Wat doe jij tijdens je verlof?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bubi, Jan 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Hoi!
    Hier al met verlof sinds 34 weken, en in de tussetijd verveel ik me mateloos! Alles is gedaan en af, dus ik houd mezelf bezig met redeijk nutteloze dingen zoals gekleurde randjes om een flanellen luier naaien...
    Ik vroeg me of hoe jullie je dagen doorkomen?

2. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Hahahaha leuk hé die zwangerschap verlof, ik zal je wat vertellen ik verveel me dood!
    Mijn verlof is sinds maandag ingegaan en echt ik doe bijna niets op een dag......
    Mijn huishouden doe ik, en verder zit ik maar een beetje tv te kijken, achter de laptop zitten
    en tijdens de schooltijden mijn dochter halen en brengen naar school toe..

Vanmiddag ga ik met mijn stiefzusje even naar de winkel toe ingredienten halen voor een taart, we gaan vanavond een taart proberen te maken voor m'n man.

Verder ik doe bijna niets op een dag.........

Succes je laatste loodjes ;)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Haha hoe kom je er op om dat te gaan doen :D :D

Ik heb me niet echt verveeld, veel uitgerust en ontzettend lui geweest en verder lekker afspreken met bekenden :)

4. Linlala

Linlala Actief lid

Feb 27, 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Ik ben van plan om ´pas´ met 36 weken met verlof te gaan en hoop stiekem dat mijn meisje iets eerder komt dan die 40 weken, want ook ik zou niet weten hoe ik mijn verlof op een nuttige, maar vooral ook leuke, manier in kan vullen. Als ik erover nadenk kom ik niet verder dan het lezen van een boek, het kijken van een film of het drinken van koffie bij familie of vrienden (die waarschijnlijk ook allemaal aan het werk zijn).

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Ik had gisteren mijn laatste werkdag. Maar omdat ik altijd op donderdag en vrijdag vrij ben, voelt het nog niet zo. Zoonlief loopt nu ook de hele dag om me heen. Denk dat ik maandag pas echt als verlof ga voelen. Kleine man bij oma en dan heb ik écht vrij!
    Moet alle kleertjes nog wassen, dus dat is mijn eerste taak! En verder nog niet echt plannen; beetje schoonmaken in huis en bij vriendinnen bakkie doen (sommige werken op mijn werkdagen, dus dat komt nu leuk uit). En verder hopen dat onze kleine meid net als haar broer zich twee weken eerder laat zien!

6. Dinges89

Dinges89 Actief lid

Jun 15, 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Ik zat al sinds ik 12 weken zwanger was thuis dus begon me op een gegeven moment ook rot te vervelen. Ben toen tot in den treure mutsje, sokjes en wantjes voor onze uk gaan breien...kind kan volgens mij 10 horrorwinters doorkomen nu:)

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik ben dan thuis mama. Maar tijdens de slaapjes en pzs tijden doe ik niks anders dan tv kijken, klooien op de ipad en een dekentje haken.
    Eerder deed ik toen nog huishoudelijke dingen, maar heb weinig puf over.

8. Within

Within Niet meer actief

Ik ben niet officieel met verlof, maar zit al wel mijn hele zwangerschap (en daarvoor) thuis.

Hoe ik me vermaak? Beetje tv kijken, ZP verslaafd zijn, wandelen met de hond, marktplaats snuffelen, beetje rommelen in huis, thee drinken met vrienden/schoonmoeder, shoppen, therapie en vrijwilligerswerk elke donderdag. Straks ga ik met zwangerschapsverlof van mijn vrijwilligerswerk en dan zal de rest van het lijstje nog steeds van toepassing zijn :p

9. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik geniet nog even lekker van de 'me-time'.. vind het heerlijk om gewoon lekker alleen thuis te zijn en mijn dingen te doen. Kan lekker mijn series e.d. op tv kijken en films wat ik leuk vindt, tussendoor op de pc en lekker met de hond bankhangen en lui zijn haha.. Ik kom de dag wel door hoor hihi..

Daarnaast gewoon huishouden voor zover dat gaat. Gaat de ene dag gemakkelijker dan de andere dag. Er is nog een lijstje met dingen die nog eens 'extra goed' gepoetst moeten worden voordat de kraamzorg er is(keuken helemaal van binnen en buiten en zo'n dingen allemaal), dus dat ben ik dan tijdens mijn verlof aan't doen.

Af en toe lekker even de deur uit en winkeltjes langs en lekker snuffelen :)

Hier met 33,5 week met verlof gegaan. officieel vanaf 34 weken in gegaan, maar heb de week ervoor maar 2 daagjes nog hoeven werken dus dat viel reuze mee haha

10. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik vind het vooral 's ochtends lastig, dan slaap ik uit en daarna hang ik heel lang rond in m'n pyjama. Heb net een nieuw klusje bedacht gelukkig!:p Proefdruk van het geboortekaartje is vandaag binnen gekomen en ik ga de enveloppen zo apart kopen en adressen alvast opschrijven:cool:
    Ik heb het er echt héééél moeilijk mee om gewoon niks te doen! Ik móet mezelf bezig houden anders word ik echt sacherijnig...:)

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik zit sinds 19 weken thuis door bekkenpijn, maar ik heb me nog geen moment verveeld!
    Toen ik heel weinig kon: op de bank met tv aan haken of breien. Onze zoon is inmiddels twee ledikantdekens rijker. Wat huishouden doen. Het scheelt dat je elke dag een beetje kan doen. Kledingkast uitzoeken, studeerkamer opruimen, enz.
    Vanaf 28 weken gaat het beter en ga ik minstens twee keer per week de deur uit. Shoppen wat nodig is, koffie drinken of naar afspraken met vk of fysio. Ik brei nog steeds veel en het huishouden gaat ook veel beter, maar ik doe alles op mijn gemakje. Geboortekaartje is uitgezocht, enveloppen geschreven. Het scheelde misschien ook dat wij onze trouwdag binnen 6 weken compleet geregeld hebben. En kerstkaarten, haha.

