Benzineprijzen

Discussie in 'De lounge' gestart door blondi, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Veranderen jullie je autogebruik?

1. Nee, ik rijd verder zoals ik al deed.

2. Ja, ik doe dingen anders.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Zaterdag getankt. De pomp had een actie 14ct korting. Nog moest ik 1.74 betalen. BELACHELIJK DUUR

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Huh? Benzine al €1,88?! (heb afgelopen week niet gewerkt)

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Belachelijk duur!
    Wij rijden diesel en dat is amper nog te betalen.
    Mijn man werkt 's avonds en 's nachts dus die moet wel met de auto,maar ik rijd er bijna niet meer in.
    Ik doe alles te voet en nu ga ik dringend op zoek naar een fiets want mn oudste heeft mn fiets ingepikt en ik wil met Tim gaan fietsen nu met het mooie weer.

Maar idd,wij letten nu echt op hoe en waarvoor we de auto gebruiken want het is voor ons echt bijna niet te betalen.
    We kunnen zeg maar niet meer onbeperkt tanken.

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Mijn vriend rijdt gelukkig een auto van de zaak met tankpas, zodat we de kleine ritjes (boodschappen en Dennis wegbrengen naar de oppas bijv.) met die auto doen, maar met onze eigen auto doen we steeds minder. Ik rijd trouwens niet, heb geen rijbewijs, dus ik deed altijd alles al op de fiets en nu ben ik erg blij dat ik daar aan gewend ben!

Laatst even een weekendje Friesland naar mijn familie, we waren alleen al aan de brandstof zo'n € 100,- kwijt... dat worden dure bezoekjes zo! :(

Het is echt om te huilen... ze weten wel waar 'ze' de hardwerkende mens mee kunnen pakken.

5. De benzine kost hier 1,78.

Ik ga zelf met de trein naar mijn werk en pak de scooter om naar het station en naar huis te rijden. Doe ook boodschappen met de scooter. Ook andere dingetjes haal ik met de scooter. Ik hoef niet zo vaak te tanken en het kost me dan 8,50 euro geloof ik.

Maar ja mijn man zijn werk is k u t bereikbaar met het ov dus die gaat met de auto. Mijn familie woont 90 KM zuidelijker en dat moeten we ook met de auto rijden als we daar naar toe gaan. Af en toe moeten we grote dingen halen met de auto voor thuis of naar vrienden toe die wat verder wonen, tsja dan moet je ook de auto pakken als het avond is.

Maar als het dichtbij is en droog, en hoeven geen dingen te slepen pakken we de fiets! Helaas is dat niet vaak ;)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    op de adviesprijs ja ;) Hier is de benzine 1.76

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Heb vandaag maar bij mn moeder in Almere getankt ( we waren daar ) was 176.9 en hier in Den Haag 189.9!!

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik rij op gas maar zelfs dat wordt steeds duurder. Moest eergisteren bijna 82 ct per liter betalen en dat was toen we de auto 2 a 3 jaar geleden kochten maar tussen de 50 en 60 cent. En dat terwijl de gasprijs niks met de olieprijs te maken heeft. Asociaal is het.

9. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Wij rijden diesel en gisteren was het nog 1.39.9 per liter.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn man heeft een andere baan geregeld met een auto van de zaak, mét tankpas. Precies daarna werd de benzine zo duur.
    Waren wij even blij :d.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik rijd zo veel als ´nodig´ is, maar ik heb wel heel bewust voor een zuinige auto gekozen. Al is dat meer vanwege milieuredenen dan vanwege de kosten.

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja als ik kan lopen ,ga ik lopen
    merk ook dat ik minder gauw het gaspedaal in trap en dus heel veel op de rechterbaan blijf hangen

13. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik ben ook een stuk rustiger gaan rijden. Hou eerg van doorrijden maar laat m nu bijv vaker uitrollen en trek niet als een idioot op. Maakt het rijden wel saai

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Op zich niet echt anders gaan rijden.... moet toch echt 55 km enkele reis kachelen om op mn werk te komen. Okay wij rijden diesel is net goedkoper dan benzine. En we hebben sinds afgelopen november een automaat met cruise-control..... dat scheelt echt een slok op een borrel hoor.

Maar door "gelukkige" omstandigheden ben ik sinds januari gaan carpoolen met een collega. Aangezien zij drie dagen werkt en ik vier.... rijden we sowieso elk 1 dag in de week, en de derde dag afwisselend. De vierde dag rijd ik uiteraard alleen.

Je kijkt nu toch net even wat beter naar de goedkope pompen etc. Idd boodschappen doen doe ik onderweg van werk naar huis, of idd zoveel mogelijk op 1 plek... zodat de auto kan blijven staan waar die staat.

Deel Deze Pagina