Hallo, Ik heb een dochter van 4 maanden oud. Ik kolf nu al 3 maanden alle voedingen af omdat ze zelf niet goed uit de borst dronk en mijn productie daardoor niet gestimuleerd werd. Waardoor ze weer erg gefrustreerd werd tijdens het drinken omdat er te weinig uit kwam. Enorme stress periode omdat ik dus ook niet wist hoeveel ze nou binnen kreeg. Het kolven was een uitkomst omdat ik zo zeker wist dat ze voldoende kreeg wat voor haar en mij veel rust gaf. Alleen groot nadeel is dat ik altijd vaker moet kolven dan dat zij dronk. Sinds het begin kolf ik 50cc tot 65 cc per borst en dan is in 3 maanden niet verhoogd terwijl de behoefte van mijn dochter wel steeds meer wordt. Ze drinkt nu 150 cc per keer. Ik wil haar het liefst borstvoeding blijven geven tot ze het zelf niet meer wil maar het is erg vermoeiend omdat ik minimaal 7 keer kolf ( 6 keer over dag en 1 keer 's nachts) om haar 5 voedingen te geven. Ik zou zo graag de productie willen verhogen zodat ik alleen hoef te kolven voordat ik haar het flesje geef. Heb al meerdere dingen geprobeerd zoals meerdere vormen van clusteren, kruiden als fenegriek innemen ( neem ik nog steeds in). Ik masseer voor en tijdens het kolven. Maar niks lijkt de productie te verhogen. Is het nou zo dat bij het kolven de productie niet verhoogt kan worden omdat de baby zelf niet uit de borst drinkt of is er nog een tip die ik kan uitproberen? Alle info is welkom!! Groeten S. Kerkdijk
Hoi Je bent al goed bezig inderdaad, top! Wat voor kolf gebruik je? Enkelzijdig, dubbelzijdig, professionele kolf? Mogelijk zit hier nog ruimte tot winst? Verder: lekker samen dicht bij elkaar zijn: huid op huid op de bank, in bad, in bed... Hoe kolf je? In schema? beide borsten tegelijk of om de beurt, hoe lang en hoe kies je je kolfstand? Fenegriek: heb je kruiden of neem je capsules? Ook domperidon kun je overwegen (zie borstvoeding.com) Hoor graag je reactie zodat ik verder met je mee kan denken. Hou vol! Je doet het super! Heidi