Bepaalde fb posts icm je beroep

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Oct 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Sja moeilijk. Ik vind het vooral heel erg dom. Ik ben wel echt een enorme voorvechter van de vrijheid van meningsuiting. En ja in een vrij land moet je ook je domme, stupide, niet-fatsoenlijke mening mogen uiten. Maar dan moet je niet raar staan te kijken als het gevolgen voor je baan/beroep heeft.

2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Het feit dat iemand dit zegt ( en denkt) maakt dat zo iemand ongeschikt is als gastouder/leerkracht/sportleerkracht of vul maar in voor mijn kind.

Die onfrisse levensstijl past niet bij mij en mijn gezin

Fietwordtmama and Jessi79 like this.
  3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    #43 Jessi79, Oct 11, 2018
    Last edited: Oct 11, 2018
    Ik vind racistische uitingen op social media sowieso ongepast. Voor mij zou zo'n gastouder inderdaad direct exit zijn.

Verder ontvriend ik mensen die racistische berichten en anti-vaccinatie berichten plaatsen of liken op Facebook meteen. Die wil ik absoluut niet in mijn tijdlijn zien of vrienden mee zijn.

Fietwordtmama likes this.
  4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ongeacht welk beroep, vind ik zulke uitlatingen ongepast.

Onze gastoudef zou het niet worden, aangezien de kinderen islamitisch worden opgevoed. Ik zou mij daar totaal niet prettig bij voelen!

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Het zal mij een worst wezen wat iemand denkt. Met de nadruk op denkt. Post je het online of uit je het dan heb ik toch een andere kijk op iemand. Bepaalde uitingen op fb vind ik getuigen van een heel laag niveau. Mijn respect voor iemand zal snel weg zijn.

Huismuisie likes this.
  6. Manque

Manque Niet meer actief

#46 Manque, Oct 11, 2018
    Last edited by a moderator: Oct 11, 2018
    Ik denk dat als je jezelf uitlaat tegen bepaalde religieuze of etnische groepen mensen, je ongeschikt bent als leraar. Je hebt namelijk niet te kiezen wie er in je klas komen en je wordt geacht elk kind met respect te behandelen. Ik vind dat pertinent anders dan dat je een freaky hobby hebt of een slecht gevoel voor humor of wat dan ook. Plaatjes op FB delen waarop staat dat moslims terug moeten naar hun eigen land (Moslimië?) is het uitdragen van discriminerend gedachtegoed en dat lijkt me in strijd met de gedragscode van een leraar.

Edit// het hoort overigens ook niet thuis op de profielpagina van een overheidsmedewerker. Daarin ben je ook in dienst van het hele Nederlandse volk en niet alleen in dienst van het Nederlandse volk, met uitzondering van die moslims waarvan je een verwerpelijke meme op je FB post.

Luuz, femkes, jessy77 and 7 others like this.
  7. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    En ik zeg dat iemand wel kan handelen naar wat hij op fb zet.

Jij hebt het nu over iemand met een ander geloof, ik had het voorbeeld van Tuc in mijn hoofd, waarbij iemand zijn dicriminerende gedachtengoed op internet knalt. Ik vind dat nogal een verschil. Sterker nog, ik vind dat geen vergelijking. Iemand met een bepaald geloof heeft bepaalde redenen en achtergronden om te geloven. Iemand die discrimineert heeft in mijn ogen daar nooit een geldige reden of goede onderbouwing voor. En ik ga het risico niet nemen dat iemand dat dus ook naast fb uitdraagt bij mijn kinderen in de buurt.

En ik ben zeker voor vrijheid van meningsuiting, maar met een mening komt ook de verantwoording van onderbouwing van die mening en het dragen van de consequenties als je alles maar overal eruit gooit.

Snoeki likes this.
  8. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Een heel andere variant is een buitenlandse kennis van mij die een baan heeft in de diplomatie maar actief op FB campagne voert voor 1 kandidaat. Ik weet niet of dat zo slim is, carrieretechnisch gezien. Maar tegelijkertijd heb ik er ook wel weer bewondering voor om zo pal voor je overtuiging te staan.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens. Verbieden zou ik niet doen en zal ook niet gaan, maar sta dan niet dom te kijken als het gevolgen heeft voor je baan of hoe mensen je zien. Je zet jezelf gewoon te kakken.

Sowieso vind ik dat mensen veel te veel bullshit online knallen. Verre familie post soms ook van die racistische memes en allerlei shit, die heb ik dus ontvriend en ik kan die persoon nooit meer als dezelfde zien. Ik vind dat jammer.

DastyQueen likes this.
  10. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Toen ik nog Facebook had, heb ik ook familie-leden aangesproken op dingen die ze postten en bij herhaling ontvriend.
    'Ik noem NEGER-zoenen, gewoon NEGERRRR zoenen' #trots #eigenvolkeerst
    Ok, dat was strike 3, doeiiiii tante Gerda!!! :mad:

11. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Denken wat je zegt.jpg

12. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Ik heb zo'n vader (72)... vooral tijdens de tijd dat de zwarte pieten discussie weer oplaait.. of hij gekort word op zijn pensioen en daar krijgen dan de "buitenlanders" de schuld van... of als er weer iets dichtbij huis gebeurt waar getinte jongeren bij betrokken zijn.. moeten ze maar ophoepelen naar hun eigen land...
    Nee papa, dit is hun land *facepalm

Als het m'n vader niet was.. Kan hem moeilijk ontvrienden dus nu maar op niet meer volgen gedrukt bij facebook :rolleyes:

13. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Voor zulke oudjes is de www wereld te groot. Ze zijn nooit verder geweest dan het plaatselijke dorpshuis en kunnen de impact ook gewoon niet overzien.

14. Manque

Manque Niet meer actief

Same here... Er zijn bij ons 1001 dingen waar we het niet over kunnen hebben omdat dat anders de sfeer compleet vergalt. Een hoop sterke meningen in 1 gezin.

Ella1988 and Whysteria like this.
  15. fafa

fafa Niet meer actief

Ik vond het interessant bij mezelf te merken dat ik die barbie-juf compleet in het gelijk stelde, maar een racistische uitspraak -in privétijd- van een juf niet acceptabel vind.
    Kon er de vinger niet op leggen waarom. Maar gelukkig kan @Manque het -zoals vaker- duiden. :thumup: :p
    Ik denk dat dit is zoals ik er ook over denk.

Manque likes this.
  16. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Jammer is dat he. Ik heb 1 oom waar ik altijd zo goed mee was. Maar de bagger die ik voorbij zag komen en de dingen die hij zelf soms schreef... Voorgoed mijn beeld veranderd van die man. Echt heel jammer. En als ik hem nu zie, staat het echt tussen ons in.

Ella1988 and Manque like this.
  17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hier ben ik het mee eens.

18. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Mijn vader deelt alleen veel, post zelf niks. Maar na jaren zit ik op een punt dat ik de meeste PVV en pro-zwartepieten pagina's wel geblokkeerd heb dus het is relatief rustig in mijn tijdlijn.

Ella1988 and Manque like this.
  19. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female

Omdat ze met haar barbiepoppen niemand kwaad doet. En met racistische uitspraken doe je wel mensen kwaad

Manque likes this.
  20. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Of het verschil tussen wel of geen klanten. Ik zou mijn kind niet brengen naar iemand die racistische filmpjes of haar fb post.

En ongeacht beroep. Eenieder met racistische posts wordt per direct 'ontvriend'. Daar wil ik niet mee worden geassocieerd.

Share This Page