Hoi hoi! Een vraag: als het lukt wil ik heel graag borstvoeding gaan geven. Nu weet je natuurlijk nooit of dit gaat lukken. Mijn vraag is of jullie ook benodigdheden voor flesvoeding in huis hadden gehaald, voor het geval dat de borstvoeding niet lukt?
Ik was blij dat wij het wel hadden. Baby was dinsdags geboren maar viel alleen maar af omdat de BV niet wilde. Uiteindelijk was het zaterdag dat hij de grens had bereikt en ik moest de keuze maken. Dus toen meteen met FV begonnen en hij ging groeiende heen. Nu was het wel zaterdagmiddag dus de winkel was nog wel open maar wat als het zondag was geweest? Bonnetjes bewaren zodat het evt terug kan, en alles dichtlaten voor het geval je het niet meer terug kan brengen, dan kan iemand het overnemen.
Nee hoor, bij een (nacht)apotheek is alles snel genoeg gehaald ... Hier overigens ook beide keren de grens (10%) bereikt en zonder bijvoeden er ook weer boven gekomen. Bij mij duurt het blijkbaar iets langer dan gemiddeld voordat de voeding goed op gang komt. Overigens hadden M en T wel goede plasluiers, waren alert en helder
ik was heel blij dat ik flesvoeding in huis had.. ik moest de derde nacht stoppen omdat ik teveel stuwing had en de kleine meid weigerde te eten.. om half 3 snachts heb je niet veel zin om nar de nachtapotheek te gaan denk ik dus ik had idd alles in huis
Ik wil ook borstvoeding geven, maar heb just in case wel flesjes in huis en tegen het eind vd zwangerschap haal ik wel een pak flesvoeding. En inderdaad wat de dames hier boven ook al zeggen, flesjes/voeding zijn ook zo bij gehaald. Ik heb een setje van Avent, maar je weet natuurlijk nooit of jou kindje dat wel een prettig flesje vind, dan is een ander flesje zo bij gehaald.
Vind je het geen probleem om 's nachts of overdag er op stel en sprong eruit te gaan om de benodigdheden te kopen, dan kan je het laten. Ik niet, daarom heb wij 2 flesjes en een pak voeding in huis.
Volgens onze kraamzorg intake mevrouw was het niet nodig. Ze zei dat het snel genoeg bij gehaald is , en de kraamzorg dit ook mee kan nemen. Mocht het nodig zijn. (al had ik al 2 flesjes , en een pakje kant en klare voeding in huis liggen voor de zekerheid.)
Moet er wel een nachtapotheek bij je in de buurt zijn Er zat hier echt geen vooruitgang in, beeb viel steeds in slaap tijdens de voeding en er zat geen fut in.
haii, Bij mijn kindje wilde het ook niet lukken. Dag 1 al avond bij voeding (met de lepel het hele weekend vol gehouden). En Donderdag ging het echt niet anderhalfuur lang aan me borst en nog huilen toen snel fles er bij en hij was te vreden. misschien heb je van die blije dozen gehad? Daar zit ook een flesje in meestal. En ja de kraam vrouw of verloskunde heeft wel wat bij der. Maar niet altijd. Wat je ook kan doen vlak voor dat je moet bevallen even naar de kruidvat een goedkoop flesje halen (koste toen nog geen euro geloof ik) en kant en klaar pakjes halen. Zodat als het echt niet lukt en het gebeurt waneer alles dicht is dat je dan toch een kleine dag mee kan. Of zodat dat je niet hoeft te haasten om wat in huis te hebben. Want als het wel lukt heb je wel een pak van 13 euro in huis (mocht de kraamvrouw niets hebben) En een kant en klaar pakje koste ook geen euro toen en dus niet veel weg gegooid geld mocht het niet lukken. En als het echt niet wil lukken kun je dan als je op de ben bent zelf een mooi handig flesje kopen. Ik had de S fles die kun je instellen zodag hij/zij minder lucht binnen kreeg heel makkelijk
het is op zich snel gehaald. Wij hadden het niet in huis, maar toch even nodig gehad voor bijvoeden en toen hebben we van die pakjes (stonden in hetzelfde schap) gehaald, 2 stuks. Dus niet meteen een grote bus. En we hebben maar 1 pakje deels nodig gehad toen.
Ik ging er vanuit dat het goed zou gaan en had niks aangeschaft, maar dat was achteraf niet zo slim. Dochterlief heeft een week in het ziekenhuis gelegen met 'dank' aan ondervoeding/ uitdroging, omdat mijn borstvoeding niet op gang wilde komen. Ik heb veels te lang aan zitten klooien en zou daarom een eventuele volgende keer altijd iets in huis willen hebben. Alleen ik zou juist geen fles kopen! Ik ga er vanuit dat je niet direct wil stoppen met de borst als het niet direct wil lukken? Wij hebben hier gevoed met een slangetje aan een spuitje, het zogenaamde fingerfeeding. Veel borstvoedvriendelijker en kost je 2 euro aanschafkosten. Ook zou ik een paar kleine zakjes nutrilon kopen (5 zakjes voor nog geen 2 euro) i.p.v. een groot pak. Er zijn hier geen nachtapotheken in de buurt en ik zou me voor zo klein bedrag de moeite besparen om 's nachts ergens heen te moeten rijden.
ik heb een startersset van Avent gekocht, maar ook een borstkolf (van een collega overgenomen voor een mooi prijsje). Ik wil heel graag borstvoeding geven maar wil ook graag dat mijn ukkie went aan de fles (dus probeer ik te kolven) zodat mijn man ook af en toe de fles kan geven. Over flesvoeding heb ik eigenlijk nog niet nagedacht. Ik denk dat ik het niet koop, er zit hier een etos, kruidvat en diverse supermarkten in de buurt en ik neem aan dat het zo gehaald is. Want zelfs op zondag zijn de winkels vaak open....
Ik heb wel wat flesjes gehaald ik haal alleen geen voeding dat kan je 24/7 halen bij de apotheek. Ik kwam de flesjes van chico tegen bij de zeeman voor 0.75 cent en dacht ik heb ze toch ooit nodig. Ik ga wel bv geven maar haal voorlopig nog niets in huis tot het echt nodig is en die flesjes berg ik gewoon op.