Benodigdheden kraamweek

Discussion in 'Zwangerschap' started by jaimy22, Mar 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    Ik ben medisch dus zal in het ziekenhuis bevallen. Een heel kraampaket aanschaffen lijkt me wat overbodig. Wat heb ik echt nodig als ik na de bevalling thuis kom voor mezelf dan ?

2. Nath29

Nath29 Lid

Jun 29, 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaak krijg je een kraampakket via de verzekering. Kijk dat even in je polis na voordat je alles aanschaft.. scheelt je weer 😉

3. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,060
    2,403
    113
    Female
    In ieder geval:
    - kraam verband
    - matjes / onderleggers voor onder je matras
    - eventueel gaasjes en zo
    - alcohol
    - thermometer (verschilt per pakket)

Dit is wat je sowieso thuis gebruikt.
    Tevens krijg je van de ene zorgverzekeraar het pakket gewoon compleet en wordt het volledig vergoed door je verzekering. Bij sommige kan je aanvinken wat je nodig hebt, zo maak je enkel gebruik van wat je nodig hebt.
    En bij sommige verzekeringen kan je zelf alles los kopen en declareren.

4. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Hier werd gezegd dat je hoe dan ook het complete pakket moet hebben omdat de kans bestaat dat je het niet red naar het ziekenhuis en alsnog thuis bevalt (ondanks medische indicatie). Misschien verschilt dit per verloskundige, dat weet ik niet. Zou je eigen verloskundige even vragen wat zij verwachten.

5. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    Nee ik krijg geen pakket van zorgverzekeraar daarom lijkt het mij voordeliger om spullen los aan te schaffen

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik had ook geen pakket en wilde geen pakket kopen omdat ik de vorige keer (na keizersnede) meer dan driekwart niet heb gebruikt. Ditmaal in ziekenhuis normaal bevallen. Wat ik heb gekocht: alcohol 70%, watten, thermometer zodat ik er twee had, handenalcohol, steriele gaasjes, kraamverband Kruidvat en maandverband van Kotex. Niks teveel of te weinig en Kraamzorg vond het prima. Ik had twee onderleggers van katoen voor op mijn bed trouwens.

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,127
    405
    83
    Ik kon het pakket bij mijn zorgverzekering bestellen voor 20 euro geloof ik. Dus vond dat best meevallen. Dan heb je in ieder geval alles in huis, mocht je het ziekenhuis niet halen inderdaad. Of als je gelijk naar huis mag, dan heb je ook nog een en ander nodig.
    In ieder geval alcohol, thermometer, onderleggers en kraamverband wat ik zo uit mijn hoofd bedenk.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb weinig gebruikt uit het kraampakket. Ik had kraamverband, alcohol, thermometer zelf gekocht. Zeiltje en onderleggers werd ik gek van. Al dat zweet plastic.
    Deed een dikke oude handdoek onder m'n billen om de hechtingen te laten luchten.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik heb bijna alles gebruikt..
    Navelklem en gaasjes niet gebruikt voor de rest alles.

10. Maranne

Maranne Actief lid

Oct 23, 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Onderleggers vond ik juist ideaal. Niet alleen voor jezelf, maar ook om de baby op te verschonen. Het aantal uit het kraampakket vond ik echter wel veel. (al was het bij buikgriep en overgeven ook niet weg)

11. ikkehouvanjou

ikkehouvanjou Actief lid

Feb 9, 2011
    388
    0
    16
    Ik krijg het gratis van verzekeringen

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb maar 1 pak maandverband aangebroken en het alcoholflesje. De rest heb ik aan mijn Kraamzorg gegeven, omdat zij ze doneren aan een organisatie in Afrika om de bevallingen daar ook zo hygiënisch mogelijk te laten verlopen.
    Het is dus een idee om het kraampakket gewoon aan te schaffen en de rest te doneren als het blijkt dat je toch niet alles nodig had.

13. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb 3 pakken kraamverband gebruik, alcohol, heel veel onderleggers (door gebroken vliezen), watten. Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen. ik kreeg mijn kraampakket wel van de verzekering, ik heb de rest gedoneerd aan een stichting dit kon via mijn vk. Als je het geld er voor hebt zou ik een klein kraampakket aanschaffen, ik geloof dat die maar €20-€25 kosten en dan de ongebruikte dingen doneren

14. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Kraamverband ook maar weinig gebruikt, had liever gewoon maandverband.
    Alcohol, thermometer
    Onderlegger wel gebruikt maar sjee wat heb ik liggen zweten met dat plasticding.

Verder niets nodig gehad, in ziekenhuis geplande keizersnede gehad

15. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Dit heb ik gekocht.. ik beval ook medisch in t ziekenhuis en moet voor voor mijn kraampakket betalen anders bij de verzekering dus heb alles los gekocht.

Share This Page