Hallo. Per 15 mei verloopt mijn contract, en deze wordt helaas niet verlengd. Nu heb ik mij ingeschreven bij het uwv werkbedrijf en een ww uitkering aangevraagd. Volgens de site van het uwv moest ik bellen om papieren aan te vragen voor een WAZO uitkering. Dit heb ik gedaan,maar mij werd toen verteld dat de periode tussen einde contract en verlof korter was dan 10 weken,dus dat ik het dan niet zelf helemaal hoef aan te vragen omdat ze dan de aanvraag van de werkgever gebruiken. Ik zou rond de datum van mijn verlof een brief van het uwv krijgen, die ik terug zou moeten sturen met een zwangerschapsverklaring en een briefje dat ik het geld graag op mijn eigen rekening wil. Klopt dit? Ik probeerde nog meer te vragen maar helaas liet de vrouw aan de andere kant van de lijn me niet echt uit praten.Wil toch wel even zeker weten dat ik me in mijn verlof geen zorgen hoef te maken qua inkomsten. Alvast bedankt.
Beste Kaatje85, Als je vermoedelijke bevallingsdatum ligt binnen 10 weken na het einde van je dienstverband vraagt je werkgever de WAZO voor je aan. Je hebt dan namelijk nog geen toekenning WW-uitkering ontvangen. Dus je ontvangt officieel nog geen WW-uitkering in de periode dat je de aanvraag WAZOmoet doen. Je krijgt dan van UWV bericht per post over de aanvraag van de WAZO. Ik begrijp dat je graag zeker wilt weten of alles goed geregeld is. Je kan bij je werkgever informeren of zij de aanvraag voor je hebben gedaan. Oók kun je contact opnemen met UWV (0900-9294) en informeren of je aanvraag al is ontvangen. Actuele informatie over de WAZO aanvragen vind je hier. Ik wens je een fijn verlof toe. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare