Wat als je kindje (2 jr) geen melkproducten wil???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamakaatje, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden,

Wij zijn hier al een tijdje aan het tobben met het binnenkrijgen van melkproducten.
    Eerst dronk ze wel gewoon halfvolle melk en ze heeft altijd peutermelk gelusten.
    De afgelopen maanden dronk ze steeds slechter melk, pap at ze toen nog wel goed.
    Maar nu eet ze ook bijna geen pap.
    Yoghidrink hebben we ook een tijdje geprobeerd, ging goed maar nu ook niet meer.
    Peutermelk wil ze ook niet meer, zelfs niet als je het toch in een flesje weer geef.
    Melk met een smaakje vind ze ook niet lekker.
    Kortom ik mag nu al heeeeeeeel erg blij zijn als er 100 ml aan melkproducten naar binnen gaan op een dag.

Hebben jullie tips voor me!!!!!
    Ze moet toch voldoende calcium etc binnenkrijgen.

Alvast bedankt!

Gr Kaatje

2. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Toetje 's avonds wat groter maken, zelf drinkyoghurt maken met yoghurt en aanmaaklimo of verse vruchten, sinaasappelsap met calcium, hopelijk is het een fase en gaat het snel weer beter.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook ik denk dat het een fase is. zou me er niet te druk om maken. Als ze jullie gewoon melk ect ziet drinken wil ze dat op een gegeven moment vast ook wel weer. Hoe meer je gaat proberen het erin te krijgen hoe harder ze er denk voor wegloopt.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier wilde ze nooit melk drinken.. tot we op vakantie ineens volle melk kregen
    daar slurpte ze liefst 3 glazen per maaltijd van weg :)
    (en 300ml is genoeg zegmaar.. 2 glaasjes ongeveer)

en thuis drinkt ze ook graag karnemelk bleek!
    intussen drinkt ze ook weer halfvolle melk gelukkig.. dat is toch wel zo makkelijk gezien we dat zelf ook drinken.

dus.. ik denk ook een fase
    of ze vindt het echt niet lekker.. je zou dan soyamelk kunnen proberen of iets dergelijks
    smaakt heel anders dus wellicht scheelt het
    (en je hebt er ook smaakjes van!)

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter heeft ook zon face gehad en ze mocht toen zelf chocomel poeder bij de melk doen en maakte deze een beetje warm. ze was er al snel verslaafd aan :).

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Jelle drinkt eigenlijk nooit melk, maar krijgt elke ochtend karnemelk met een heel klein beetje ranja erdoor, dit krijgt hij al maanden en vind dit echt lekker

7. Saskia78

@fokje: gek he! dat is net limonade! :)
    drink ik ook graag.. maar eigenlijk nooit waar anne bij is.. want dan wil ze dat ook :)

(of karnemelk met wat suiker.. ook al zo heerlijk :) )

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd, ik doe er echt maar een drupje in smaak toch iets anders blijkbaar , zo mag hij het ook wel maar dan drinkt hij de beker niet helemaal leeg en zegt ie wel eens he bah zuur mem is niet meer goed haha
    yogho en chocomel mag hij ook graag maar ben hier absoluut geen voorstander van dus krijgt ie soms
    karnemelk werkt ook nog zuiverend dus ik vind het prima, de echt die maar kort vers is vind ik zelf het lekkerst
    gewoon melk gaat er niet in, krijgt ook nog wel brinta en tja dan krijgt hij het wel natuurlijk

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    helemaal herkenbaar! Hier ook zo'n fase gehad. Nu nog niet dol op melk, maar wel sterk verbeterd!
    Hier hebben we een tijdje yokidrink gedaan, maar dt wilde hij op een gegeven moment ook niet meer idd.
    Toen stug volgehouden met 's morgens en 's middags een half bekertje melk. Is het op? Als beloning yoki-drink! Heeft heel wat frustraties over en weer gekost. En soms 'hielp' ik hem een beetje met een klein slokje, of nam ik als vb zelf een glas melk. Of kreeg zijn knuffel ook slokjes en gingen we om de beurt etc etc etc. Kost bakken met energie, maar als je doorzet heb je ook wat.
    Nu drintk hij zonder mokken minimaal een halve beker melk zowel 's morgens en 'smiddags. S avonds krijgt hij sowieso zuivel in de vorm van een toetje (yoghurt met fruit of een danoontje ofzo)

Dus ik denk ook een fase en dus volhouden... Succes!

10. Saskia78

Hmm echte verse karnemelk? lekker :)
    misschien moet ik manlief sommeren even bij een boer te stoppen.. die is toch in friesland dit weekend :)

Deel Deze Pagina