zouden jullie gaan praten?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi,

na de geboorte van mijn zoontjeheb ik een postnatale depressie gehad, hierdoor ben ik 2 vriendinnen kwijt geraakt, ongeveer een jaar geleden hadden we erge ruzie omdat ik vond dat zij in mijn ogen wat meer van zich hadden kunnen laten horen. er waren nog wel meer irritaties over en weer, helaas is alles er toen via de mail en sms uitgegooit van beiden kanten en daarna geen contact meer. nu baal ik er ontzettend van en heb ik ze een mail gestuurd dat ik het nu weleens live gewoon wil uitpraten.

wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zou inderdaad het uit proberen te praten in real life, dus niet via sms/chat etc..
    En dan kijken of er enig begrip van hun kant komt voor jou situatie en of jullie vriendschappen nog te redden valt.

Zo niet, tja.. dan kun je er helaas dus een streep onder zetten en hopelijk verder gaan.

3. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    In deze situaties moet je altijd heel dicht bij jezelf blijven. Jij hebt er last van, baalt ervan en vindt het niet leuk dat dit zo gelopen is. Wat kan jou hierbij helpen? De stap zetten om het uit te praten.

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om een mail te sturen en een keer af te willen spreken. Daarmee probeer je het op te lossen. Probeer ook in het gesprek heel erg vanuit eigen gevoel te praten, zonder weer vingers te gaan wijzen. Geef aan dat jij het heel erg jammer vindt en het graag anders had gezien. Houdt in het midden wie of wat er ooit misschien of misschien niet schuldig zijn geweest. Daar schiet je niets meer mee op. Praat vanuit je "ik denk/vind/voel". Knap dat je de stap gezet hebt en veel succes! :)

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vind het best spannend om te gaan praten, heb ze al ruim een jaar niet gezien. er zijn door allemaal dingen gezegd die niet kunnen, voor de dingen die ik gezegd heb die niet kunnen zal ik mijn excuus aanbieden, in de hoop dat zij dat ook doen en dat we gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar.

5. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Heel knap van je! Het proberen is ongeacht de uitkomst altijd beter dan later denken "had ik maar".
    Probeer idd dicht bij jezelf te blijven en zonder verwijten uit te leggen hoe het voor jou is geweest.
    Heel veel succes! Hopelijk geeft het de mogelijkheid tot een nieuw begin of anders afsluiting met een goed gevoel.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

idd dat had ik maar gevoel is heel vervelend.

het is gewoon zo jammer dat het zo moest lopen, ik kon ook niks doen aan de situatie.

nu is het zo dat 1 van die meiden net een paar maanden zwanger is, zouden jullie een cadeautje mee nemen?

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik het eerst maar eens proberen bij te leggen.
    Dan is er daarna zat ruimte om mee te leven met haar zwangerschap.

Jij hebt de eerste stap gezet (knap hoor) en ik hoop voor je dat je vriendinnen inmiddels ook bereid zijn hun eigen aandeel te erkennen.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat hoop ik ook, verwacht zeker niet dat het word zoals het vroeger was, maar gewoon normaal tegen elkaar doen lijkt me wel het minste, nu is er helemaal geen contact. heb wel een kaart voor de zwangere vriendin.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

+1 ;)

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Goed dat je hebt gemaild. Als deze vriendinnen zo belangrijk voor je zijn is deze kans het wel waard.
    Ik duim voor je dat het goed zal aflopen, zo niet dan heb jij je uiterste best gedaan toch?

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het waren 2 goede vriendinnen idd. ben benieuwd hoe het zal gaan.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou het gesprek is geweest, ging goed alles uitgepraat, maar denk niet dat het word zoals het was.

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    goed van je!
    Fijn dat alles is uitgesproken...

enne wb het ''niet meer worden zoals het was''...

tja het heeft vast even tijd nodig! En moet het weer worden zoals het was? Nu met kindje(s) wordt het miss toch anders , en dat wil niet zeggen dat het meteen negatiever hoeft te worden.
    jullie zijn allemaal ouder (en wijzer)
    geniet ervan dat het is uitgesproken , echt knap hoor dat je die eerste stap hebt gezet!!!

14. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik zou het er bij laten, ze hebben jou als het ware laten zitten, dat noem ik geen echte vriendinnen! Echte vriendinnen steunen elkaar, ongeacht wat.

Aangezien jij ze al een jaar niet hebt gezien, is dat een teken dat zij er ook geen behoefte aan hebben.

Zoek gewoon andere leuke vriendinnen, nieuwe start!

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het hoeft ook niet te worden zoals het was, ik heb iniedergeval mijn hart kunnen luchten en zij ook.

heb gelukkig een leuke vriendinnengroep:)

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Goed gedaan! Opluchting is fijn :)

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

kan eigenlijk ook nooit begrijpen dat mensen zulke dingen via app,sms of mail doen
    zo iets doe je altijd live
    ik zou het wel proberen uit te praten wie weet komt het goed en anders tja helaas..
    heb ook wel eens n mail gehad van iemand die mijn voor alles uit maakte maar heb daar nooit op gereageerd dacht zal wel of je doet het voor mn neus of zeg dan niks hihi
    succes hoop het goed komt:)

Deel Deze Pagina