Bereid jij je voor op een nieuwe uitbraak?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door aYh4L8, 22 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Is inderdaad een aardig kluif en ook niet makkelijk te realiseren. We hebben namelijk ook niet genoeg monteurs etc ;) Toevallig hier een nieuwbouw school. Maar bijv mijn werk is al jaren drama. Sowieso een te klein pand en altijd te koud of te warm. Heb ook al jaren snel last van m’n ogen/lenzen daar en 9 van de 10 keer hebben mijn collega’s en ik dus last van ineens een verstopte neus ofzo aan het einde van de dag. Daar hadden we het al eens over maar nu met af en toe maar op kantoor werken werd het nog duidelijker: dag kantoor en mijn neus zit savonds dicht. En volgende dag alles weer goed o_O In elk geval gaf directie een maand geleden aan nog begin juli dat in elk geval wel te gaan vervangen het ventilatie systeem. Ik ben dus best wel benieuwd of dat er binnenkort nog van komt...

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het viel me vanmiddag wel op dat er bij de Kruidvat weinig paracetamol op voorraad was. Heb zelf 2 pakjes meegenomen temeer ik knallende koppijn heb al dagenlang.
    Verder ga ik niks hamsteren. Ik heb voor de jongste wel 2 stoffen mondkapjes besteld, kan ze maar hebben liggen en ik zal nog wat weggooi mondkapjes erbij kopen want vrees dat we die binnenkort ook buitenshuis moeten gaan dragen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja maskers gaan nu ineens snel. Wel logisch.

Ik ben benieuwd hoe lang Nederland het tegen gaat houden.

Vandaag toch een record aantal besmettingen over de hele wereld. :(

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Ik heb laatst al een aantal pakjes wegwerpmondkapjes bij het kruidvat besteld en stoffen mondkapjes voor mijn dochter.

En daarna nog van die neopreenkapjes voor ons.

Paracetamol en andere medicijnen heb ik in februari al voor de rest van het jaar ingekocht

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Bloem en gist waren ook moeilijk te krijgen. Die heb ik nu ook op voorraad.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wanneer we gaan zwichten voor maatschappelijke druk en angst ipv kijken naar wetenschappelijk bewijs? Ik hoop het echt niet, maar ik vrees van wel.

Amarens, GossipGirlxoxo en Whysteria vinden dit leuk.
  7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

En ook echt heel fijn voor het milieu, al die miljarden wegwerpmaskers...

smax, Anouk2005 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  8. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Zeker, mits het goed gebruikt word ;)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Mensen die hun eigen interpretatie van de waarheid hebben blijken veel meer angst te hebben dan mensen die realistisch zijn.

Feiten over het aantal besmettingen zijn er.

Louise11110, suus1983, HappyRabbits en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat spreekt voor zich, dat geldt ook voor bv je handen wassen.

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Angst voor wat?

Amarens, GossipGirlxoxo en Madelie vinden dit leuk.
  12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Er wordt meer getest, dus er is een stijging van positieve testen. Leek mij al de meest logische verklaring en Gommers bevestigt het. Ik vind het echt angstzaaierij van de media en de politiek hoe het nu wordt gebracht. Ze moeten niet alleen het aantal positieve testen noemen, maar ook hoeveel testen er zijn uitgevoerd zodat het ook in perspectief kan worden geplaatst door mensen. En dat mis ik nu over het algemeen in de media.
    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1172068655/gommers-vindt-nieuwe-maatregelen-niet-nodig-toename-besmettingen-komt-door-vele-testen

Zara75, Dubbelgeluk, nelta en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Van....de werking van mondkapjes is niet aangetoond naar....het duurt niet lang voor iedereen in de openbare ruimte mondkapjes moet dragen. :rolleyes:

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.613
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee eerlijk gezegd niet.
    Desinfectiegel hadden en hebben we altijd al in huis.
    Geen andere voorzorgsmaatregelen verder aanwezig hier.

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar winkels als action en kruidvat hebben toch inmiddels weer zat voorraad aan handschoentjes en handgel enz.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, er wordt meer getest, maar procentueel gezien zijn nu meer testen positief in vergelijking met het totaal afgenomen testen, aldus RIVM. Die stijging valt niet enkel te verklaren door meer testen, de vraag is of die stijging door blijft zetten natuurlijk.

bosi333 vindt dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De opnames zijn nog stabiel laag en dat is een veel belangrijker graadmeter. Ik denk juist dat de stijging in besmettingen ook een soort sneeuwbal is. Mensen zijn zich nu toch meer bewust dat covid niet weg is en daardoor wordt de testbereidheid groter, waardoor dit aantal dus stijgt. Veruit de grootste groep positieve mensen is tussen de 20 en 40; de groep die over het algemeen niet echt ziek er van is.

Madelie vindt dit leuk.
  18. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    #98 Striae, 25 jul 2020
    Laatst bewerkt: 25 jul 2020
    Je moest eens weten hoeveel mensen niet weten hoe je handalcohol gebruikt. Al de alcohol in openbare ruimtes heeft totaal geen zin, omdat mensen het niet goed gebruiken.

19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat doen mensen in openbare ruimtes fout?

20. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ze spuiten een heel klein beetje op hun handen en lopen weg. Handalcohol heeft tijd nodig om bacteriën te doden. Meestal is dit 30sec, maar hangt van het alcoholpercentage af. Er moet dus genoeg alcohol op de handen gespoten worden zodat deze minimaal 30sec nat zijn. Daarbij hoef ik natuurlijk niet te vertellen dat het wel over de gehele handen verdeeld dient te worden.

Louise11110 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina