Hallo, Vanmorgen naar consultatiebureau geweest met mijn dochtertje van bijna 4,5 maand. Ze kreeg tot nu toe bv op vraag en dat ging (gaat) steeds goed. Tot verleden week maakte ik me ook weinig zorgen over mijn productie, maar sinds een paar dagen heb ik het gevoel dat mijn borsten niet meer vol raken. Ervoor dronk ze 's nachts 1 à 2 keer, en dan meestal naar de ochtend toe. Nu ligt ze de hele nacht bij mij en drinkt ook weer veel. Of er daadwerkelijk veel uitkomt weet ik niet, maar ze ligt toch veel aan de borst. Eigenlijk dacht ik, het is een sprongetje, gaat wel weer over.. Maar nu is ze gemeten en gewogen en blijkt dat ze amper is bijgekomen. Ze weegt nu 4kg900 en meet 60cm. Op 6 december was ze 4kg460 en 58,5 cm. Bitter weinig voor een kindje van 4 maanden, maar ze was ook maar 2kg560 en 47cm bij haar geboorte. Dus stellen ze nu voor om 's avonds een flesje kv te geven en binnen 2 weken eventueel ook groenten geven. Heb jij raad voor mij? Ik twijfel sowieso of ik de dagvoedingen zou afbouwen aangezien ik volgende maand moet gaan werken en kolven enkel 's middags kan. Dank je!
Hoi, Ik vind de groei nog wel meevallen hoor. Niet direct iets om van in de stress te schieten. Groenten bevatten geen/amper calorien en zorgen dus niet voor extra groei, wel voor extra vitaminen. Door KV bij te gaan geven verstoor je het evenwicht tussen vraag en aanbod nog meer en moet je steeds meer KV bij gaan geven. Mijn advies zou zijn: eventueel een extra borstvoeding geven (dus vaker voeden dan je gewend bent) of tussendoor gaan kolven om je productie wat op te krikken. Kan het zijn dat je menstruatie er aan komt? Dat wil nog wel eens van invloed zijn op de melkproductie. Iedere vrouw heeft het recht (arbeidstijdenwet) om een kwart van haar werktijd te besteden aan voeden en/of kolven. Ongeacht je werkgever of werkomgeving. Jouw baas moet er voor zorgen dat je gewoon kunt kolven. PUNT. Dit is mijn advies. Doe er mee wat voor jou goed voelt, oke?