Dag iedereen, Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden van onze eerste. Superleuk, maar ook spannend... Vooral omdat ik geen idee heb wat te verwachten en hoe alle signalen van mijn lichaam te interpreteren. Ben dus wel benieuwd naar jullie mening... Maar even een overzichtje: Laatste x ongi was 15 januari (normaal heb ik een cyclus van +/- 30 dagen). 28 januari voelde ik mijn ei waar we natuurlijk enige consequenties aan verbonden hebben Een week later voelde ik me heel raar: misselijk, opgeblazen buik, wagenziek terwijl ik dat nooit was en ook nog eens zelf reed, veranderde smaak, steeds maar buikpijn alsof ik ongesteld moest worden. Toen dacht ik dat ik wel zwanger moest zijn. De afgelopen dagen was ik opeens alleen nog maar een beetje misselijk met soms een beetje buikpijn. Gisteren of vandaag zou ik ongesteld moeten worden. Dat gebeurt niet, maar de test is ook negatief, terwijl je die theoretisch al voor NOD zou moeten kunnen gebruiken... Zou ik nou vorige week te optimistisch zijn geweest? Of ben ik nog aan de vroege kant met testen? Zijn er ook mensen die pas na NOD voor het eerst positief testten? Heb zo'n hekel aan die onzekerheid... Hoop dat jullie me gerust kunnen stellen
Je ei 'voelen' is helaas niet betrouwbaar Je weet dus niet zeker óf je toen wel een eisprong had en wanneer dan je NOD zou zijn. Zolang je niet gaat bloeden zou ik om de dag/twee dagen testen.
Ik had hiervoor een Mirena met daarbij een milde, maar vreselijk regelmatige cyclus en meestal precies in het midden typische eisprongpijn... Vertrouw er dus wel een beetje op. Voorlopig nog maar even afwachten, dus...
Mirena bevat ook hormonen, waardoor de kans groot is dat er geen eisprong plaatsvindt. Het is dus niet zeker dat dat is wat je elke keer voelde
Typische eisprongpijn kan ook uitstekend duiden op het groeien van follikels en niet op de eisprong zelf. Ik dacht ook altijd mijn eisprong te voelen, maar helaas....uit ontelbare inwendige echo's bleek ik niet mijn eisprong te voelen, maar het groeien van de follikels waarna na ongeveer een dag of 4 mijn eisprong pas plaatsvindt. Het gevaar er van uit te gaan dat het je ei is dat je voelt, is juist dat je het risico loopt op de verkeerde momenten aan de slag te gaan. Kan dus prima zijn dat je ei later was dan je zelf denkt.
Op basis van je symptomen kan ik je niets zinnig zeggen. Ik heb dit ook al allemaal gehad, en helaas, zie handtekening ^^ Hoelang ben je al gestopt met de pil? Ik lees/ken veel mensen die echt pas na hun NOD positief testen, dus ik hoop het zeker voor je! Zolang er geen ms zijn is er in principe nog hoop!
Thanks, Fien! Ik houd het voorlopig maar op mijn (hopelijk tijdelijke) levensmotto "geen bloed is goed"