paspoort baby buitenland

Discussie in 'De lounge' gestart door doedie1991, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Ten eerste ik heb geen idee waar ik dit topic moet plaatsen dus als t verkeerd is mijn excuses.

Ik ben dus tijdelijk in t buitenland en hier gaat mijn ventje ook geboren worden. Nu kan ik hier bij de ambassade de geboorteaangifte doen. Alleen vraag me af hoe ik hem een pasooort moet geven want heb geen verblijfsvergunning alleen een visit visa. Heeft iemand daar ervaring mee. Heb al een paar keer contact gehad met de ambassade maar t word me dus niet duidelijk of ik een pasoort kan aanvragen voor mijn zoon, zonder verblijfsvergunning. Mijn man heeft geen nl nationaliteit.

Alvast bedankt dames!!

P.s iemand ervaring met een namenreeks ? Ze zeggen dat zn voornaam dan eigelijk biet bestaat t is iets arabisch...

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Officieel kan dat volgens mij niet omdat je zoals ik begrijp op een soort toeristenvisum in het buitenland verblijft (hoelang is deze geldig?) en je daar dus niet officiëel woonachtig bent. Je zou ambassade/consulaat om een nooddocument kunnen vragen zodat je naar NL kan reizen en daar het passpoort aanvragen, maar geen idee of dat zomaar kan. Jullie zitten ergens in het Midden-Oosten toch? Dan krijgt je kindje eerst het paspoort/nationaliteit van de vader en daarmee kan je dan met hem naar NL reizen en dan een NL paspoort aanvragen lijkt mij. Zal wel wat haken en ogen hebben, lastig. Raar dat de ambassade je niet verder kan of wil helpen, succes.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #3 Hopmarjanneke, 2 dec 2014
    Laatst bewerkt: 2 dec 2014
    T lijkt mij toch dat je bij iedere Nederlandse Ambassade of Consulaat een Nederlands paspoort moet kunnen aanvragen, zeker gezien het feit dat je het als reisdocument nodig hebt om überhaupt met je kindje naar NL te kunnen reizen.

Wij hebben toentertijd ook bij het NLe consulaat een ID-kaart aangevraagd voor onze oudste... okay, wij wonen in Duitsland, dus is wat makkelijker qua EU-regels, maar wij hadden toen ook nog geen officieel bericht dat we in Duitsland mochten wonen.

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Kind van Nederlandse moeder is een Nederlander en kan een Nederlands paspoort aanvragen bij de ambassade. Ligt er ook aan welke nationaliteit de vader heeft, en of het kind die nationaliteit (kan) krijgen.
    In welk land woon je?

5. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Je kunt gewoon een paspoort aanvragen bij de Nl ambassade. Je hebt hiervoor de geboorteakte nodig...

Ik heb ervaring met een namenreeks....voor nl namenwet geld een namenreeks niet. De reeks wordt in nederland ingeschreven als voornamen en je kindje krijgt geen achternaam ( dit geld overigens alleen als je kiest voor de naam van de vader, als je getrouwd bent of als het kindje erkent is ) Op het paspoort wordt de reeks bij achternaam geschreven en bij voornaam komen er xxx te staan.
    Als je partner naturaliseert tot Nederlander dan krijgt je kindje ook een achternaam ( die jullie uit de reeks moeten kiezen)

6. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Bedankt dames.

Dya net een geboorteaangifte kan ik gewoon de paspoort haleb? Wil namelijk na de geboorte niet gelijk natuurlijk weer terug naar nederland... En heb liever niet en de vader ook dat hij een somalische nationaliteit krijgt. En idd ik woon in koeweit

Dankjullie allemaal voor de reacties.

Heb best veel stress om die dingetjes hhaha en kan ik eigelijk nu niet heben.

Liefs doedie

7. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Niet te veel stressen ;)

Je kunt je kindje aangeven bij de ambassade. Je hebt dan o.a de papieren van het ziekenhuis nodig en je huwelijksakte. Je zult het waarschijnlijk al gedaan hebben, maar je kunt de ambassade mailen wat je precies mee moet nemen om je kindje aan te geven..... Je krijgt dan een (nl) geboorteakte en hiermee kan je een paspoort aanvragen. Je kindje moet persoonlijk aanwezig zijn ;)

Je moet wel even checken of je kindje geen exit visa nodig heeft om koeweit te verlaten....

8. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi medusa

Idd had ik gemaild alleen zijn ze niet zo duidelijk of ik een verblijfsvergunning nodig heb. En over de exit visa had ik nog niet nagedacht dat is een goeie!!! Als hij geboreb is kan hij wel op de visa van de papa dus denk dat dat genoeg is... Zal er naar kijken.

Hartstikke bedankt!

9. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Je moet t kindje aangeven in de gemeente waar het geboren is en daar een document aanvragen waaruit blijkt dat het kindje buiten nl woont. Dan kun je een paspoort aanvragen. Voor jezelf kan dit dus niet tenzij je zelf ook in het buitenland woont

10. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi key

Het kindje is nog niet geboren en ik verblijf in t buitenland. En ga hier dus ook binnenkort bevallen.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja precies, dat moet je dus even goed uitzoeken. Want in mijn woonland moet je dus echt een verblijfsvergunning hebben om bij de ambassade een paspoort aan te kunnen vragen. Succes en maak je niet te druk, komt uiteindelijk echt wel goed.

12. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ja precies dus als t kindje geboren is geef je het aan bij de gemeente waar jij op dat moment woont. En dan kun je met dat bewijs naar de ambassade en die maken dan een paspoort voor je kindje. Je kunt alleen een paspoort aanvragen als je in het buitenland woont dus vandaar dat het kindje eerst aangegeven moet worden in je woonplaats

Edit: je moet de geboorteakte ook meenemen naar de ambassade.
    Ik heb hetzelfde 'probleem' en heb me goed geinformeerd

Deel Deze Pagina