Bereid jij je voor op een nieuwe uitbraak?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door aYh4L8, 22 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Sorry, maar ik vind dit toch wel erg onnozel. Het ging nooit om het aantal doden die zijn gevallen maar om flatten the curve. We houden ons aan de maatregelen om te voorkomen dat het gehele zorgsysteem inklapt. In dat geval hebben we nl geen zorg meer. Dan zullen vrouwen en baby's tijdens de bevalling overlijden, gaan mensen dood aan blinde darmontstekingen, hartinfarcten etc.

Het is wel duidelijk dat jij je hebt beperkt tot alleen een bepaald geluid. Prima, maar ga hier geen vage links delen met oude artikelen en andere onzin puur alleen om je gelijk te willen halen.

Minoesje, columbella, KleineLai en 20 anderen vinden dit leuk.
  2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee ik ook niet hoor, heb ik de vorige keer ook niet gedaan.

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.802
    7.442
    113
    Vrouw
    Ik bereid me niet voor. Eerlijk gezegd krijg ik ook bijzonder weinig mee van de wereld om me heen, qua nieuws. Ik weet dat de besmettingen stijgen en vind dat wel heel deprimerend met oog op werk van mijn man in de culturele sector. Dus we houden rekening met onze uitgaven zodat we een goede buffer hebben voor als man zijn werk zou kwijtraken. Maar hoe kan ik me verder voorbereiden? Het is zo onvoorspelbaar hoe het gaat verlopen. Ik hoop dat de kinderen naar school mogen blijven gaan na de vakantie, en verder blijf ik waarschijnlijk gewoon thuis werken. Bij uitjes is het over het algemeen goed te doen om afstand te houden. Dat zit er toch wel ingesleten.

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik beperk me helemaal niet tot een bepaald geluid, ik lees me juist breder in en probeer met een wetenschappelijke blik naar de cijfers te kijken. En nee ik ben geen lid van Viruswaanzin, en ja, mijn kinderen zijn gewoon gevaccineerd. Ik ben 1 van die mensen waar jullie allemaal hartelijk voor hebben staan applaudisseren omdat we zogenaamde helden waren, maar dat applaus betaalt mijn hypotheek niet hoor. En terwijl ik tijdens mijn zwangerschap fulltime heb mogen werken en alle vrije dagen mocht inleveren, mag ik volgend jaar mijn extra verdiende loon weer inleveren omdat ik een deel van mijn kinderopvangtoeslag kan terugbetalen. Ik heb mensen verpleegd in een soort astronauten pak, onherkenbaar voor patiënt én familie, familie die we alleen zagen via videobellen en die hun doodzieke familielid wekenlang niet mochten zien terwijl diegene lag te vechten voor zijn/haar leven. Huilend aan de telefoon uit angst en onmacht.
    Maar ik heb ook mensen verpleegd die inderdaad een hartaanval kregen omdat er onvoldoende andere zorg beschikbaar was of ze niet naar het ziekenhuis durfden te komen. In de eerste 2 maanden van de coronatijd zagen wij meer reanimaties dan normaal in een heel jaar bij elkaar. Verder zijn de wachtlijsten bijvoorbeeld in de psychiatrie, die al zo lekker lang waren, nog langer dan ooit door de forse toename van depressiviteit, zelfmoordpogingen etc.
    En door alle fantastische bezuinigingen in de zorg, gaat het maanden zo niet jaren duren voordat alle achterstanden weer zijn ingelopen. En waarom is er eigenlijk bezuinigd als meneer Rutte afgelopen dagen heeft toegezegd dat Nederland voor meer dan 100 miljard garant staat voor het Europees herstelfonds? Als er maar genoeg druk wordt gezet kan er blijkbaar een heleboel. Jammer dat onze zorg, onderwijs en boeren (en nog een heleboel andere sectoren) niet dezelfde steun krijgen.
    Verder staat er in de internationale verdragen van het kind, dat elk kind recht heeft op onderwijs. Iets wat wij onze kinderen wekenlang hebben ontnomen, omdat er op basis van druk uit de maatschappij, niet op basis van bewijs of wetenschap, hebben besloten de scholen te sluiten. Fijn dat het met jouw kinderen misschien prima ging thuis, maar denk ook even aan de kinderen die te maken hebben gehad met de forse toename van kindermishandeling, kinderen met een ‘beperking’ die compleet uit hun vertrouwde ritme zijn getrokken.
    Net als dat in onze grondwet het recht op vrijheid staat beschreven. Vertel dat maar even aan alle mensen in de verpleeghuizen. Aan alle demente bejaarden die letterlijk zijn opgesloten in hun kamers omdat ze anders niet te isoleren waren. Die vervolgens uit sociale deprivatie zijn gestorven in eenzaamheid, omdat er alleen op het moment suprême 1 familielid bij aanwezig mocht zijn.

