Dag dames, Ik weet het even niet meer........ Ik heb altijd mijn kentekenbewijs meegegeven voor een apk keuring. Ik heb nu een andere auto en in plaats van een papieren kentekenbewijs, heb ik nu een pasje. Dus ging ik even googlen om te kijken of die meemoet.... Lees ik dat je vanaf 2010 al geen papieren hoef mee te geven.....raar? Lees ik het verkeerd? Begrijp ik het niet? https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/apk/wat-is-een-apk-keuring Zelfs de man van de garage vraagt om de papieren....wie o wie kan mij hepen? Groet!!
huh? Heb nog nooit papieren meegegeven. Ook nog nooit naar gevraagd. Wat moeten ze ermee? Vindt het trouwens ook veel te gevaarlijk om dat pasje mee te geven. Als ze kwaad in de zin hebben....
Nou ja, paar jaar.. al 8 jaar niet meer. Het papieren kentekending was nodig om de voertuiggegevens te kunnen controleren en te kunnen afmelden dmv een meldcode. tegenwoordig kunnen keuringsstations die gegevens digitaal opvragen door in te loggen in een systeem. Daarom is een fysieke kaart niet meer nodig. Wie weet heeft dit bedrijf niet zo'n systeem? dat kan...
Jaren geleden moest dat idd maar is mij de laatste jaren ook niet meer gevraagd. Alleen de sleutel Ik zou dus aangeven dat t niet meer hoeft miv 2010 of vragen waarom ze t willen hebben...