Bereid jij je voor op een nieuwe uitbraak?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door aYh4L8, 22 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hier hetzelfde, tenzij mondkapjes verplicht worden, maar dat zie ik dan wel weer.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja idd en dat geloof ik echt niet.

suus1983 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar het aantal doden zegt ook niet veel. In de UK wordt je al als coronadode geteld, als je covid in je voorgeschiedenis hebt, maar omkomt door een verkeersongeval...

4. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Zit zelf te denken wat desinfecterende zeep te halen,en mondkapjes voordat dat weinig te verkrijgen is.

Ik ben zelf wat huiverig op dat de scholen dan weer dicht gaan.

Overigens zijn de ziekenhuusopnames en ic gevallen nog laag eigenoijk ging het daar ook om toch?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nee :)

Zoe123 vindt dit leuk.
  6. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Zeventien coronapatiënten liggen momenteel op de Nederlandse intensive cares. Dat zijn er twee meer dan gisteren. Op andere ziekenhuisafdelingen is het aantal coronapatiënten in de afgelopen 24 uur met vijf personen gedaald naar 85.

Als je deze cijfers bekijkt vakt het allemaal wel wat mee, ik heb zelf het idee dat het virus milder word

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.236
    113
    ik ook... terwijl het in de periode dat de scholen weer open gingen heel goed ging. Maar ik zou dat echt heel erg vinden...

Verder moet ik ook maar wat inslaan... en dan bedoel ik niet hamsteren, maar vorige keer grepen we vaak naast het toiletpapier! Handzeep etc. Moeten we ook weer kopen.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ga me verder niet voorbereiden. Voor de vakantie hebben we nu wasbare mondkapjes en dat vind ik eigenlijk toch wel fijn. Want ik zie het dus nog wél gebeuren dat ook hier mondkapjes in winkels verplicht worden als het verder op gaat leven. Ook een beetje door druk vanuit het buitenland.

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Ik ben niet bang dat er een 2de golf komt. Ben wel bang voor t feit dat de scholen weer dicht moeten als t virus steeds verder om zich heen gaat grijpen. Dat kan mijn zoontje echt niet handelen vrees ik. T heeft zoveel van hem gevraagd destijds. Zodra ik thuis ben haal ik voor de zekerheid wel extra mondkapjes in huis voor t geval dat en handzeep maar die is toch al bijna op. Wc papier en dergelijke koop ik alleen in grote hoeveelheid als t in de aanbieding is. Altijd al gedaan. ( helaas groot verbruiker in huis door darmaandoening ) Hamsteren zie ik t nut niet van in want de super blijft toch wel open

10. maliro

maliro Niet meer actief

Maar het zou wel ongeloofwaardig zijn. Ze hebben hier al zolang verkondigt dat die mondkapjes niks voor je doen

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ja dat ging heel goed, dus zou je zeggen dat de scholen dicht moeten (bassisonderwijs) niet nodig zal zijn

12. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb een voorraad aangelegd sinds corona en heb dit stug bijgehouden elke week. Sowieso was ik dit al van plan, maar een paar maanden geleden was het noodzakelijk blijkbaar. En nog steeds zijn de schappen met zeep leeg in de supermarkt. Pcm gaat ook opvallend hard.

Ik ga dit weekend wel weer even extra shoppen. Gewoon voor de zekerheid.

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.824
    5.958
    113
    Vrouw
    Euh nee.
    Ik heb al mondkapjes en handgel in huis. Zou ook echt niet weten wat ik in vredesnaam in huis zou moeten hebben verder. Maar heb ook niet gehamsterd toen Corona ons bereikte. Krijg daar een heel eng gevoel bij.
    Nee bedankt.

15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    De overheid? o_O
    Het is het gedrag van 'de burgers' die dit veroorzaakt door zich niet aan de maatregelen te houden. Het lijkt me vooral goed dat mensen zich eens verantwoordelijker gaan gedragen en zich aan de maatregelen houden die 'de overheid' opgesteld heeft.

Zara75, Felice, Neuzeke en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Nee, ik bereid me er niet op voor, maar dat betekent niet dat ik per de denk dat het er niet van gaat komen of dat áls het komt het geen gevolgen heeft. Ik denk dat we landelijk gezien wel beter voorbereid zijn, ook als het bv gaat om dingen als voorraden handzeep en toiletpapier ( ;) ). Plus de winkels ed zijn er nu al meer op ingericht (plexiglas, ruimere indeling om 1,5m mogelijk te maken), en werknemers hebben er nu meer ervaring mee - dus ik denk dat het als het bv weer tot strengere maatregelen gaat komen, dat veel vlotter gaat verlopen.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een tweede golf (of een beweging die kant op, nog niet eens écht een golf) ook weer zorgt voor een hamstergolf. Of juist niet. Of juist een grotere hamstergolf...

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik ben blij dat ik nu vakantie heb, want als er een 2e golf komt, worden alle vrije dagen weer ingetrokken en wij waren er echt wel even aan toe. Ik vrees eig een piepje voor mijn collega’s die in aug en sept pas vrij hebben :|

Mondkapjes, handschoenen en handalcohol heb ik altijd in huis eig.

Vorige keer baalde ik dat ik niet aan de kv voor E kon komen, dus dat zou het enige zijn wat ik flink zou kopen als ik zie dat we weer veel covid patiënten binnen zouden krijgen.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.040
    15.073
    113
    Moah ik leef nog in standje maart, maar ik geniet er niet minder om hoor. Alles wat niet noodzakelijk is mijdt ik. Ook wel met reden dat mn vader terminaal is en ik niet onnodig t risico wil lopen er niet te kunnen zijn voor mn ouders. Maar ik kan genieten van een dochter die als een zuster alles en iedereen volplakt met pleisters (ook de deur waar ze dr hoofd tegen stootte krijgt een pleister...) t zonnetje wat schijnt, een lekkere bak koffie...Introvert zijn heeft momenteel ineens zo zijn voordelen :roflmao:

Die tweede golf zie ik nog wel komen, maar hopelijk valt t mee. Vind t vooral erg sneu voor mensen die afhankelijk zijn van anderen, mantelzorgers, verpleeghuizen en andere zorginstellingen. Ken mensen in de oudere verpleging en ook de verhalen wat het doet met hun clienten, gewoon in en in triest. Hopelijk zijn we een eventueel volgende ronde beter voorbereid.

Mondkapjes plicht oid ik zou er geen enkel probleem mee hebben, maar mensen die t al benauwder hebben van zichzelf worden daar ook niet gelukkig van.

Maar laten we proberen het binnen de perken te houden, de nodige gezinnen hebben de buffers er al doorheen en kunnen keihard in de problemen komen als ze dat al niet zitten. Dus een volgende klap liever later dan vroeger.

Gun mensen hun vakantie wel, maar als je berichten leest hoe het er op sommige plaatsen aan toe gaat en hoeveel contacten een mens eigenlijk heeft, zou t mij niet verbazen als de storm ineens sneller voor de deur staat dan verwacht.

Heb nog voldoende stof voor herbruikbare mondkapjes in elk geval. Reserves worden momenteel uitgeruild naar lopende voorraad en nieuwe producten weer aan de reserves toegevoegd, dus dat circuleert nu mooi. Hoef geen overdreven plundra uit te voeren in elk geval.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb voor onze vakantie (die we toch maar verplaatst hebben) een zooi mondkapjes besteld bij Ome Ali. Lekker goedkoop. Ja, de doodsteek voor de lokale middenstander, I know. Maar aangezien je dankzij de Ali-app kunt zien dat ze die dingen voor hooguit 10 cent per stuk inkopen, ga ik er niet ineens 8 euro voor 10 stuks betalen. Ik wil de lokale middenstand best steunen, maar dan mogen ze mij ook wat tegemoet komen. ;)

Nu hebben we die vakantie afgezegd, maar ik heb dus wel een voorraad mondkapjes. Niet speciaal ter voorbereiding op een 2e golf of een eventuele mondkapjesplicht. Maar goed, ze liggen er nu toch. Mocht er een verplichting komen, hebben we er alvast voldoende om de tijd uit te zingen tot de volgende bezorging van een lading goedkope zooi uit China

Verder zou ik niet weten hoe je je kunt voorbereiden. Oh ja: nieuwe printerinkt voor als we weer thuisonderwijs moeten geven. ;) Maar dat bestel ik sowieso altijd op tijd; één set in de printer en één set op voorraad. Ik haat lege printers.

En de rest van wat je nodig kunt hebben, heb ik gewoon standaard in huis. Het is niet zo dat ik pas bij een pandemie begin m'n handen te wassen. Dus zeep hebben we wel. Handengel ook, toch wel fijn om bij je te hebben. Ik gebruik bij wandelingen voordat we gaan eten of als ik onderweg moet EHBO-en. Dus die hadden we ook al pre-pandemie. Net zoals ik ook altijd een doosje paracetamol heb liggen, wat tubes tandpasta, deo e.d. Niet hamsteren, wel gewoon verstandig inkoopbeleid. Eén in gebruik, één of twee op voorraad. Open je een nieuwe verpakking? Bij de volgende boodschappenronde weer aanvullen.

We hebben ook altijd wel een extra voorraadje eten in huis. Dat is sowieso verstandig om achter de hand te hebben, zijn we de eerste jaren dat we op onszelf woonden achter gekomen. Dat hebben we een paar maamden terug wel uitgebreid van enkele dagen naar (maximaal) 2 weken. We kunnen dus eventueel in quarantaine zonder dat iemand boodschappen voor ons hoeft te doen. Maar ook dat zie ik niet als speciale voorbereiding voor de 2e golf, aangezien we dat al sinds februari hebben.

GossipGirlxoxo en Louise11110 vinden dit leuk.
  20. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik bedoel het contactonderzoek, er moet iets veranderen aan de testlocaties aangezien deze niet voor iedereen goed bereikbaar is. Ik begrijp ook niet goed waarom de gemeente Tilburg de kermis heeft geopend, wetende dat er geen afstand kan worden gehouden en juist de jongeren hierheen zullen komen.

De hoop op verandering van burgers heb ik al opgegeven. Mensen blijken super egocentrisch te zijn.

spruitje80 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina