Wie heeft er ervaring met de krultang?

Discussie in 'De lounge' gestart door Faithful, 2 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faithful

Faithful Niet meer actief

De afbeelding is willekeurig gekozen van internet, maar iemand ervaring met een vergelijkbaar soort krultang. En misschien nog een aanrader qua merk die van goede kwaliteit is?

Ben toe aan een cadeautje voor mijzelf en dit leek mij wel een mooi iets. De kapper heeft dit ook eens bij mij gedaan met leuk resultaat, tijd om het eens zelf te proberen. :D

Vast bedankt voor evt tips. :thumup:

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik zou die niet nemen omdat het plukje haar wat je vast klemt de hele tijd tussen dat “ijzer” zit en bij mijn krultang moet ik al 5 sec wachten als mijn hele pluk haar er omheen zit.

Ik gebruik gewoon mijn stijltang. Dat werkt net zo goed. en is een stuk sneller. :oops:

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Faithful

#3 Faithful, 2 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2018
    Nog nooit gedaan met een stijltang, zal het eens proberen. Ben alleen ook toe aan een nieuwe, die ik nu heb is vrij aan het eind van zijn Latijn. Mag ik vragen welke tang jij gebruikt?

4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik heb een soortgelijke. Dat ding heb ik al 9 jaar en werkt prima. Ik heb geen last van vastzittend haar. Je moet gewoon op tijd op drukken zodat je hele pluk er in 1 keer uit komt. Zo moeilijk is dat niet.

Je klemt een pluk vast, draait makkelijk je haar erom. Ff wachten en los draaien. Tadaaa. :D

Faithful vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.182
    35.857
    113
    Ik gebruik ook mijn stijltang, werkt heel fijn. Ik heb een max pro. Erg blij mee.

Faithful en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb er zo 1 en gebruik hem alleen als ik mijn haar opsteek en wat losse plukken eruit in de krul wil hebben. Mijn hele haar ermee doen is echt veel werk en ik vind de krullen snel stijf worden.

Als ik mijn hele haar in de krul wil hebben gebruik ik de babyliss curl secret pro. Die krullen zijn een stuk minder stijf, blijven langer zitten en ik ben 5x sneller klaar.

Faithful vindt dit leuk.
  7. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.026
    113
    Ik heb al een aantal jaar deze van Remington. Gebruik hem echt wel een paar keer per week en heel erg tevreden. Voordeel van deze is dat je dus geen plukje haar ertussen hoeft te doen, maar alleen een pluk haar eromheen draait. Krijg je ook niet van die rare knikjes in je haar!

Bijgevoegde bestanden:

Faithful vindt dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Het is echt heel makkelijk! Je kan de krullen dan 2 kanten op maken. (De stijltang naar binnen draaien of naar buiten) Ik heb echt een hele ordinaire goedkope stijltang, die ik nu alweer iets van 7 jaar heb. Dat ding is van de Blokker. Daarvoor had ik altijd hele dure, maar ik merk echt nauwelijks verschil.

Faithful vindt dit leuk.
  9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Secret Pro: doe je dat helemaal alleen, of heb je hulp? En hoe lang is jouw haar?

10. DastyQueen

Dat doe ik alleen. Mijn haar komt op mijn rug tot op mijn bh band, heb dun haar maar wel veel haar volgens de kapper.

Faithful vindt dit leuk.
  11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb er ook een, maar ben er nooit tevreden over geweest. Krullen zakken heel snel uit en staat alle kanten op. Het zal waarschijnlijk wel aan mijn manier van handelen liggen, maar ik krijg voornamelijk van die rare knikken en bochten in mijn haar ipv krullen. Daarnaast heb ik me ook een paar keer lelijk verbrand met dat ding.

Ik heb ook haar tot op bh-band, heel steil en glad. Ook dun haar maar wel veel.
    Ik heb laatst van die foamrollers gekocht waar je een nacht mee kunt slapen en dat bevalt 200% beter.

Faithful en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. DastyQueen

Ik kan echt niet lekker slapen met die dingen op mijn hoofd.

Ysabella vindt dit leuk.
  13. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Ik heb en een stijltang waarmee ik krullen maak en zo een als op de afbeelding. Ik vind hem goed werken en juist lekker makkelijk! Als je het juist doet heb je geen last van een rare knik.

LMSB en Faithful vinden dit leuk.
  14. Faithful

Oh veel reacties al, ik ga morgen even alles rustig lezen/reageren en de suggesties Googlen. Vast super bedankt!!

15. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Wel ervaring er mee (want dat vroeg je) maar geen goede....De krultang en ik zijn geen vriendjes.

dds en Faithful vinden dit leuk.
  16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik zag vanmorgen op FB van Dyson airwrap. Leek me superhandig, maar extreem duur €449.

Ik heb nu een speciale krultang, waar je van die pijpenkrullen maakt. Maar is niet helemaal handig als het alleen moet doen. En het is nogal een werk.

Wat ik wel heb gemerkt: het ligt eraan hoe zwaar en dik haar je hebt. Ik heb lang, zwaar dik haar.
    En dan zakt alles snel uit.
    Het schijnt dat je dan elke Krul vast moet houden, afkoelen en dan pas loslaten.

Faithful vindt dit leuk.
  17. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik heb zo’n krultang maar gebruik dat klepje niet om de plukken in vast te klemmen. Draai het haar gewon in zijn geheel er omheen en dat gaat goed en blijft best aardig zitten. Zakken wel meer uit toch grove krullen maar dat vind ik juist mooi.

Faithful vindt dit leuk.
  18. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    E9DA8141-728E-4269-9D48-3E87A6794C3A.jpeg
    Ik doe het vaak met de stijltang. Maar heb ook deze en dit is echt ideaal even eromheen draaien en klaar.

Faithful vindt dit leuk.
  19. Faithful

Die secret pro ziet er wel mooi uit, maar vraag me af in hoeverre dat met dik haar zal gaan. Het gaat vooral om wat extra krul accenten in mijn haar, wanneer het gestijld is. Ben gelukkig gezegend met een bos krullen als ik dat wil.

Oké ga ik dat eens uitproberen , bedankt!

Ja ietsjes aan de prijzige kant voor iets wat niet op regelmatige basis gebruikt zal worden. En mij kennende blijft het haar na het wikkelen dusdanig dat het in de knoop om die 'haartjes' blijft zitten, haha ;) Die laatste tip zal ik iig meenemen, hier ook dik en veel haar.

Ook de andere dames, super bedankt voor jullie ervaringen.
    Ik ga eens kijken of ik met de stijltang hetzelfde resultaat kan krijgen en anders ga ik voor die met zo'n tang of remmington.

20. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Deze heb ik ook. Spijt!!
    Ik verbrande me vingers steeds. En...ik mocht hem ook niet ruilen (bol.com)
    Dus heb ik nu een (dure) stijltang in de la liggen, waar ik niks mee doe.

Deel Deze Pagina