Bepanthen werkt hier echt genezend, zinkzalf ( die van de etos eigen merk vind ik het fijnste ) beschermend en sudocreme vind ik stinken omdat ik dat associeer met de bejaarden billen die ik op mn werk hiermee insmeerde.
Ik heb 4 soorten zinkzalf (sudo, zwitsal, etos en Zarqua) maar ik gebruik alleen maar bepanthen. En dan ook echt overal voor. Ik gebruik het als ze luieruitslag heeft (bij echte uitslag zijn haar billetjes kapot en dan blijft zinkzalf niet "plakken" zeg maar) en soms in combi dan met beetje ouderwetse talkpoeder (gebruik ik verder echt nooit) Maar ik gebruik bepanthen ook op haar wangen als ze schraal zijn, bij ruwe plekjes, voor mezelf ook. Ik vind het ideaal, dure tube maar doe er al een half jaar mee en zit nog voor 3/4 vol!!
Bepanthen! Heb ook van alles in huis gehad met name uit pakketten maar ik vind bepanthen gewoon lekkerder aanvoelen.
ik gebruik sudocrme helemaal niet Bepanthen als Tycho zn billen echt rood zijn, die roodheid verdwijnt heel snel als ik bephanthen smeer. Zinkzalf gebruik ik als zn billen kapot zijn, dat is iets dikker dus sluit wat beter af. xxx
Heb nog zon proefpotje sudocreme en een tube bepanthen in huis maar beide bijna nooit gebruikt. Rode billen heb ik hier maar 2 keer gehad in 4 jaar tijd.
Ik zweer bij sudo, bepanthen is op zich ook wel goed maar blijft erg vet en vind het bij dochterlief niet echt genezend werken, wel beschermend. Sudo smeer ik echt overal op, ook op open plekjes en heb dochter nog nooit erover gehoord dat het zou prikken (en geloof me, bij bepaalde lotions heeft ze echt alles bij elkaar geschreeuwd omdat het prikte of brandde, en dat op intacte huid, conclusie: ze kan niet tegen lotions, zelfs niet de hypoallergene, Dus tis niet zo dat zij een olifantenhuid heeft ofzo )
Hier geen van allen. Bij luieruitslag gebruik ik babycreme van Weleda (niet de baby billenbalsem, die werkt niet zo goed). Bij tepelkloven was calendulanzalf het enige wat hielp, van bepanthen werd het alleen maar erger...
Bepanthen vond ik rotzooi, ik ging door de grond als ik dat op mijn tepels moest smeren, zo zeer, no way dat de baby dat op de billen kreeg!! Hier altijd sudocreme, ook voor smetplekjes, gaat altijd goed, dochter heeft hele gevoelige huid en hier nooit last van. Als het echt kapot is de huid gebruik ik zinkolie (in een potje) van dr. Swaab. Is zalf met een laagje olie er op, voor gebruik even doorroeren, werkt fantastisch! En voor de tepelkloven hadik een tubetje van Lansinoh, hoef je zelfs niet af te vegen voor je gaat voeden. Bepanthen wel (tenminste, dat is mij verteld door ziekenhuis en kraamhulp)
hier is mij duidelijk verteld dat dat dunne laagje echt totaal niet erg is voor de baby.. ligt er mss ook aan hoe erg je kloven zijn, van mij wa sna gebruik van bepanthen echt binnen 2/3 dgn weg
geen van deze creme's vaseline of purelan (van medela) voor droog huidje en maizena voor rode billetjes. na een nachtje maizena zijn de billetjes weer helemaal gaaf en roze!
maizena? dat spul om mee te koken? @ iedereen: meningen zijn erg verschillend, hoewel bepanthen toch als 'beste uit de test' komt ben erg benieuwd wat bij mijn kleintje zal gaan werken. had inderdaad gelezen dat er in de sudo alcohol zit, die ook een soort van licht verdovende werking heeft. de bepanthen is parfum vrij, waterafstotend (lijkt me erg handig als je het op de billetjes gebruikt?) en pH huidneutraal is. heb er het nodige over gelezen inmiddels op internet, en geloof toch dat mijn voorkeur naar bepanthen uit gaat. dankjullie voor de reacties, erg leuk dat er zoveel reacties zijn gekomen!
Je hebt Bepanthen creme en zalf. De creme mag je niet laten zitten. Van de zalf mag je gerust een laagje achter laten.
ik gebruik zwitsal zinkzalf. werkt hier het beste. sudo zit parfum in en daar werd het alleen maar erger van en bepanthen gebruik ik alleen op rode plekjes of als het voor handen ligt. ik gebruik eigenlijk bijna geen billencreme alleen bij roodheid.
Mijn dochter is alergies voor sudocreme dat op de billen en ze branden meteen en als het er te lang op zit tot bloedens aan toen helaas twee keer mee gemaakt door dat het kdv het wel die twee keer smeerde. dus ik zweer bij Bepanthene en zweer sudocreme af.