Naar mijn idee heb ik afgelopen tijd een moedervlek in mijn hals gekregen, ik weet toch bijna zeker dat die er niet altijd heeft gezeten. Ik twijfel een beetje want ja zit niet dagelijks in mijn hals/nek te kijken. Nu is mijn vraag, hoe ontstaan die dingen eigenlijk? Hebben hormonen hier invloed op? Mijn kids hebben nog nergens een moedervlek, volgens mij een enkele baby. Waarom groeien die dingen?
Ik heb het voor je opgezocht ik hoop dat je er iets aan hebt. http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE ... 1115538016
sophie heeft een moedervlek aan dr binnenkant van dr rechterbovenarm, ik zit onder, dus dat heeft ze van mij.
Ik heb er ook heel erg veel en mijn man heeft er ook best veel. Lieve tot nu toe nog geen een! Ben benieuwd of zij die ook krijgt. Heb er nog geen eentje kunnen vinden bij dr
Ons dochtertje (4 jr) heeft een moedervlek op de zool van haar voetje. Ik dacht eerst dat het gewoon een vuiltje was en probeerde het weg te poetsen Heel rare plek voor een moedervlek (vind ik) Groetjes, Didier
volgens mij komen moedervlekken pas als je iets ouder wordt. Mijn dochter krijgt er steeds meer bij en ze is nu 6. Ik denk dat ze de eerste kreeg toen ze 4 was of zo. Ik weet het niet meer precies. Opeens had ze er 1 op haar rug. En op precies dezelfde plek als haar pappa! Ze beginnen ook als vlekjes en worden steeds duidelijker dus valt het eerst niet op. Geldt ook voor sproetjes. Mijn zoontje is inmiddels 4 maar heeft ze nog niet. Ik denk dat hij z'n eerste zomersproetjes deze zomer wel zal krijgen. Benieuwd of ze bij hem ook blijven, net als bij zijn zus! (staat zo lekker pippi-langkous-achtig eigenwijs en schattig )
Ik weet dat moedervlekjes enzo ook erfelijk zijn. De mate waarin ze voorkomen ed. Maar zijn moedervlekjes nu hetzelfde verschijnsel als sproetjes?
Nee, sproeten zijn sterker gepigmenteerde huiddelen die je als je niet in de zon komt niet ziet, pas als (vooral mensen die moeilijk bruin worden, met een licht huidtype dus) mensen in de zon komen kleuren de sproetjes sterker dan de omliggende huid. moedervlekken heb je soms vanaf de geboorte, soms komen ze later. Groetjes, Didier
civan had rond het jaar al een paar moedervlekjes, ik zelf heb er altijd best veel gehad, maar toen ik zwanger was heb ik eropeens best veel bij gekregen
Ik heb er ook veel van en door de hormonen kreeg ik er nog meer bij. Mijn vraag is nu: kan je die dingen ook weg laten halen?
Moeder vlekker zijn groten deels erfelijk bepaald. Mijn Oma en mijn moeder hebben er erg veel mijn zusje en ik ook en hebben er al heel wat weg laten halen puur omdat het in de weg zat door bijvoorbeeld kleding. Voordat ik me spiraal liet verwijderen heb ik er een hoop weg laten halen op mijn buik omdat dat er zeer deed bij de zwangerschap van daan.
ik heb ook veel moedervlekken. op me armen en benen. tijdens de zwangerschap heb ik er een paar in me hals gekregen en nu zitten ze er nog. mijn zoontje heeft er 1tje op zijn been.
Mijn man is geboren met een moeder vlek op zijn borst en dit hebben zijn vader, broer en broertje op precies dezelfde plek, zeker genetisch aangelegd ofzo Ik zelf heb een wijnvlek vanaf dag 1 op mijn bil, beter daar dan in het gezicht maar dat is weer anders dan een moeder vlek, deze moet ik altijd in de gaten houden van de dokter. Yildiz zal met der tijd ook wel moedervlekken krijgen, volgens mij is dit bij mensen met een lichte huid wat sneller
Ja dit kan, mijn zusje had er heel veel op haar rug en die gingen ook pijn doen dus die heeft ze laten weg snijden. Zj had wel hele grote en leken op wratjes, weet niet of het gedaan wordt als ze heel klein zijn.