Bepanthen verzorgende creme op borsten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Littlegirl1989, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    ivm nog wat gevoelige tepels smeer ik ze in met purelan of bepanthen babyzalf, omdat dat mag blijven zitten bij het voeden. Beide zijn vrij dik en daardoor lastig te smeren.
    Nu pakte ik vanochtend de tube bepanthen boven en kneep er in en had de zalf bijna aan het plafond zitten :roflmao: blijkbaar heb ik een tube "verzorgende creme" gekocht, welke veel dunner en zachter is om te smeren.
    Maar is deze ook veilig voor baby om te laten zitten bij het voeden, heeft iemand enig idee?
     
  2. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hey,

    Volgens mij kan dat niet met de verzorgende crème nee. Deze is voor bijvoorbeeld droge handen, voeten etc. De babyzalf is ook echt voor op de tepels en kan dus geen kwaad. Ik smeerde zelf de eerste periode inderdaad met Purelan (lanoline) en zweer daar echt bij. Inmiddels gelukkig bijna nooit meer nodig. :)
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb meerdere tubes bepanthen gehad met verschillende namen en vond ze allemaal hetzelfde ruiken. Ik denk dus dat de samenstelling niet zo verschilt en het geen kwaad kan. Neem aan dat je geen dikke lagen smeert en dat meerdere keren per dag.
     
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Sowieso geen dikke lagen @Bootcamp babe. Overdag smeer ik meestal purelan of de babyzalf, maar de tube creme ligt op de badkamer of babykamer dus die gebruik ik in de nacht meestal. Ik heb ook het idee dat het hetzelfde ruikt, maar het is wel echt andere consistentie.

    @Dee-tje ik vind de purelan vooral heel dik, waardoor ik het oncomfortabel vindt met smeren als ze gevoelig zijn.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Je moet de purelan eerst even verwarmen met je hand of vingers. Dan is het beter smeerbaar.
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina