Herken het wel, hier een bmi van 19.1 en eet alles wat los en vast zit en kom geen grammetje aan. En ben echt een snoepkont en hou van chips en vet eten. Maar ondertussen wel een cholesterol die sky high was. Ik dacht altijd dat ik "mazzel" had maar daardoor heb ik bij dat stukje gezondheid nooit stil gestaan tot het fout ging.
Nou, ja wat een lekker argument zeg! Ze lijkt mij oud genoeg om dan zelf ook aan de slag te gaan en voor zichzelf ook een lekkere lunch te maken
Hier krijgen ze elke dag een bento-trommel mee. Meestal delen ze wel wat uit aan vriendjes/vriendinnetjes en soms is er iemand jaloers, maar omgekeerd zijn mijn kinderen ook wel eens jaloers als iemand elke dag een koek mee krijgt. Ik maak het altijd de avond van tevoren, soms helpen ze mee, soms doe ik het zelf. Ik vraag wel altijd even wat ze willen, maar meestal is het antwoord: "maakt niet uit". Op school van de leraren tot nu toe alleen maar leuke reacties. Alleen één keer een invaljuf die de poffertjes (op een spiesje met blauwe bessen ertussen) niet gezond genoeg vond .
Hier (nog) geen vebto box maar een normale Mepal broodtrommel. Daar zit brood in of een wrap daarnaast een stukje peperkoek/ mini soepstengel/ komkommer/ stukje fruit. Eigenlijk net wat we hebben dus naast het brood nog 1 of 2 kleine dingen. Laatst wou hij geen mini soepstengels meenemen omdat iedereen dan vraagt of ze er 1 mogen hebben. (5 jaar)
Meer foto's zijn trouwens welkom, leuk om zo ideeën op te doen. (Graag met uitleg wat het is soms kan ik het niet eens zien hahaha)
Ik ben nu op fb lid van een bepaalde groep maar ik zue daar wel dingen waarvan ik denk ja natuurlijk is dat lekker dat eet mijn kind dan ook wel. Zoals chocolade ei, spekkoek, cheese dippers. Doen jullie dat ook?
Héél soms Cheese dippers ( zoals met Carnaval), maar verder niets van dat soort dingen. Sowieso nooit chocolade of koek. Gewoon fruit, droge luchtige crackers, mini wrap, soepstengel, nootjes, een gekookt ei, vegetarische balletjes etc.
Ik doe voorlopig nog platen en nog niet uitgebreid in de lunchbox (mijn oudste is best een trage eter en komt nu al met een hoop thuis). Maar ik vul het eigenlijk enkel met groente, fruit en vis. Soms doe ik er rozijntjes bij en een dip. Koolhydraten komen gewoon uit de boterham.
Cheese dippers zou ik wel doen, is gewoon droge soepstengel met smeerkaas. Maar de rest niet. Absoluut niet. Edit. Die absoluut niet riep ik te snel en te hard. Met pssen zal ik wel een chocolade eitje in de box kunnen doen net als ik met Sinterklaas wel wat pepernoten erin stop.
nee. Ik doe bijv wel soepstengels in stukjes en soms doe ik daarbij een beetje smeerkaas om ze in de dopen. Met Sinterklaas deed ik wel een paar kruidnoten in een bakje.
Gewoon even uit interesse: Jullie doen dus (bijna) nooit iets van een koekje of wat lekkers meegeven aan de kids?
Ip niet. Ik geefchaar elke ochtend fruit mee. Want dan kan ze thuis lekker een koekje eten. Of als ze ergens gaat spelen weet ik zeker dat ze fruit heeft gehad want de kans is groot dat ze anders 2x koek heedt gehad.
Wij gebruiken voor de kleuter wel de mepal. Maar als hij overblijft doen we zo'n kleine mepal doorzichtig bakje los erbij voor groente/fruit zodat de gewone broodtrommel 2 boterhammen kan bevatten en daar doen we dan bv zakje knijpfruit bij
Ik geef hooguit een keer zakje knijpfruit mee als ik merk dat hij erg moe is en dus ook trager zal eten en dan is knijpfruit ideaal. Met boodschappen kiest hij zelf ook uit wat hij wil voor zijn trommel. Dit weekend nam hij minitomaatjes mee, in 2 kleuren.
Nee nooit iets van koek ofzo, maar hier vinden ze fruit/rauwkost/worst/kaas en dergelijke ook heerlijk! En ze krijgen ook wel eens bijv. een pannenkoek of wat poffertjes mee.
Ow net voor Pasen doe ik wel eens een paaseitje erin en met Sinterklaas een paar pepernoten. En ze krijgen ook wel eens gedroogd fruit mee, dat vinden ze zelf ook een soort snoep.