Nu 2 keer gebeurd. Eefje huilt. Ga een paar keer kijken op haar kamertje. Doe wel rustig en probeer haar stil te krijgen. Soms pak ik haar op en knuffel haar. Maar na zo meer dan een uur doorgaan raak ze helemaal over haar toeren. Ze krijst heel de boel bij elkaar. Wordt knalrood. Pak ik haar op en gaat ze nog harder krijsen. Het is onvoorstelbaar wat voor geluid uit zo'n kleintje komt. Wiegen helpt niet en praten ook niet. Na 1 tot 2 minuten (duurt een eeuwigheid) houdt ze op. Dan lig ze dan ook al beneden in de box met de speen in de mond. En blijft vervolgens een beetje miepen en valt soms in slaap. Honge kan ze volgens mij niet hebben want ze heb 2 uur geleden 180cc op. Krampen volgens mij ook niet, want dan hoor je chet dat ze pijn heb. Mijn buurvrouw zegt dat zo gewoon temprament heb. Hebben jullie dit meegemaakt ? Wat moet je op zo'n moment doen ? Het lijkt net dat ze haar zin wil krijgen. Maar kan dat ook al bij zo'n jonge baby ?
vervelend he als zo een kleintje verdriet heeft. kan het misschien zijn dat ze wel moe is maar oververmoeid raakt doordat je haar steeds oppakt. dit bedoel ik niet verkeerd hoor! maar ik weet dat veel babietjes zich in slaap huilen, en als je haar iedere keer uit bed haalt voordat ze in slaap kan vallen dan heb je kans dat ze oververmoeid wordt en daardoor overstuur raakt. kan me voorstellen dat het moeilijk is om ze 5 minuten te laten huilen maar misschien dat je het een keer kan proberen? verder durf ik niet te zeggen wat er kan zijn, maar ik hoop dat het snel duidelijk wordt voor je! liefs joyce
Hoi, Ik zie dat je kindjes pas 6 weken oud is. Lees dat ze 180 cc krijgt. Misschien drinkt ze juist te veel en krijgt ze daar door toch buikpijn of zo. Mijn zoontje had dit namelijk ook, we zijn hem toen minder gaan geven en na een paar dagen was het over. Veel succes
ik weet niet, ik ken jouw babytje niet. maar ik heb ook een dochtertje met heel veel temperametn. ze laat heel duidelijk merken wat ze wil en wat ze niet wil, al vanaf haar geboorte. zij kan ook zo krijsen als een spen varken haha. ik laat dr meestal even gaan. ook al is het zon jonge baby, ik porbeer niet te snel toe te geven. (wel als er echt iets is natuurlijk) maar soms wil ze echt dr luier niet verschoond hebben, daar heeft ze een hekel aan, maar ik pak wel gewoon door.
180 Is inderdaad wel een enorme hoeveelheid voor zo'n kleintje, kan me voorstellen dat ze daar last van heeft. Hoeveel voedingen geef je dan over de hele dag?
hmm makkelijk zeggen dat 180 te veel is.. maar als ze veel weegt.. krijgt ze al snel meer eten he maar inderdaad.. als je kindje moe is gaan ze huilen.. als ze huilt word ze moeier.. en dan gaat ze meer huilen.. en nog moeier.. maar als ze huilt slaapt ze niet. maar er zijn tig redenen waarom je kindje kan huilen..... ik geloof dat ik er wel 100 uitgeprobeerd heb enige wat een KLEIN beetje hielp was veel knuffelen en rondlopen. achteraf.. heeft ze gewoon reflux ben je toch blij dat je dr niet hebt laten huilen. weet niet hoelang het al duurt.. maar als het echt langer duurt: meld het bij het cb... helpen hun tips niet.. ga geen maanden knoeien... maar ga gewoon naar je huisarts laat die dr onderzoeken... meeste babies die huilen weten ze niet van wat het is... maar je zal maar net onder die paar procent vallen waar ze het wel van vinden. en ik durf t ewedden dat ze van veel babies er ook niet achterkomen omdat gewoon nooit onderzocht is. als het aan het cb gelegen had had ik nu nog geknoeid met rust en regelmaat en laten huilen. die suggereerden op een gegeven mometn dat ze zo huilde omdat WIJ moe waren ja duh.. na 3 maanden janken
Zeg Saskia, iedereen probeert gewoon mee te denken hier....Het kan toch aan de hoeveelheid voeding liggen, maar het kan ook een andere oorzaak hebben natuurlijk, vandaar dat ik ook verder vraag naar het aantal voedingen etc.....Mijn dochter was ook zwaar, maar met 6 weken kreeg die 135cc per voeding, is nogal een verschil, toch?
