Op de zij draaien

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sylvia29, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik leg Tara netjes op haar rug, maar sinds twee dagen draait ze dan op haar zij.
    Volgens de kraamhulp zou dit wel gebeuren maar nu nog niet, maar nu dus wel.

Kan het kwaad?
    En hebben jullie dit ook en doen jullie er wat aan of laten jullie het maar?

Kan niet elke 5 minuten baby terug op haar rug draaien want dan ben ik 24/7 bezig.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat geeft niet, als ze nog zo klein zijn kunnen ze niet doordraaien naar hun buik en kan het dus geen kwaad.

Irem heeft juist de eerste weken op haar zij geslapen, ook in verband met eventueel spugen wat dan makkelijker gaat

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik leg daymian altijd op zn zij neer zodat als ie moet spugen het makkelijker gaat en hij is dan ook rustiger dan als ie op zn rug ligt.
    in zn bed heeft ie een zij-ligkussen zodat ie niet naar zn buik kan draaien.
    zodra daymian wat meer begon te bewegen (en dus ook ging draaien) hebben we eerst een rol van een handdoek gemaakt en die tegen zn buikje gelegt zodat ie niet door kon draaien omdat ie toen nog net te klein was voor het kussen.

op de zij liggen kan dus helemaal geen kwaad zolang ze maar niet door kan draaien naar de buik.

liefs doris

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ok dan, dat is goed om te lezen, het is een beetje verwarrend, kin het ziekenhuis moest ze op haar zij ivm spugen en thuis moest ze op haar rug ivm doordraaien op de buik.

Uiteindelijk weet je het dan niet meer want kreeg ook te horen dat een rol handdoeken niet meer mocht.

Afentoe zie ik door de bomen het bos niet meer met wat wel mag en niet mag en dan opeens weer anders moet.

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
  6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    en ik zag gisteren ook nog een soort matje waarop je je baby kan leggen en met klittenband je baby vast legt zeg maar. Vind het zelf een beetje drastische oplossing maar missch is het wel wat voor jou.

Snoozzz | for safe and comfortable sleepe

xxx

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    de eerste afbeelding gebruikte ik tot 5 maanden ongeveer (om afplating te voorkomen
    (onze eerste zoon is geboren met een ontzettende grote bult op zijn hoofd een dubbelevochtbult hierdoor voorkeurshouding en hij kon niet op die kant liggen, later de eerste bult opgelost, tweede bult omgezet in kalk dit slijt door de jaren heen wel iets maar houd altijd een bultje hierdoor kreeg hij een scheef hoofdje en moest hij een helm) dus bij de tweede altij om en om gelegd

de tweede afbeelding gebruiken we nu, zodat ze lekker blijven liggen. ze vinden het alle twee heerlijk (veilig gevoel) jelle slaapt hier nog in i.v.m ernstig hoofdbonken hierdoor kan hij zich snachts niet bezeren want hij ligt vast, als hij wakker word maakt hij hem zelf los en komt naar ons toe

8. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    toen mijn dochtertje geboren was, was het zo dat je ze om en om op hun zij moest leggen dit is ook veel fijner ivm met spugen, ze zeggen dat je het nu op de rug moet leggen, maar ik doe het net zoals ik het deed bij mijn dochtertje, ze hebben iedere keer wat nieuws.

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier beide dames steeds op hun zij gedraaid (mila zelfs al in cuoveuse, wat heel handig was met al die slangetjes ;)). inderdaad wat al eerder gezegd is wisselen van zij om afplatting te voorkomen.

zolang ze niet doorrollen op buik kan het niet zo veel kwaad hoor..

Deel Deze Pagina