zwangerschaps hoofdpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door manny82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manny82

    manny82 Bekend lid

    11 sep 2007
    531
    0
    0
    hallo

    Misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt als ik nu.
    Ik heb al zeker 1,5 tot 2 maand hoofdpijn maar het wordt steeds erger. Vorige week ben ik een weekje thuis geweest maar voel me daar zo schuldig over. Want hoofdpijn kun je immers niet zien.
    De dokter dacht aan zwangerschapshoofdpijn of zwagerschapsmigrane waar helaas niets aan te doen is nu en waarschjnlijk na de zwangerschap verdwijnt. Maar daar heb ik nu niet zoveel aan. Kan weinig vinden over dit onderwerp. Dus als iemand nog tips heeft?

    Heb de hele dag door lichte hoofdpijn maar na inspanning of een wat drukkere omgeving zoals tv en pc (beide de hele week met een grote boog omheen gelopen. ) nu even voor info want wordt er echt verdrietig van.
    Het is altijd voor en trekt dan naar achteren. De bot boven mijn nek zeg maar doet dan zon pijn dat ik niet eens meer helder kan denken. Is erg handig aangezien ik voor mijn werk 1 uur moet rijden.
    Loop ook de hele dag met een zonnebril op ook voor dat kleine beetje tv wat ik zie is dat wat pettiger.
     
  2. manny82

    manny82 Bekend lid

    11 sep 2007
    531
    0
    0
    heb trouwens geen hoge bloeddruk en ook drink ik vrij veel ( water dan he)
    heb ook nog nooit last gehad van migrane ofzo.
     
  3. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Hi

    Ik heb ook regelmatig en 'zwaar' hoofd. Tegen hoofdpijn aan zeg maar. Bij mij werkt veel slapen erg goed. Ik heb ook 1 keer migraine gehad tijdens deze zwangerschap terwijl ik dat normaal nooit heb. Dit vond de arts ook apart omdat dit meestal juist niet voorkomt tijdens de zwangerschap. Ik denk dat je niets meer kunt doen dan af en toe een paracetamol en rust.

    Succes ermee, Liefs Mickey
     
  4. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb ook regelmatig hoofdpijn.
    Neem niks ervoor.
    Maar wat ik wel heb ontdekt, is dat ik soms veel nadenk of me wat zorgen heb gemaakt. Dat verergerd het bij mij sterk.

    Sterkte!
     
  5. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

    ook ik heb er erg last van.
    ik heb er homeopatische druppeltjes voor van A.vogel. bij mij helpen ze echt heel goed en je mag het gebruiken in een zwangerschap.

    het zijn eigelijk druppeltjes voor spanningshoofdpijn maar helpen dus ook goed tegen zwangerschapshoofdpijn.

    als jullie echt geintereseerd zijn dan zal ik de naam ook opzoeken, heb het doosje niet meer maar kan het vast wel ergens op i-net vinden. ik heb het bij zo'n natuurwinkeltje gekocht zoiets als de tuinen.

    Liefs marije
     
  6. mamma van stef

    mamma van stef Bekend lid

    27 jan 2008
    957
    0
    0
    ik heb ook veel last van hoofdpijn, echt om gek van te worden!
    ben dus ook erg geinteresseerd in die druppetjes!
     
  7. manny82

    manny82 Bekend lid

    11 sep 2007
    531
    0
    0
    o gelukkig ben ik niet de enige.
    Ben vanochtend weer bij de ha geweest en nu moet ik naar de fysio, veel rusten en mijn urine moet op de kweek in het zkh. zat een bacterie in volgens de ha.
    Ik wil graag weten welke druppels het zijn marije.
    Kunnen we in ieder geval proberen.
     
  8. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

    de druppelstjes heten:

    Nux vomica D4 van A.Vogel
    het doosje heeft aan de onderkant een bruine strip ( je hebt verschillende kleuren) en daar staat Homeopatisch geneesmiddel bij overspannenheid (door stres) en misselijkheid. Maar werken dus echt perfect bij mij voor zwangerschapshoofdpijn.
    ik hoop dat ze ook bij jullie werken en jullie ook eindelijk van de hoofdpijn afzijn.

    Liefs Marije
     
  9. manny82

    manny82 Bekend lid

    11 sep 2007
    531
    0
    0
    Dank je wel marije zal het onthouden.
    Ga straks eerst naar een voet reflexer (of hoe heet zo iemand) en morgen naar de fysio (op dokters advies) als dat nog niet helpt haal
    ik dit weekend de druppels op. Kan allemaal geen kwaad voor de baby dus kan het altijd proberen
     
  10. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    manny succes met alles.
    ik hoop dat iets van de dingen gaat helpen en je snel van je hoofdpijn af bent.

    Liefs Marije
     
  11. manny82

    manny82 Bekend lid

    11 sep 2007
    531
    0
    0
    Hallo

    nou het ging vorige week iets beter totdat ik gisteren even naar mij oma ben geweest. Heb de hele avond weer op bed gelegen en tot drie uur vanacht geen oog dicht gedaan door de hoofdpijn.
    De arbo heb ik vandaag gebeld en die dacht ook aan zwangerschapsmigrane. Fijn dat we dat nu weten maar wat is er aan te doen?
     
  12. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj manny

    als het inderdaad zwangerschapsmigrene is dan denk ik dat je er heel weinig aan kan doen en vooral alleen ma rusten.

    hoop dat je snel iets kan vinden wat daar tegen helpt want er is niets erger dan ergens last van hebben en er niets tegen kan doen.

    veel sterkte!

    Liefs xx
     
  13. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook hoofdpijn. Sinds zaterdag maar wel constant aanwezig. Heb me laten checken vandaag op bloeddruk etc. Maar alles was in orde.
    Moet nu wel naar de oogarts omdat ik regelmatig een aantal minuten met mijn rechteroog alleen maar sterretjes zie, maar volgens de gyn heeft het vooral met hormonten te maken.
    Ik hoop het maar. Niet fijn! En de klachten worden nog eens versterkt omdat ik nu oververmoeid thuis zit.
     

Deel Deze Pagina