Ik ga het een keer met het avondeten proberen. Althans, is dat een optie? Ik zie zoveel leuks en als ik zelf wat op een boord gooi komt het steeds op hetzelfde neer 🙈
Dat probleem hebben ze hier ook. Ik had ook eens 2 verschillende dingen mee gegeven en mijn zoon mocht niet alles opeten, want dat duurde te lang... maar kan ook zijn dat hij tussendoor te veel zat de kletsen.
Hier is de onze van vandaag. Volkoren pannenkoek met appel/perenstroop. 100% fruit moesje, rolletjes kipfilet en komkommer en tomaat/druif spiesjes.
Deze is van sistema, verkopen ze o.a. bij bart smit, maar ook online. Maar zag een zelfde soort van de week bij kruidvat liggen.
Ja hier dus ook; laatst informatieavond en de juffen gaven het weer aan dat het vaak teveel is. En dan hadden ze het over 1 stuk fruit in groep 4... Ik ga het op school een keer aangeven of ze de kinderen dan niet meer tijd kunnen geven om te eten. 5 minuten is gewoon te kort... En dan doe ik het niet eens voor die van mij, want die krijgt aardig wat weggewerkt in 5 minuten .
Mijn jongste eet dus slecht boterhammen. Maar groente- en fruitsnacks eet hij wel goed. Ook stukjes stokbrood (met of zonder boter). Dus had ik vorige week onderstaande lunchtrommels gemaakt. Alles ging op! Maar er zat ook een briefje bij: "Geen droog brood meer meegeven." Ik kon me er weinig bij voorstellen, want het kon alleen slaan op de stukjes stokbrood. Gisteren.achterhaald welke overblijfmoeders er achter zaten. Blijkt dat ze willen dat alle kinderen 'gewoon belegde boterhammen meenemen'. Ze zijn dus geen fan van dit soort variaties. Ik hrb uitgelegd, dat onze jongste niet van de gewone boterhammen is en dat ik ze graag een gezonde lunch mee geef. Laat ik zeggen, dat de discussie eindigde met dat ik zei, dat we er anders over denken en graag zelf willen bepalen wat we onze kinderen mee geven voor lunch. Het was geen nare discussie of zo en ook zeker no hard feelings. Maar toch een beetje jammer.
Wat ziet dat er lekker uit! En wat betreft de discussie...jammer dat ze daar zo op reageren. Hier heb ik de discussie ook gehad. Uitgelegd dat dochter geen broodeter is en daarom een pastasalade met allerlei verse groenten meekreeg. Kreeg ik als antwoord dat alle kinderen een boterham met chocopasta lusten. Gezegd dat ik het erg vreemd vond dat ze dat prefereerden boven een maaltijd vol met groenten, maar met zoveel dommigheid ga ik verder niet in discussie, heb het met de meester besproken en die moest hard lachen. Hij heeft het opgelost. Ik weet dat er scholen zijn die dit zogenaamd "verbieden" maar daar zou ik echt nooit mee akkoord gaan. Dat zo'n trommel van jou niet mag en een simpele boterham wel. Of ik dan tot aan de directie zou moeten maakt mij niet uit, maar dat zou ik er voor over hebben.
Oh dat is hier op school ook eens gebeurd (nu continurooster, dus geen overblijfmoeders meer), kregen kinderen ook te horen dat ze 'gewone' boterhammen mee moesten nemen. En dat van de overblijfmoeder die (en dat is geen geintje) zakjes chips aan de kinderen uitdeelde omdat ze die thuis van een verjaardag over had. Zat er een half leeg zakje chips in haar tas (kleuter toen nog), dus ik vroeg wie er in de klas jarig was vandaag. 'Niemand, van de mama van xxxx gekregen bij het overblijven omdat ze dat over had.' Ik ben echt niet zo'n zeur wat betreft snoep, koek, chips op z'n tijd maar hier klapperden mijn oren wel even van.