Bento vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Allebei voor de lunch. De onderste is vandaag meegegaan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Slim:roflmao: Thanks:thumup::thumup:

Zonnestralen en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat dacht ik in eerste instantie wel maar omdat zoon zo zeker was ben ik het gaan vragen en het was inderdaad niet met knipoog bedoelt. Ze ziet liever dat hij elke dag een boterham mee heeft. Ze word er zelf jaloers van en soms is het afleidend voor de groep omdat een groot deel dan nieuwsgierig is wat er vandaag weer in zijn trommel zit.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Juist hardstikke goed de afwisseling en niet alleen maar brood dat is zo nederlands. Ik ben er mee opgegroeid alleen maar brood maar nu ben ik.zo blij met een salade of een lekkere wrap. En idd ze kan het zelf ook maken zo gepiept.

Zonnestralen en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ow en nog wat anders. Die figuurtjes super leuk maar ik zie geen korsten. En mijn oom de bakker leerde mij altijd dat korsten gezond zijn:| wat doen jullie daar mee?

6. GossipGirlxoxo

Juist! En als het koud is een lekker warm soepje met stukjes stokbrood. En bij brood altijd wat fruit of een stukje grilworst / bifi worstje / wat nootjes. Maar nooit alleen brood. Hij vind het heerlijk en eet zo goed en gevarieerd. Ik verbaas me erover dat dat niet word aangemoedigt maar word afgezeken!

7. GossipGirlxoxo

Haha dochter eet thuis ook geen korsten dus als ik met figuurtjes begin over een maand is dat hier niets nieuws. Misschien de korsten met een dipje van smeerkaas appart als reepjes erbij doen als je dat echt belangrijk vind?

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Nou bij ons op school bemoeid de juf er mee als er geen korsten worden gegeten dus pas maar op :p dochter is er niet gek op maar ze eet het wel dat moet van mij en de juf dus.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    @tuc maak je dit ( ‘s ochtends neem ik aan) zelf klaar of hebben de kinderen hier ook input in/maken ze het zelf?
    Ik vind het er hartstikke leuk en lekker uitzien, maar weet nu al dat ik dan elke ochtend discussie heb over wat er in moet :|

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Een wrap + een recepten briefje erin dan maar? :roflmao:

Mijn vriend heeft mij wel serieus gesmeekt om zijn bento box niet te vullen. Inmiddels is hij wel dol op zijn boxen. Hij vult ze zelf en je wilt niet zien wat daar in zit :|

11. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik korsten overhou eet hij die bv extra bij het ontbijt. Ik gooi ze ook regrlmatig in de oven met een scheut olijfolie erover, mmm

12. GossipGirlxoxo

Hier op school sinds dit jaar pas continu rooster. Zoon ging "vroeger" wel eens naar de overblijf en moest daar blijven zitten tot brood met korst op was voor ze mochten spelen. Toen ik dat hoorde ben ik hem dus 1 broodje extra mee gaan geven maar dan alle 3 zonder korsten. Was hij zo klaar en kon hij snel spelen. Nooit commentaar op gehad gelukkig.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nee s avonds, s ochtends trek ik dat niet met 6 kinderen aan mn ontbijttafel:roflmao:
    Zoon geeft regelmatig verzoekjes door, maar ik maak het zelf.

Eppo82 vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Oke niet zien, maar wil het nu wel weten :roflmao:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik vind het zonde van het eten om het uit te gaan steken. Ik gebruik het niet als paneermeel of zo. Al die verschillende dingen is al een feestje op zich imo.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat dit vooral is als kinderen boterhammen mèt korst meekrijgen en dan zelf de korst laten liggen / weggooien? Bij ons is -in principe- het beleid dat kinderen opeten wat ze meekrijgen. Immers: ouders geven dat niet voor niks mee.
    Als een kind boterhammen zonder korst meekrijgt, zou het mij in ieder geval amper opvallen.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Nou alles wat ik niet mag verdwijnt daar in. Koek, chocolade, drop, noten etc. Hij heeft een zittend beroep en nog steeds een bmi van 19 a 20. Hoe dan...

toch3 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Er zijn kinderen die dan thuis de korstjes mogen laten liggen. Maar de juf gaf met de intake al aan dat ze die kinderen aanspreekt en dan eten ze het wel op een gegeven moment.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ja precies dat ga ik ook zo doen. Mischien af en toe een keer uitsteken.

Enne klinkt goed die lunchbox van je man :thumup:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nu ik er over nadenk... ik heb één collega die dat ook zo zou doen ja. Maar ik heb een meninkje over die collega :p Nu is iets zeggen over korstjes niet eens zo erg hoor. Maar zij bemoeit zich behoorlijk intensief met de opvoedsituatie van kinderen thuis. Inclusief aanspreken en straffen van kinderen die zich thuis niet goed gedragen.

Deel Deze Pagina