Zijn er meer die dit lastig vinden? Ik observeer en luister goed maar vind het nog steeds lastig om alle huiltjes en bewegingen te leren kennen om goed op in te kunnen spelen. Vooral verschil moe en honger....iemand nog tips?
Hoi hoi, ik herken het zeker, Finn is morgen 6 weken en geen makkelijke baby. Maar sinds ik een babyfoon met camera heb kunnen lenen van mijn schoonzusje is er een wereld voor me open gegaan. Nu begin ik echt zijn huiltjes te leren kennen. Het is wel valsspelen, maar voor een bezorgde mama zoals ik echt een uitkomst
Bij de eerste had ik dat ook, heb helaas geen tips voor je Nu ben ik pas geleden bevallen van de derde en ik weet welk geluid Ze maakt als ze honger heeft als ze een boertje moet of als ze gepoept heeft Mijn ervaring is dat je erin moet groeien, maar ook dat kan voor iedereen anders zijn
Het schijnt dat alle verschillende huiltjes universeel zijn en op youtube heb je daar filmpjes van. Maar ik hoorde het verschil gewoon niet. Misschien dat jij het wel hoort ???
Dat wist ik idd en ook gelezen erover. Ik hoor t soms..... Ik ben niet van de camera, dus ga ik regelmatig staan wachten en kijken. Meestal weet ik dus pas achteráf wat er nou was. Dus ik sla de plank-voor de arme meid- wel eens mis.....soms lastig maar hoort er ook bij lijkt me...
Ik ben er volgens mij nooit achter gekomen wat hij met welk huiltje bedoelde. Ik ging altijd maar gewoon het rijtje af... Op een gegeven moment had ik een ritme gevonden en wist ik daardoor (meestal) direct wat er aan de hand was... Maar ik heb nooit onderscheid kunnen maken in zijn huiltjes. Nu hij ouder is kan ik het veel beter zien, ook omdat hij nu via wijzen wel kenbaar maakt wat hij wil.
Heel herkenbaar! Tibbe is nu een maand en wij zijn ook vaak aan het puzzelen. We gaan ook het rijtje maar af: luier, honger etc. Soms blijkt ie juist even rustig te worden Door in box te liggen. Hoop dat het vanzelf makkelijker wordt. Geen tips verder helaas...
Hoe oud is je kindje? Wij vonden het in het begin ook erg moeilijk, maar na een paar maanden komt daar echt wel verandering in. Hoe ongeloofwaardig het soms ook klinkt, het huilen wordt echt veel minder. Je kan dan de soort huiltjes ook snel herkennen. Ongemak, moe, of echt pijn, je herkent het zo. Maar het is lastig, vooral in het begin.