Benutten eigen eisprong in cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pien15, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hallo!

Zoals de titel al aangeeft ben ik benieuwd of het kwaad kan om je eigen eisprong te benutten als je een paar dagen later een cryo teruggeplaatst krijgt (in eigen cyclus natuurlijk).
    Gisteravond de pregnyl gezet en vanavond wilde ik het eigenlijk wel even gezellig maken. Niet dat het ons ooit gelukt is (in 4,5 jaar tijd) om zelf zwanger te worden, maar toch ;). Wil zo veel mogelijk kans hebben en stel de cryo ontdooit (weer) niet goed, dan heb ik voor m'n gevoel toch nog iets.
    Wat deden jullie? Nog advies gehad vanuit het ziekenhuis? Ik heb het niet gevraagd, maar ze hebben er ook niets over gezegd...

En dan nog een vraagje: ik heb nog een aantal doosjes utrogestan in de kast liggen van een eerdere cryo tp in kunstmatige cyclus die niet doorging omdat het niet goed ontdooide. Stel dat de cryo nu wel goed ontdooit, zal ik dan alsnog toch de utro gebruiken ook al is het officieel niet nodig? Kan het kwaad, voegt het wat toe? Mijn lf is van nature niet heel kort, maar ook niet erg lang, zo'n 12 dagen. Wat zouden jullie doen? Zijn er nog ziekenhuizen die utro voorschrijven bij tp in eigen cyclus?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik zou elke kans benutten, mits je open staat voor een tweeling ;)
    Als het had gekund, had ik het ook gedaan hoor.

Ik heb bij beide cryo terugplaatsingen geen medicatie gehad, geen pregnyl en geen utro. Je lf is lang genoeg.
    Als je toch aan de utro gaat, hou dan in je achterhoofd dat je dat minimaal tot 12 weken moet gebruiken, anders bestaat er een kans op een miskraam.

Ik hoop voor je op een goede ontdooiing!

3. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook altijd benut.
    En ik gebruikte altijd ustro tot de eerste echo
    Met 6,5 week of een negatieve test.
    Heel veel succes!

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Elke kans die er is, hoe klein ook, vol benutten! :)

Ik heb ook geen utro en pregnyl gebruikt bij tp van cryo's.
    Zou het persoonlijk ook niet gaan gebruiken zonder overleg met de arts.

Succes!

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Wij hebben ook elke kans benut. Hier alleen pregnyl in de cryo cycli. We grappen nu wel eens dat het ziekenhuis wel kan denken dat de cryo is blijven zitten dit keer, maar dat we misschien wel gewoon voor het eerst in acht jaar hebben raak geschoten :D

6. Ik zou je Utro zeker gebruiken! Baadt het niet, dan schaadt het ook zeker niet :)

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bedankt voor jullie reacties :). Nu weet ik in elk geval wat ons te doen staat vanavond ;). Mijn enige ervaring is helaas dat de cryo niet goed ontdooit, dus het zou zonde zijn om dan helemaal geen kans meer te maken, ook als is het nog zoooo klein ;). Nou maar hopen dat het dit keer wel mag lukken en goed ook!

Wat betreft die utro:
    JJ1980 is dat echt zo dat je het dan langer moet gebruiken? Bij een verse tp hoefde ik het ook maar tot aan de testdatum te gebruiken. Maar misschien moet ik het ook maar gewoon niet doen. Als het alsnog niet goed gaat, ga ik dan misschien weer twijfelen of ik het niet goed gebruikt heb o.i.d. Het zou mijn eerste cryo zijn en wil ook weer geen onnodige risico's lopen.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik moest het volgens mij tot een week of 12 gebruiken mocht ik zwanger worden in de verse poging. Elk ziekenhuis heeft daar een ander idee over.

Maar het is nu eenmaal zo dat als je progesteron een daling neemt, dat je meer kans hebt op een miskraam. Vanaf 12 weken is dat stukje hormonen helemaal door de placenta overgenomen en is er dus geen kans meer op een miskraam hierdoor.

Maar echt, als je lijf zelf goed werkt en je lf lang genoeg is redt je het wel zonder utro.

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Tsja JJ1980 dat is ist m nou net: dat lijf van mij doet kennelijk iets niet goed, ook al is er nooit echt iets aangetoond, behalve lichte endometriose en een schildklierafwijking die vervolgens goed onder controle is. Dus in die zin zou ik wel dingen willen aangrijpen die op een of andere manier de boel wat in positieve zin kunnen bevorderen.

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ons zh schrijft utro voor tot 15 dg na tp...hier beide keren gebruikt en zie banner:D

Heel veel succes!

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je zou eens kunnen vragen of aspirine iets is voor jou (100mg kinderaspirine van bayer). Hier schijnen ook goede resultaten mee gehaald te zijn tijdens ivf. Zorgt voor een betere doorbloeding van je bmsv.

Verder kun je eens kijken naar hormoonyoga. Klinkt zweverig, maar is echt heel fijn. Dit 'opent' je heupen en zorgt voor een betere doorbloeding van je baarmoeder ed. Je kunt veel oefeningen op youtube vinden en het lekker thuis doen. Ik deed het elke dag een half uurtje. Heerlijk!

En ik bedoelde het niet rot hoor, maar het ziet er naar uit dat de periode na je eisprong gewoon goed is. Dat er verder iets mis is geloof ik wel, anders zou het niet zo lang duren om zwanger te worden!

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Babbel: kreeg jij dus wel utro voorgeschreven in eigen cyclus?

JJ1980: weet wel dat je het niet rot bedoelt hoor. Bedankt voor de tips. Ik heb wel een tijdje yoga gedaan, maar ben zo ongeduldig en als ik dan niet snel resultaat zie dan haak ik af ;). Misschien toch maar weer eens proberen. Geniet van je zwangerschap!

13. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja...ik had daar zelf een beter gevoel bij, dus gevraagd en gekregen

Deel Deze Pagina