Benzineprijzen

Discussie in 'De lounge' gestart door blondi, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Veranderen jullie je autogebruik?

1. Nee, ik rijd verder zoals ik al deed.

2. Ja, ik doe dingen anders.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik rij zuiniger. Had eerst wel een behoorlijk sportieve rijstijl maar dat ben ik mezelf hard aan het afleren en probeer dus zolang mogelijk met een tank diesel te doen...

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

hihi wij een 600 km per week.

onze vorige auto reed op gas en dan hadden we ook een 350 tot 400 km maar toen was het gas gewoon echt goedkoop nog tegen de 45 cent aan. als je nu kijk pfff dat ook niet grappig meer

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan nog ziet een chauffeur je niet een chauffeur heeft een gevaarte achter zich hangen van 13 meter 60 daar kun je niet doorheen kijken.
    tis echt rete irritant voor een chauffeur want als er iets gebeurd zit jij onder de oplegger (want daar schiet je gewoon onderdoor)

en dan heb je tegenwoordig ook nog een nieuw soort voertuig (LZV) en die zijn 25 meter 25cm. daar kijk je niet makkelijk langs af

4. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Welke auto heb je dan?

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik heb gestemd voor: ik doe het anders.
    Nu werk ik in Hilversum, woon in Lelystad, maar zit in de zw/vervroegd verlof, dus rij lang niet zoveel als voorheen.
    Maar ik gooi m'n tank nu niet meer vol en als ik dat wel moet (familiebezoek of zo) dan rij ik naar de Supertank

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

gewoon een alfa 156

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, je mag als je wil gewoon achter een vrachtwagen rijden, je zal wel moeten als je niet te hard wil rijden en er toevallig een vrachtwagen rijdt toch?

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb geen rijbewijs dus dus sowieso al alles te voet. Mijn man rijdt veel voor z'n werk maar is ook retelui en blijft retelui heb ik het idee, die pakt de auto wanneer iets 5 min lopen is.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Niemand die hier antwoord op kan/wil geven?

10. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL

Jawel hoor 81 euro per maand voor lpg en voor benzine zouden we 59 euro betalen. Maar aangezien gas bij ons net zo ''zuinig'' rijd als benzine is het voor ons dus een heel stuk voordeliger.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Leuk dat er veel gestemd is en bedankt voor de reacties :)
    Ik ben dus niet de enige die het wel wat te ver vind gaan.
    Wij hebben ook wel een benzineslurper ook dus dat is dan wel weer onze eigen schuld maar goed ;)

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ooh kon ik maar vaker de fiets pakken,ben nu bijna 33weken zwanger,en heb nog een dreumes rondlopen,dus fietsen lukt niet meer.
    dan kom ik klem te zitten tussen zitje en zadel haha;)
    wij hebben ook een benzine slurper,en zijn van plan hem in te ruilen zodra we het iets rustiger hebben,voor een kleiner/zuiniger exemplaar.
    die van ons rijd 1 op (schrik niet) 8,5

13. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Ja... wij hebben 2 auto's.. 1 diesel (van mn vriend) en benzine van mij. Nu woon ik 6km bij mn werk vandaan en ga altijd met de auto. Dit was makkelijk te doen.

Nu met een kleine erbij en de prijzen die achterlijk stijgen heb ik me toch voorgenomen om met het mooie weer op mijn fiets te stappen. We kunnen het betalen, daar niet van... maar vind het zoooo zonde. Voor dat geld koop ik liever iets voor mn kleine meid :D

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    30 euro lpg per dag? Dat is dus 40 liter lpg per dag??

15. Trees

Trees Niet meer actief

Wij rijden hetzelfde, ongeveer 40.000 km per jaar. Ook weinig keus, er is hier geen openbaar vervoer en winkels zijn er ook niet bepaald om de hoek. Wel hebben we bewust gekozen voor twee zuinige auto's.

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wij rijden niet minder vaak, en ook niet minder lang. Wel een zuinigere auto gekocht. Gasolierekening van het varen is duurder:p

17. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wat betaal je voor gasolie dan? Ben daar best wel benieuwd naar:)

18. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik woon 10 km van mijn werk, maar ga echt wel met de auto! Mijn ouders wonen enkele reis 50 km bij ons vandaan. Tja, daar gaan wij niet meer zo 1,2,3 naar toe met die belachelijke brandstofprijzen. Wij tanken nooit langs de snelweg. Nou scheelt dat maar 2 tot 3 euro. Maar reken dat eens uit voor een langere termijn! Dat geld steek ik liever in iets anders.

Kleine stukjes doe ik op de fiets of lopend. Als ik naar Utrecht Centrum ga, waar ook nog eens betaald parkeren is, ga ik met het OV. In 20 minuten ben ik met de tram in hartje Utrecht:) En dan hoef ik niet erop te letten hoelang ik nou eigenlijk weg ben, want tja, die parkeermeter gaat door he.

19. Je moet gewoon onthouden dat als je achter een vrachtwagen rijdt, je moet zorgen dat je zijn spiegels ziet. En als je hem dan ziet, kan hij jou ook zien... En gewoon een gepaste afstand houden!

20. Ja je moet het ook niet doen als het hartstikke druk is of er hartstikke dicht op rijden...

Deel Deze Pagina