Ik vroeg mij af, wat moet je allemaal voor jezelf en voor je baby meenemen voor een bevalling in het ziekenhuis?
Voor jezelf: makkelijk zittende kleding, toiletartikelen, iets om de tijd door te komen (boekje/tijdschrift/puzzel/laptop o.i.d). Voor de baby: romper, kleding, jasje/vestje, maxi-cosi Als je langer moet blijven moet je natuurlijk meer mee nemen,maar iemand kan het anders vast voor je halen!
Gaat de papa to be ook mee? Wie weet hoelang je in het ziekenhuis zit... misschien ook een tandenborstel voor hem en een schoon setje kleding?
Grappig dat het dus bij iedereen anders is, want ik heb hier niet aan gedacht, maar ook totaal niet nodig gehad. Was maar een half uur in het ziekenhuis voordat ik mocht persen en in die tussen tijd was ik echt alleen maar een soort van aan het 'overleven' haha Ieder geval: Ik had 2 sets kleren bij me (shirt, hemdje, joggingbroek, sokken) Toillettas Fototoestel (opgeladen) Telefoonoplader Voor de baby, 2 setjes kleren (romper, sokjes, pakje jasje/vestje en mutsje) Maxicosi met een dekentje. Ik moest een nachtje blijven, maar had voldoende spullen bij me. En de dingen die ik nodig had kon mijn vriend nog halen.
ik had een hele volle tas en bijjna niks gebruikt en dingen als een tandenborstel ben ik straal vergeten!!! 1 slaapshirt en joggingbroek 2 tshirt voor in te bevallen ( niet gebruikt) 2 handdoeken en washanden ( niet gebruikt) 3 onderbroeken ( geen strings maar beetje grote en niet je mooiste) crackers, marsjes en pakjes drinken sokken slippers voor dean: meerdere rompers meerdere pakjes ( je weet nooit hoe klein hij/zij is) 2 mutsjes jasje Maxicosi met dekentje
Makkelijk shirt om in te bevallen, schone kleren voor jezelf, en wat extra oma onderbroeken ( ivm kraamverband wat mega groot is) Toilet artikelen. Kleren voor je kleintje omslag doek, of badcape om hem warm te houden als jullie naar huis gaan. Maxicosi Dextro labello extra shirt voor de aanstaande papa. fototoestel telefoon + lader slippers+ badjas (voor als je je weeen onder de douche op wil vangen)
Ik had ook van alles meegenomen om de tijd te doden. Tijdschriften, laptop etc. Niks van gebruikt, toen ik aankwam braken ze mijn vliezen en had ik al snel teveel pijn om lekker te kunnen lezen haha! Het meeste staat hierboven al. Maar als aanvulling nog: ik had zelf drinken meegenomen want ik dronk liters en liters ranja, dus dat had ik zelf bij me en ik heb heeeeel wat weggedronken daar.
Ik heb dit in de tas: Pyjama Onderbroeken Lekker zittende kleding Vest/badjas Sokken Pantoffels/slippers Lekkers Dextro Energiedrankjes Extra Shirt voor mijn man 2 kledingsetjes met omslagdoeken voor de baby Tijdschriften Mp3 speler Bevallingsplan Vk boekje Fototoestel Filmcamera Telefoon en lader Toiletspullen Labello oid Bevallingsshirt Dat was het wel geloof ik..!
Vergeet je ID niet mee te nemen en eventueel ponskaartje van het ziekenhuis. een 50cent muntje of een winkelwagenmuntje voor de rolstoel (die waren wij vergeten), gelukkig konden we die van de portier lenen anders had ik (met weeenstorm) naar boven moeten lopen
Wij zijn ook al een lijstje aan het maken wat we meenemen naar het ziekenhuis. Dit staat er tot nu toe op: voor mij: Een thuispak en twee lange makkelijkzittende t-shirts om in te bevallen, Dextro, twee voedingsbeha's, twee paar sokken, ondergoed, pyama,toiletspullen, make-up, spullen voor mijn haar. Voor de baby: maxicosi, twee paar setjes kleertjes, twee paar rompertjes, twee paar sokjes, twee paar mutsjes, omslagdoeg en dekentje en zijn eerste knuffel. Voor vriendlief: toiletspullen, lekkers, tijdschriften, twee paar shirts, een broek, een paar sokken,ondergoed. overig: laptop plus oplader,telefoon plus oplader,fototoestel plus oplader,camera plus oplader en dvd's. Het lijstje is nog niet af. Dus kan zijn dat er nog een boel niet opstaat.
In mijn "vluchtkoffer" zit; Voor mij XL shirt om in te bevallen Warme sokken Badjas Slippers Slaapshirt Kleren voor de volgende dag (Joggingsbroek en shirtje) 4 oma onderbroeken (voor het kraamverband) Toilettas (douchegel, shampoo, tandpasta,tandenborstel, makeup) Labello Dextro Pakjes drinken Pons kaartje Verzekeringspapieren Fototoestel Telefoonoplader Voor baby Rompertje, truitje, broekje en sokjes. Vestje en mutsje Maxi cosi en dekentje voor over de maxi cosi