Een heel verhaal waar ik me eigenlijk niet toe wilde laten verleiden, omdat wanneer je er net even anders over denkt je meteen wordt gebombardeerd tot ‘complotdenker’ of zelfs ‘onnozel’ om even in jouw woorden te spreken.

Ik heb nergens in mijn posts iets gezegd over dat Corona niets zou voorstellen of dat we vooral allemaal grote feesten moeten gaan organiseren. Ik zeg alleen maar: kijk kritisch naar wat er gezegd wordt en laat je niet misleiden door eenzijdige informatie. Gebruik gewoon je gezonde verstand. Stel kwetsbare mensen niet onnodig bloot, was je handen en blijf thuis als je ziek bent. En als je gezond bent dan is er niks aan de hand. En dat had je zelf kunnen weten, want er is enkele weken geleden door de WHO zelf al een persconferentie gegeven waarin zij op basis van hun eigen cijfers en onderzoek concluderen dat mensen zonder klachten niet besmettelijk zijn. Maar ja, dat wordt niet gedeeld door de mainstream media, want stel je voor dat we ineens onze vraagtekens gaan stellen bij het huidige beleid...

I rest my case en stap uit deze discussie. Ik ga lekker broeden op mijn baby die hopelijk binnen een paar dagen enorm veel gekust en geknuffeld gaat worden door zijn familie. En de familieleden die klachten hebben komen gewoon een paar dagen later, net zoals je dat zou doen met een koortslip, verkoudheid of waterpokken bij een pasgeboren baby. :thumup:

sejh1988, Mylittlepony, English en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.824
    5.958
    113
    Vrouw
    Als je gezond bent is er niets aan de hand...
    Een van mijn beste vrienden, 38, is doodziek geweest. Nu 3 maanden geleden is hij nog steeds herstellende.
    Was een gezonde kerel. Nooit ziek. Hoe hij covid heeft opgelopen? Totaal onduidelijk. Met een aantal dingen die je schrijft ben ik het eens maar dit.. Nee.

Vero0504 en bosi333 vinden dit leuk.
  6. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Laatste toevoeging; je leest mijn post denk ik verkeerd. Ik zeg niet dat je niet ziek wordt van een Corona besmetting als je verder gezond bent. Ik zeg alleen dat de WHO stelt (dus niet ikzelf) dat je niet besmettelijk bent als je gezond bent en geen klachten hebt, maar het virus mogelijk wel bij je draagt.

Verder hoop ik dat je vriend toch gauw weer opknapt. Het kan inderdaad een lange nasleep hebben.

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Maar dit is momenteel dus het probleem: mensen die niet thuisblijven bij ‘milde’ klachten, gewoon naar hun werk, de supermarkt, de camping, een feestje en de kroeg gaan. Want ach: het is toch maar gewoon een verkoudheidje en het zal zo’n vaart niet lopen
    Mensen die (zelfs voor camera) beweren dat ze niet in quarantaine gaan als ze uit een code oranje gebied komen.
    Mensen die niet bereid zijn of geen zin hebben om zich te laten testen bij klachten.
    Dát vraagt dus weer (helaas!) om maatregelen.

WinterBird, Kleintjuh85 en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Precies. De mensen die het hardste klagen en de maatregelen niet willen volgen zijn dezelfde mensen die ervoor zorgen dat er straks weer strengere maatregelen nodig zijn. Waarom zo moelijk doen? Ik snap er echt helemaal niks van.

Nellie4, GossipGirlxoxo, bosi333 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ja en welke maatregelen pas je dan toe? Zet een hele maatschappij in quarantaine en ontneem ze hun vrijheden, daar worden mensen heel bereidwillig van :thumup: :rolleyes:
    Of geef je mensen hun vrijheid terug (waar ze grondwettelijk recht op hebben), verstrek je de juiste informatie () en zet je de maatregelen vooral in op een testbeleid wat zeer eenvoudig en toegankelijk is, zodat mensen met klachten zich gemakkelijk kunnen laten testen. Ik denk, en dit is dus wel een aanname van mijn kant, dat heel veel mensen zich nu wellicht niet laten testen, omdat het voor hun bewegingsvrijheid toch bar weinig uitmaakt. Laat je je testen, blijk je negatief te zijn, maar moet je nog steeds afstand houden, mondkapjes op etc.
    Nogmaals mensen, ik verzin dit niet he. In de link naar het YouTube filmpje kun je zelf zien dat de WHO zelf dus zegt; asymptomatische mensen dragen niet bij aan de verspreiding van het virus (oké er zijn enkele zeer zeldzame gevallen van bekend). Alleen symptomatische mensen doen dat. Daar zou de focus op moeten liggen. Waarom volgen we in het begin wel het beleid van de WHO en nu ze hun inzichten aanpassen is het ineens allemaal onzin en blijven we ons vasthouden aan de angst die er was in het begin.

