn overal klopt wel maar als je weet dat er een naast je woont, dan word je er dagelijks mee geconfronteerd dat je kind dagelijks in de buurt is van een kindermisbruiker. Ik persoonlijk zou dat ook niet trekken en ik heb nog geen eens kinderen. Dus ik snap wel dat de buurtbewoners hem daar weg willen hebben en denken aan hun eigen kinderen en niet aan wat voor die viezerik het beste is. Laat hem maar bang zijn, waren die arme kinderen waarschijnlijk ook.
@OliviaFaye: Het gaat er inderdaad niet om wat voor de pedo het beste is. Het gaat er wel om wat voor de kinderen het beste is. Endat is om te beginnen dat zo'n monster niet meer in de buurt kan komen van zijn slachtoffers en natuurlijk dat hij niet nog meer slachtoffers kan maken. Dat laatste is alleen te bereiken als bekend is waar hij woont en als hij niet steeds van de ene naar de andere stad moet rondreizen. Het is niet prettig om een pedofiel in de buurt te hebben. 'Voordeel' van een bekende pedofiel, is dat hij goed in de gaten kan worden gehouden. Niet alleen door reclassering (want die zijn er niet altijd) of een enkelband (die merkt het niet als er hij een kind meeneemt). Sociale controle is danheel belangrijk. Ik denk niet dat Larue in de huidige situatie nog de kans krijgt om iets uit te vreten. Iedereen houdt hem in de gaten. Het zou nog fijner zijn om ze voor altijd in een afgesloten ruimte te zetten. Ik zou Rottumeroog er met liefde aan opofferen. Maar ik begrijp dat dit op juridische bezwaren stuit en ik ben toch ook wel heel erg dankbaar dat we in een rechtstaat wonen. We zullen het dus anders op moeten lossen. En dan heb ik ze liever waar we ze kunnen zien en in de gaten kunnen houden.
Net weer een bijeenkomst gehad. Als hij blijft, dan wil de burgemeester scherpere regels opgetekend hebben in zijn dossier, zoals dat hij niet alleen naar buiten mag, maar altijd onder toezicht. Dit kan van vrijwilligers of professionals zijn. Goed idee, maar mag dit wettelijk gezien eigenlijk wel denk ik dan... Geloof dat de burgemeester zijn beslissing al gemaakt heeft, maar zoals hij het vertelde kan hij eigenlijk ook niet anders. Er is hem wel duidelijk gemaakt dat hij niet alleen vanuit de situatie van Benno L. moest denken, maar meer vanuit o.a. de ouders en kinderen op de dagopvang voor gehandicapte kinderen. Hier had hij begrip voor en gaf hij ons ook gelijk in. Ben benieuwd wat eruit gaat komen... Ik ben niet voor, maar ook niet pertinent tegen. Wel denk ik dat zijn veiligheid en die van omstanders inmiddels niet meer gewaarborgd kan worden. Ik heb al zoveel gehoord en gelezen, er zijn genoeg mensen die hem, als ze hem op straat zien, iets aan zullen doen. En dat vind ik geen prettig idee aangezien we in dezelfde winkel boodschappen doen...