Winterjas verpest! ☹️

Discussie in 'De lounge' gestart door Zxcvb, 6 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is gisteren in de regen naar huis gefietst, zonder regenpak.
    Nu bleek zijn spatbord niet goed te zijn, waardoor hij zo'n heel modderspoor op de rug van zijn jas had. Dus ik dacht: ik was hem wel even uit.
    Op het labeltje zag ik staan:
    - was met gelijke kleuren
    - was binnenstebuiten
    - niet in de wasdroger.
    (En niet verder gekeken:oops:)

Dus de jas binnenstebuiten in de wasmachine en gewassen op 30°
    Toen ik hem eruit haalde zag hij er niet uit. De vulling was helemaal bultig, de ene plek heel dik, de andere heel dun. Dus ik kijk nog eens op de label. Staan helemaal onderaan de wasvoorschriften. En je raad het al: HIJ MAG NIET IN DE WASMACHINE!!:cry:

Ik heb hem toen met 6 tennisballen in de wasdroger. Alleen ventileren, dus koud. Daardoor werd de jas flink gehusseld. In de hoop dat de vulling weer goed kwam. Het is wel beter geworden, maar nog zijn er hele dunne en hele dikke plekken.

Wie weet wat ik nog kan doen om de jas te redden??

Best balen, een net nieuwe, vrij dure jas....

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is de jas nu wel droog?
    Als die nog nat is zou ik hem nog een keer in de wasdroger doen met tennishallen en dan gewoon op de droogstand en anders ophangen en consequent opkloppen en wapperen. Is voor mij ook wel een reden om geen donsjes meer te kopen. Ik vraag me af hoe mensen dit doen die sws geen wasdroger hebben en als laatste zou je het ook bij de stomerij kunnen vragen.
    Succes en zeker balen van zo’n mooie jas.

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Hij is inmiddels droog. Hij heeft hem vandaag aangehad naar school. Hij heeft ook maar 1 jas. Maar heel lekker was het niet, zei hij.
    Een van de andere kinderen heeft ook een donsjas. Die moet juist wel in de droger met tennisballen. Dan komt hij er weer lekker fluffy uit.
    Maar deze moet dus naar de stomerij, lekker handig met een jas van een tiener:(

Ik ga hem toch weer in de droger gooien, met de tennisballen. Hopelijk helpt het nog wat...

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nog een keer de tennisballen truc herhalen. Misschien iets minder tennisballen en niet koud maar op een fijn programma.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier hebben de kinderen alleen maar dons jassen. Ik laat ze altijd plat liggend (dus niet hangend) op een wasrek drogen en als ze droog zijn doe ik ze met 3 tennisballen 30 minuten op een fijn programma in de droger. Heet bij mij geloof ik kreukherstellend en voor delicate stoffen als programma.

Ysabella vindt dit leuk.
  6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Met de hand los schudden, doe ik met mijn jassen ook, is een werkje maar dan heb je ook wat

Ysabella vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Vanavond idd een poos mee bezig geweest. Hij ziet er steeds beter uit.
    Mijn zoon is er nu weer mee op pad. Morgen hoor ik wel of het nu goed is.
    En anders doen we het morgen maar weer.:$

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb je ieder geval wat te doen dit weekend;)

Nataly1972 vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Haha, weet wel leukere dingen;)

Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Hoe is het afgelopen met de jas? Het zou wel balen zijn als de jas verpest is. Dan moet het maar snel lente worden ;)

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Hij ziet er een stuk beter uit. De vulling zit weer aardig verdeeld.
    Volgens mijn zoon is hij weer bijna zoals eerst. Gelukkig maar. Ik baalde echt heel erg!

12. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Dat heb je goed gedaan dan! Ik heb het ook een keer gehad met een jas van mijzelf. Die heb ik maar weggedaan. Was ook geen nieuwe jas meer dus dat scheelt.

Deel Deze Pagina