Ik had even een vraagje over eten/drinken bij borstvoeding. Zijn er bepaalde dingen die je melk productie bevorderen. Ik heb niet echt te weinig melk ofzo maar omdat ik nu ben begonnen met kolven (wil een voorraad op bouwen voor als ik weer ga werken) zou het nu wel even handig zijn als ik extra melk zou hebben boven op wat de kleine drinkt. Als de kleine 1 borst heeft leeg gedronken is zo meestal helemaal voldoen en kolf ik de andere af maar dan krijg ik er over het algemeen maar 30 cc uit, dat gaat niet opschieten dus. Nu vertelde de kraamverzorgster mij dat anijs voor een betere melk productie zorgt maar op internet las ik ergens dat anijs en venkel helemaal niet zo goed zijn voor de borstvoeding. Dit is wat ik op een normale dag eet/drink: Drinken (ong 1,5 a 2 liter per dag) en Eten (3 broodjes sochtends, 2 broodjes smiddags + avond eten) Heeft iemand wat tips voor mij om meer melk aan te maken? Bedankt alvast voor jullie reacties
Het is een vraag/aanbod systeem, dus je zou eerst kunnen proberen om dmv nakolven de productie te verhogen. Als je op een vast moment van de dag gaat kolven, heb je op dat moment vanzelf meer melk.
Vraagje: (beetje off-topic) heb jij nooit hongergevoelens? Persoonlijk heb ik nl. heel veel trek; echt meer dan voor mijn zwangerschap. En het lijkt ook erger te worden naarmate ik langer BV geef. En ik kom niet aan. Op de site van www.voedingscentrum.nl vind je info over eten en drinken tijdens zwangerschap en BV-periode. Wie weet kun je daar aanvullende info vinden. Maar als je je verder goed voelt, gewoon lekker zo blijven eten en drinken, hoor! Het is niet mijn bedoeling om je een complex aan te praten ofzo Veel meer eten en drinken helpt niet direct om je productie op te krikken; extra aanleggen of kolven wel. Voor tips zou je verder kunnen kijken op www.borstvoedingsforum.nl. Ik ben na een tijdje "nakolven" gewoon voor de eerste voeding bv. 60 cc gaan kolven voor de voorraad. Mijn kindje drinkt daarna de rest leeg. Dan ga je na een paar dagen ook ongemerkt meer produceren. Maar je kindje krijgt je borst veel efficienter leeg dan een kolf. Hopelijk heb je er wat aan. Succes!
In borstvoeding vandaag van de LLL staat een artikel "goed voor het zog". Heel interresant om te lezen. PS duurt wel even voordat het geladen is.
Venkelthee wordt niet meer aangeraden door voedingscentrum. Ook ik heb op mijn bvcursus geleerd het niet te gebruiken. En neusspray (Syntocinon) zorgt voor een tsr niet voor een hogere productie.
Venkelthee is obseleet, wordt al tijden niet meer aangeraden. De enige manier om je productie te verhogen is vaker aanleggen, ik geen geen voedingsmiddelen die de hoeveelheid bv vergroten.
Super bedankt voor alle antwoorden. Vanaf nu ga ik inderdaad na elke voeding af kolven voor een paar cc en als de kleine lekker ligt te slapen tussen door nog een keer kolven, dat deed ik gisteren en had toen binnen 10 minuten 100 cc dat is het betere werk Ik probeer vanaf nu ook na elke voeding een extra glas water te drinken en nog iets extra's te eten (een liga oid) Ik laat het wel even weten hoe het gaat!
Mijn eetpatroon is niet anders, ook drink ik niet overdreven veel, toch heb ik overproductie, vooral 's morgens spuit de melk eruit en kan ik gerust twee flesjes vullen Maar dit komt volgens mij omdat ik Louiza vaak aanleg en ze ook veel drinkt, komt dus inderdaad door verhoogde vraag en aanbod. Melk dat teveel is moet ik er dus uitduwen of soms kolf ik de druk eraf. Het beste wat je inderdaad kan doen is dus vaker kolven of vaker aanleggen...