Het allerbelangrijkste: ritme!! Zorg dat je niet eindeloos in bed blijft liggen of er als een slons bijloopt. Nu tegen het einde heb ik niet altijd de puf om me helemaal op te tutten, maar ik ga nooit in mijn pyjama naar beneden.

Half acht word ik wakker en blijf ik meestal nog een uurtje dommelen of beetje nieuws lezen op mijn telefoon. Dan douchen, aankleden en haren doen. Tussen negen en half tien ben ik sowieso beneden en maak ik ontbijt. Dan was doen, opvouwen, strijken of iets in huis schoonmaken.
    Tussen 12 en 13 eet ik. Dit sla ik nooit over. De middag ben ik óf weg óf ik doe het kalm aan. Nog wat in huis modderen of bijvoorbeeld zaken regelen als administratie. 16.30 uur weer thuis, ff thee en wat snoepen en dan koken voor manlief en mezelf.
    Meestal kijken we 's avonds samen een filmpje of wat er ook op tv komt. Manlief neemt dan het huishouden van me over. Zo tussen 22 en 22.30 uur naar bed of bijvoorbeeld wat eerder naar boven en lekker samen douchen.

Zeker de laatste week heb ik veel last van voorweeën en dan is een massage echt heerlijk.

Kortom: zoek je ritme en het komt wel goed :)

12. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik verveel me soms, en voel me soms wel down hihi.
    Maarja nog ff genieten van de rust

13. minimoon

minimoon Niet meer actief

Ik ben er nu nog lang niet aan toe, maar kijk al wel uit naar mijn verlof. Vorige keer heerlijk rustig thuis beetje aangerommeld - boeken gelezen, zwemmen om de dag (en daar naar toe lopen, was ik ook al weer bijna driekwartier mee zoet!), videootje kijken. Ik stond gewoon tegelijkertijd met mijn man op, en ritme hielp wel. Bij mij waren maar weinig vriendinnen thuis in die tijd, maar het was wel zomer. Dus zat ook veel buiten. En altijd een middagdutje. Oh, daar heb ik nu al zin in! Geniet er lekker van!

14. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Het woord vervelend ken ik eerlijk gezegd niet.
    Ik moet zeggen dat ik nu super druk ben met opleiding, werk, verbouwing, huishouden en een dochter van 6.
    Mijn 1 ste zwangerschap is erg pittig geweest. Was met 30 weken thuis, vanwege bi.
    Ik sliep lang uit en deed het rustig aan.
    Heerlijk.
    Nu zou dat sowieso niet kunnen.
    Verlang er nu wel naar om straks lekker te keuvelen. Wil met 34 weken met verlof als alles goed gaat.

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Zullen we even ruilen?
    Ik heb het druk met mijn examens en daarom helemaal geen verlof jammer genoeg!

16. Es85

Es85 Niet meer actief

Hahaha, tijdens de eerste verlofdag van mijn zoontje ben ik bevallen. Dus ik heb me niet verveeld! Ik hoop deze keer wel even van mijn verlof te kunnen genieten!

17. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Ik zit ook al vanaf twintig weken thuis door BI. Had bedacht dat ik me de aankomende tien weken wel kon vermaken met achterstallige foto's inplakken, ik had nog een taalcursus liggen, had bedacht dat ik wel een kleertjes maak cursus kon gaan volgen, zwangerschapszwemmen en weet ik wat allemaal!!! Maarrr ik ben er nog niet eens aan begonnen.

Ik sta iets later op dan normaal (eerder zeven uur en nu half negen) douchen, optutten (ookal zit ik meerendeel vd dag binnen) rustig ontbijtje maken thee zetten, nieuws lezen op de computer, beetje huishouden doen (alles heel rustig door BI) wat lezen, lunchen, boodschappen doen voor avond eten, telefoontjes en andere administratie dingetjes regelen, online baby kleertjes kijken haha, even tv kijken, uitgebreid koken en dan lekker de avond doorbrengen met mn mannetje.

Op een goede dag kan ik misschien nog even een kopje koffie doen met vriendinnetjes of langs familie ofzo, maar ook als ik thuis ben vermaak ik me veel beter dan verwacht met gewoon rustig aan doen:)
    Dus geniet van je verlof!!

18. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Haha en ook dat ja, ik ben nog aan het leren voor mn laatste tentamens. Maar dan ben ik er ook vanaf!
    Heel veel succes zonnebloem! Niet altijd fijn als je zwanger bent he? Merk in elk geval dat mijn hoofd er niet altijd naar staat, schopjes, kleertjes die gewassen moeten, baby kamertjes die nog ingericht moeten worden, het lijkt allemaal zoveel belangrijker dan dat stomme tentamen:)

Maarja, alles wat je nu af krijgt geeft meer tijd als je kleine er straks is, dus daar haal ik de motivatie dan maar vandaan..

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Man, ik vind dat de dagen vliegen. Echt, de errste dag weinig gedaan, maar de afgelopen dagen nonstop in de weer geweest. Auto naar de garage, boodschappen, huis verder in orde maken op babygebied, taarten bakken voor de verjaardag van m'n vriend, huis schoonmaken en aan kant voor de visite, had nog wat klusjes voor m'n werk, geboortekaarten, achter adressen aan... Echt erg! ben nog niet toe aan de bezigheidstherapie klussen die ik ook op m'n lijst heb gezet...

Share This Page