ideeen prinsessenkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door CVB, 9 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Aangezien de vierde onderweg is, krijgen de oudste twee een niuewe kamer op zolder.
    Nu wilde ik voor mijn dochter van bijna 5 een prinsessenkamer maken.
    Heeft iemand ideeen. Op internet kom ik eigenlijk ( waar ik zoek ) maar weinig tegen.
    Linken naar websites zijn ook welkom!
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Voor op het boodschappenlijstje:
    - roze klamboe bij de Xenos
    - roze hart-kussens bij de IKEA
    - prinsessen dekbedovertrek bij de HEMA
    - roze hartjesbehang bij de Gamma
    ...
    ...
    ...

    Er is vast wel het een en ander te vinden. Eventueel is marktplaats een handig adres voor ontgroeide kamers.

    Succes en ik ben erg benieuwd naar het resultaat van het prinsessen-paleis.

    Groetjes van Kiki.
     
  3. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Bedankt voor de snelle reacties!
    Het gaat me meer om de accessoires.
    Kussens en dekbedovetrekken kad ze al wel.
    Het gaat meer om wandbekleding en decoratie.

    ik neem straks wel even de tijd om de websites te bekijken want als ik dat nu gelijk ga doen, zit ik weer de hele tijd achter de comp. Dus snel de badkamer schoonmaken en dan weer verder neuzen.........
     
  4. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi!

    Een collega van mij had het kasteel van Assepoester (van Disneyland) op de muur laten schilderen. Het zag er prachtig uit en dochter lief was er super blij mee!

    Groetjes,
    Pamela
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Hihi ik denk dat je het kasteel van doornroosje bedoeld :)
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ken je sprookjes... ook Assepoester komt op het kasteel terecht als de prins haar het glazen muiltje aanpast ;)
     
  7. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ja :) maar het kasteel in Disney is dat van Doornroosje. Het is overigens ontzettend mooi met al die glas in lood ramen die het sprookje vertellen.
     
  8. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Oh... hihi... sorry, ben niet helemaal bij vandaag :oops:
     
  9. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi Hoi,

    Onze jongens hebben nu een Efteling kamer, De oudste slaapt in een kasteel. Hij heeft een half hoogslaper van ikea, daar hebben wij een MDF plaat voorgezet in twee delen en deze uitgezaagd in de vorm van een kasteel. Verfje er op en het ziet etr heel leuk en spannend uit.

    Aan de muur hebben ze een grote pardoes hangen. Wij hebben deze laten maken.
    Mijn zus was bevallen en zij had een geboorte bord laten maken precies als haar geboorte kaartje. Wij hebben de man benadert die dat gemaakt had en hem een plaatje van de pardoes die wij aan de muur wilde gemaild. voor 50 euro had hij een heel mooi bord van Pardoes gemaakt. exact het zelfde als het plaatje. (ongeveer 120 cm groot.)

    groetjes Diane
     
  10. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Wat ik ook erg leuk vind is zo'n grote barok-spiegel met een roze geverfde lijst. Ik heb ze eens zien staan bij Xenos. Maar dat kun je natuurlijk ook zelf doen.
    Wat ik ook leuk vind zijn allemaal (ook een beetje in de barok-sfeer) lijstjes aan de muur in roze, paars en lime. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Groetjes, Gina en mijn eigen kleine prinsesje van 5.
    ;)
     
  11. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Vaak kan je in speelgoedwinkels of in feestwinkels ook wel accessoires vinden die bij een prinsessen kamer horen, kroontjes, stafjes en zo.
    Laatst zag ik bij xenox dat ze ook leuke fotolijstjes hadden met kroontjes erop, is ook leuk om aan de muur te hangen of neer te zetten.
    En misschien een paar sprookjesboeken met plaatjes doorkijken?
    staan ook vast wel ideeen in.

    groetjes
    celiene
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Die glas in lood ramen komen ook weer tevoorschijn in het sprookje Belle en het Beest. Ook een kasteel en ook Disney, ook al zo'n heerlijk sprookje om bij weg te dromen.

    Groetjes van Kiki
     

Deel Deze Pagina