Bepaalde straling uit apparaat wat onrust veroorzaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 2 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Het gaat wel over mijn zoon. Maar ik hoop toch dat dit in de lounge mag blijven staan omdat het niet over een kind specifiek gaat.

    Mijn zoon sliep altijd fijn. Had een babyfoon zonder camera en sliep altijd tot een uur of half 8 a 8 uur.
    Toen zijn zusje naar dr eigen kamer verhuisde, in maart, kreeg hij een babyfoon met camera (was eigenlijk van haar, maar wij vonden het leuk om hem ook te zien dus voor haar een nieuwe gekocht)

    Ah fijn. Sinds die dag (achteraf gezien) begon hij slechter te slapen. Middenin de nacht ineens wakker. En vanaf 5 uur a half 6 klaar wakker. Niet meer in slaap te krijgen. Frustrerend voor ons allemaal.

    Vorige week waren we op vakantie, en zonder babyfoon. En warempel, hij sliep tot kwart voor 8. De dag erna thuis weer met babyfoon, weer vroeg wakker. Dag erna ding eruit gehaald, sliep weer tot half 8. En vannacht had ik hem er als test weer in gedaan en weer vroeg wakker.

    Voorheen kon hij het lampje zien. En hij zei afgelopen week eerst dat hij hem "eng" vond. Maar vannacht kon hij hem niet gezien hebben omdat hij in de kast stond.

    Kan het zijn, dat er een bepaalde straling ofzo af komt waar hij op reageert?? Of iets anders? Vind t zo gek.
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb weleens gehoord over aardstralen en dat zou mogelijk van invloed kunnen zijn. Ik heb de slaapkamers van de kinderen dusdanig ingericht dat ze niet in de buurt van een stopcontact liggen, maar is meer een hersenspinsel van mijzelf denk ik
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Misschien een gekke vraag maar welk merk is het? Wij hebben iets soortgelijks en ik vraag mij af of het dezelfde is.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Een luvion. En dan het kleine type. Klein beeldscherm zeg maar.

    Hij staat sinds gisteren bij mn dochter. Die werd zoals normaal snachts wakker voor een voeding maar was wel vroeg wakker voor haar normale doen.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Daar heb ik ook wel van gehoord. Maar dan zou hij er altijd last van moeten hebben gehad...

    Hij ligt in een hoek waar geen stopcontacten zitten. Die zitten een paar meter verderop aan twee kanten..
     
  6. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het zou echt wel kunnen hoor, ik heb het vaker gehoord.Ook dat kinderen het lampje inderdaad eng vinden ,zeker als het een rood lampje is (monsteroog).Op de slaapkamers heb ik geen apparaten, op de slaaptrainer van mijn zoon na ,staan.
    Zelf heb ik dat met mijn huidige combi magnetron, ik doe alleen de stekker erin als ik hem nodig heb anders krijg ik hoofdpijn omdat er een gezoem uitkomt.(magnetische straling)
    Kan het zijn dat de camera in de babyfoon een geluid maakt als hij aanstaat?
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja allicht.. ik hoor het niet.

    Dochter lijkt er dan weer geen last van te hebben zover nu bekend.

    Magnetische straling zou dus wel kunnen... zoiets kun je alleen ontdekken door te proberen? Or is dat ook te meten?
     
  8. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb geen idee of het meetbaar is...ik ben er achter gekomen door de stekker eruit te halen.Ik heb het ook bij het opladen van de laptop ,de stekker maakt dan geluid alsof er een cd blijft draaien in de cd speler maar niet iedereen kan het horen (vergelijk het met die kattenverjagers die op hoge frequentie werken).Wat overblijft is gewoon uitproberen ,de een is er gevoeliger voor als de ander.
     
  9. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.162
    1.328
    113
    Kan heel goed hoor. Ik slaap slechter als ik naast een modem/versterker slaap. En mn oudste slaapt ook slechter.
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Er zit bij mij thuis op bepaalde apparaten een knopje dat ik ze echt uit kan zetten omdat ik dus wel hoor dat er een bepaald geluid uit komt...

    Gehoor van kinderen is veel scherper dus ik kan me voorstellen dat die zich eerder storen...
     
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ja dat kan. Babyfoons geven straling af. En vooral diegene die op wifi werken of met DECT. DECT schijnt meer straling af te geven. Een babyfoon met camera geeft nog meer straling af.
    Ik ben er ook gevoelig voor. Als ik m'n telefoon op nachtkastje leg met de wifi aan dan kan je er de donder opzeggen dat ik slecht slaap/vroeg wakker ben. WiFi gaat hier dus uit.

    Al eens geprobeerd om de camera uit te zetten en kijken wat er dan gebeurd?
    Of gewoon babyfoon weg/oude babyfoon zonder camera neer zetten.
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Als hij uit staat (dus mijn console) dan wordt hij alsnog wakker.
    Pas als de stekker eruit is slaapt hij dus goed..

    We hadden voorheen een gewone zonder camera. Toen sliep die dus altijd goed.
    Dus vandaar dat ik dacht, komt t door die camera?
    Maar dat kan dus. Dan zal dat t zijn.
     
  13. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Misschien inderdaad een geluid. Bepaalde laders gaan bijvoorbeeld piepen als de batterijen vol zijn, ik hoor dat wel, mijn man niet bijvoorbeeld. Ik vind dat een heel irritant geluid, zou daar ook niet van kunnen slapen zelf.
    Ik geloof zelf niet zo in die straling verhalen, maar misschien dat dat ook kan hoor. Geluid lijkt me gewoon waarschijnlijker ;)
     
  14. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat lijkt me een duidelijk teken dat hij last heeft van de straling.

    Ik ben daar zelf ook erg gevoelig voor. Straling, geluiden van bijvoorbeeld een oplader.

    Als mijn wifi snachts aan staat slaap ik ontzettend slecht.

    Wat houdt je tegen om de babyfoon gewoon uit de kamer te laten?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Niks. Er staat toch ook al dat die er niet meer staat? Die hoeft er niet te staan. Ik vroeg alleen, of het kán dat hij daardoor niet goed (meer) slaapt.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  16. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Ik geloof er ook niet zo in maar ik weet wel dat hoe jonger je bent hoe hogere geluiden je kunt horen. Zo hoor je als vijfjarige bepaalde hoge tonen (piepen) wel die je als 30-jarige niet meer hoort. Dus wellicht maakt dat ding toch geluid wat voor jou niet waarneembaar is. Verder kan het natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Je gelooft er wrs niet in omdat je het zelf niet zo ervaart. Ik heb er wel degelijk last van.
    Hoor die geluiden ook hoor, telefoonoplader bijvoorbeeld. Veel mensen horen het niet. Maar veel ook wel.
     
    Lizzy2019 en sannever vinden dit leuk.
  18. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Wel dat van die geluiden, absoluut. Maar ik sta wat sceptisch tav stralingen zoals van babyfoons (muv bijv. elektriciteitsmasten).
     
  19. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
  20. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Het kan inderdaad. Maar ik zou het eerder op de leeftijd gooien. Mijn zoontje is van 03/2017, en de kinderen van mijn vriendinnen zijn van 01/2017 en 03/2017. Ze zijn alle vier sinds een maand aan het spoken 's nachts, en vroeg wakker. Peuterpubers die toe zijn aan meer uitdaging denk ik.
     

Deel Deze Pagina