English vindt dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Heb je dit dan bv ook gelezen?
    https://www.statnews.com/2020/06/09/who-comments-asymptomatic-spread-covid-19/
    Beetje nuancering van de WHO zelf over die opmerking dat asymptomatische mensen niet bij zouden dragen aan verspreiding.

Quote uit het artikel bv:
    “To some, it came across as if the WHO was suggesting that people without symptoms weren’t driving spread. Some studies, however, have estimated that people without symptoms (whether truly asymptomatic or presymptomatic) could be responsible for up to half of the spread, which is why the virus has been so difficult to contain. ”
    Maar lees het vooral helemaal.

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Maar punt dat ik wil maken is dat óók mensen met symptomatische klachten zich niet aan de corona ‘regels’ houden. Dus met keelpijn thuisblijven? Of met een beetje snotteren?

Overigens ben ik het met je eens dat dat testen wel wat laagdrempeliger kan, met name voor wat betreft de locaties. Als je geen auto hebt en je mag niet met OV, dan hebben veel mensen een probleem. Fietsen doe je ook niet als je je niet fit voelt (en al helemaal niet als je testlocatie +20 km verder zit). Er moeten echt meer (mobiele) locaties bijkomen.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier zit de testlocatie ook een eind rijden, terwijl we in een vrij grote stad wonen - ik snap niet waarom dat niet toegankelijker kan.

13. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat vind ik idd ook zo vreemd, helemaal voor mensen die bijvoorbeeld geen auto hebben.

Hier hebben we gelukkig een test locatie in de woonplaats die (vind ik) goed bereikbaar is voor iedereen uit het dorp.

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ik heb alvast vit c ingeslagen, die neem ik regelmatig extra in de winter en was vorige x in elke winkel op. Ik koop sneller een doos paracetamol, zodat die ook niet opraakt thuis. Mondkapjes heb ik nog niet, maar desnoods laat ik er een maken. En ik reserveer de Jumbo app 3 weken vooruit.

15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Welke vitamine C heb je gekocht?

16. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Gewoon van Kruidvat eigen merk.

luca75 vindt dit leuk.
  17. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik reageer dus niet meer inhoudelijk op mensen die met idiote video's en theorieën bombarderen. Dat schreeuwerige gedoe om maar je gelijk te halen ben ik zo klaar mee.

Die teststraten moeten idd beter. Mijn schoonouders moeten dik 40 minuten voor een test rijden. Dan ben je dus langer dan een uur onderweg voor een test. Ik denk dat veel mensen daar helemaal geen zin in hebben of tijd voor willen maken. En dan zijn er nog mensen die geen eigen vervoer hebben en waarbij het testen aan huis maar lastig is en in sommige gevallen wordt geadviseerd om met het ov te komen o_O

Ik begrijp dat dit allemaal nieuw is en er fouten gemaakt worden, maar hoop dat hier wel adequaat op wordt gereageerd.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.506
    10.409
    113
    We hebben standaard spul standaard op voorraad zoals tandpasta want dat koop ik meestal met 2+2 gratis.

Wat we nog wel extra pak van willen halen is een extra pak bloem. Zo makkelijk voor brood, pannenkoeken, koekjes etc.
    De vorige keer bleef het vak heel lang leeg.

Wc papier halen we wanneer we het laatste pak open maken. Net als meer spul 1 in gebruik en iets in de voorraad. Aangezien we niet groot wonen hebben we geen grote voorraad.
    Niks is zo vervelend wanneer je iets nodig hebt er net mis grijpt.

Maar goed dat doen we standaard en niet speciaal voor nu.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Wat je ook kunt halen is vlierbessensap. Ik haal dit altijd voor door mijn kwark. Echt heerlijk en erg gezond. Heeft een sterkte antivirale werking.

https://www.todayimeet.nl/verhoog-weerstand-vlierbessensap/

Louise11110, Zara75, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier in België gaat het weer de slechte kant op. Sinds vorig weekend zijn mondmaskers verplicht in winkels, vanaf volgend weekend ook buitenshuis op de meeste plekken. Ik verlaat het huis alleszins nooit meer zonder mondmasker.

Deel Deze Pagina