Even wat advies want van de dieren arts word ik niet veel wijzer. Mijn 9 jaar oude hond heeft sinds gisteren een volgens de dierenarts een darminfectie waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. Dit gaat gepaard met diaree en veel slapen. Maar ik maak me dus zorgen de dieren arts zegt als ze eet en drinkt en ook alert is dat hij niet kan doen de eerste dagen. Maar ik vind het zo zielig. Ze is moe maar dat verklaarde de dierenarts met dat komt omdat ze niet lekker is. En dat dat nog wel even kan duren. In het kort ze is gister middag begonnen met diaree. Sindsdien eet en drinkt ze wel gewoon slaapt wat meer als gewoon. Wil wel spelen en gek doen maar is dan snel weer moe. De dierenarts geeft aan zolang als ze niet bloed of heel heftig gaat overgeven dat we dan gerust tot woensdag kunnen wachten omdat het ongeveer een 5 dagen mag duren. Kan ik zelf iets voor haar doen?
Ze heeft sowieso al een snel verteerbare brok van de dierenarts. Dus daar konden we al niet veel meer aan veranderen helaas
Geen verstand van honden, maar wat je dierenarts zegt klinkt best logisch eigenlijk... Als je zelf diarree hebt is je lichaam bezig om 'iets' eruit te werken, bijvoorbeeld verkeerd eten. Als hondlief verder wel eet en drinkt (dus vooral tegen uitdroging), zou ik het nog even aankijken...
Als onze oude hond aan de diarree is geven we haar alleen droge brok, gedroogd brood en mogelijk wat kleffe rijst. Maar inderdaad, zolang de hond blijft drinken gewoon lekker laten slapen. Is het na een dag of 3 niet minder dan weer terug naar de dierenarts.
Wat je het beste kunt doen is hem zijn portie brokjes in plaats van 2x per dag verdelen over zo vaak mogelijk per dag zodat ie steeds een piepklein beetje in zijn maag heeft. Liever niks anders geven (rijst, brood enz) want daar is zn maag ook niet aan gewend. Verder opletten of ie wel genoeg drinkt, bij verslechtering terug naar de dierenarts.
Wat hier heeft gewerkt yogurt. geen brok geen andere dingen alleen wat yogurt. (Sochtends smiddags savonds) voordat ik yogurt gaf deed ik een dag vasten, dan kreeg ze echt niks te eten.
Heeft ze nog diarree? Zo niet zou ik doorgaan zoals je bezig bent, zo wel zou ik een dag vasten en dan voorzichtig weer beetjes laten eten. Ons oudje kan ook zo beroerd zijn als hij diarree heeft of moest spugen. Ik ga er niet eens meer mee naar de dierenarts want hij heeft het gewoon soms ineens. En zolang ik niks geks zie en hij drinkt en weer gaat eten knapt hij altijd weer op na een aantal dagen.
We zijn met weer even wezen lopen. Ze heeft nog steeds diaree maar er komen nu wel weer brokjes in en dat was het helemaal niet meer het was gewoon water zeg maar. En ze wil zo graag eten maar dan gaat ze schrokken en dan komt dat er weer uit omdat ze teveel eet dus de brokken gaat wel goed 6 kleine beetjes per dag maar meer gooit ze eruit
Ik zou het even informeren bij je eigen dierenarts maar hier is het normaal beleid om even een dag te vasten als alles zo van slag is. Anders kom je in een cirkel.
Hier was het aankijken. Maar ik lees idd veel over vasten dus morge'n als er geen verbetering is toch maar niets eten. Maar ik geloof dat ze langzaam weer opknapt waar ze vanmiddag op de bank lag loopt ze nu de hele tijd al te vervelen en te schoonen hahaha
Ja zou ik zeker doen, het is wel belangrijk dat de diarree stopt, en ze gaan niet dood van een dag niet eten 😬
Zoals ik al zei, hier werkte yoghurt als een tierelier, einde van de dag was de diarree zo goed als klaar ( ze had het zo erg dat het pijn deed, GILLEN leek buiten wel of ik haar vermoorde ) Dus ik zweer nu bij de yoghurt haha
tja lastig. Hier ook goede ervaringen met (biogarde ) Yoghurt, maar onze dierenarts zegt altijd beter niets geven i.d. een dag en dan langzaam weer opbouwen. Ik begon dan met ( biogarde ) Yoghurt en daarna Yoghurt met wat brokjes en zo langzaam weer naar brokken. Maar iets anders ineens geven is wel een risico omdat het anders is dan de hond zijn maag gewend is. Dus het kan het ook verergeren. Sterkte want het is zo sneu als ze ziek zijn !
Ik ben van het natuurlijke voeren (rauw vlees) dus mijn advies zou iets anders zijn. Een dag vasten (want dat is sowieso niet slecht voor een hond) en daags erna vuile pens geven. Dat elke dag tot de diarree over is. Waarom vuile pens? Omdat je dan goede darmbacteriën laat innemen die de darmflora terug in balans brengen. Juist bij een darminfectie. Je hoeft trouwens bij een hond die brokken eet niet bang te zijn voor rauwe vuile pens.
Ik zou juist niet veranderen van soort eten als hij zich nu niet goed voelt. Ineens rauw gaan als hij normaal brokken heeft is helemaal niet goed. Zoiets moet je geleidelijk doen...maar alleen als hij gewoon gezond is. Ts, hoe gaat het nu met de hond?
Ze is wel vrolijk maar verder niet echt verandering ook nog steeds diaree net gekeken voor uitdroging maar dat is ze niet. Ze drinkt wel genoeg dus. Laat haar vandaag een dag vasten
Droge rijst en gekookte kipfilet.... Licht verteerbaar en wel voedzaam. Dat advies kreeg ik altijd van mijn dierenarts en van de fokkers van mij honden (en geef ik nu weer aan mijn pupeigenaren ) en het helpt echt.. Een dag vasten kan sws nooit kwaad. Oh en je mag een hond ook ORS geven als hij/zij aan de diarree of overgeven is ivm vocht en zout verlies
Ja zo doe ik het idd ook, in yoghurt zitten erg goede bacteriën voor de darmflora. ik gooide het daarna ook over de brok heen en bouw het dan langzaam weer af
Als de diarree aanhoud kan je ook finidiar geven. Die tabletten kan je gewoon online bestellen. Deze medicijnen krijg je normaal gesproken ook van de dierenarts als ze diarree hebben.