Hee meiden! Zoals jullie kunnen zien ben ik nu 7wkn inverwachting. volgende week dond. loopt mn contract af. Ik hoop natuurlijk dat hij verlengt word. maar ben je verplicht om het te vertelle als je je contract tekent? want ik wil nog een week wachten minimaal.. met het vertellen van mn zwangerschap. ook omdat ik dan mn vast contract getekend heb. Snappen jullie wat ik bedoel? liefs xx
nee hoor je bent het niet verplicht.. ik geloof zelfs dat je het niet eens hoeft te vertellen dan 3 weken voor je verlof.. (zo is het tenminste bij mij op me werk in het cao, maar dat hoeft niet over al zo te zijn ) Maar als ik jou was zou ik me mond nog even houden en wat later pas zeggen en misschien gewoon zeggen dat je het nog niet wist.. misschien niet zo eerlijk maar ja .. xxx
haha dankje wou ook nog even mn mond houden! bedankt voor je reactie!! dan nog maar eventjes afwachten hihi.. liefs xx
graag gedaan.. ik hoop dat je je mmond kan houden.. het is zo moeilijk hahaha.. laat je het nog wel weten over je contract ben wel benieuwd hahaha.. xxx
Hoi Honeyy, Idd gewoon even je mond houden, ik had ook een contractverlenging gekregen wist toen echt nog niet dat ik zwanger was... kon ik zelfs nog niet weten.. nu wel veel gezeur met baas omdat ik bedrijfsongeval heb gehad en nu gestresst bent en veel pijn in m'n ribben heb vanaf nov. maar 8 wkn halve dagen gewerkt max. dus vandaar nu gezeur maar ik zou als ik jou was gewoon niets zeggen!! suc6!!
Ik weet niet hoe de sfeer op je werk is of de relatie met je baas maar ik zou het wel gezegd hebben. Overigens wel onder strikte geheimhouding, dus alleen tegen mijn baas. Dat geeft hem/haar namelijk meestal een prettiger gevoel als je het 4 weken later officieel vertel. Het hoeft natuurlijk niet. Je bent wettelijk verplicht om het pas 3 maanden voor je uitgerekende datum te zeggen. Dat is niet CAO gebonden maar dat is voor iedere werknemer een verplichting (ook bedrijven waar geen CAO is).
Ik zou het sowieso pas willen vertellen aan mensen buiten mijn directe familie na 12 weken, ivm mogelijke complicaties etc. Dus ik zou het met 7 weken ook nog niet melden op mijn werk, om welke reden dan ook, tenzij ik net als een kennis van me met 6 weken ernstig uitgedroogd in het ziekenhuis zou zitten.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou het nog niet voor je contractverlenging vertellen. Het is nog zo pril en je weet maar nooit hoe ze reageren. Al mogen ze het daarom niet laten (een nieuw contract geven).