Misschien is de 180 cc ietsje teveel. Onze kind was ook zwaar en ook wij moesten erop letten dat we niet teveel gaven. Per keer zoals loetje schreef 135 cc.
Eefje is nu over de 8 pond. Ze groeit heel hard door. Ik heb vandaag geprobeerd minder voeding te geven. Maar is vandaag wel heel de dag huilerig. Ze is heel erg gulzig en heeft de fles (ook de 180cc) ongeveer over 5 minuten op. Gelukkig slaapt ze nu wel weer door. Het is vooral overdag een probleem dat ze huilerig is en dat ze over haar toeren raakt. Ik pak haar trouwens niet bij iedere kik op. Ik laat haar vaak 10 minuten tot een kwartier huilen. Maar als dat iets te lang wordt voor haar dan raakt ze juist over haar toeren. Je denkt dan als je haar oppakt dat het minder gaat worden.... maar gaat echt over in verschrikkelijk hard gehuil met een knalrood hoofd. Je dnekt op dat moment echt... heb ik je verkeerd opgepakt... heb ik je pijn gedaan.... waarom wordt je niet stil bij mij..... help ! wat is er met je aan de hand !
Hoi corrievan, mij lijkt de voeding ook wat aan de hoge kant, hoeveel flessen per dag krijgt ze. groetjes dieneke
Ben deze week naar 5 voedingen gegaan. Het CB adviseerde dat, omdat ze zoveel dronk. Als ze toch weer naar 6 voedingen zou gaan, dan moet ik haar absoluut minder geven van het CB. Het gaat momenteel heel goed met 5 voedingen en slaapt s'nachts netjes door. Dat vindt ik nu weer een groot positief punt. ..... en ze wordt wel heerlijk mollig met haar baby vet. Goed voor haar weerstand , toch ?
MIjn zoontje Evan heeft ook zo enorm gehuild. had veel last van krampjes en moeizame ontlasting, dit omdat hij 6 voedingen kreeg van 150cc die hij soms niet opdronk en soms nog niet verzadigd was leek het wel... Hij schrokte de flessen leeg! de helft liep uit zijn mondje of hij verslikte zich...tot ik er 5 voedingen van maakte van 150 cc met joh.broodpitmeel! Hij drinkt de flessen nu niet eens helemaal leeg maar is zeer tevree! Ik heb er een ander kind voor terug gekregen! Nu wil hij ook gewoon naar bed na alle voedingen, wat eerst echt niet lukte. En er zit nu zo'n 4 uur tussen de voedingen! Er lijkt nu ook automatisch meer ritme te komen in de tijden waar Evan duidelijk baat bij heeft. Evan slaapt nu 'snachts zelfs van 22.30 uur tot 06.15 uur ongeveer! misschien heb je hier wat aan, succes!
Eefje krijgt al voeding met joh.broodpitmeel. Deze fles schokt ze net zo snel leeg als gewone voeding of borstvoeding. En ook met 5 voedingen. Ik denk zelfs als ik er 200 cc in doe (natuurlijk doe ik dat niet) dan schokt ze het volgens mij helemaal leeg. Ik doe trouwens wel nog 20cc tot 40cc borstvoeding in de fles. (Meer krijg ik helaas niet uit mijn borst) Alles is natuurlijk meegenomen wat er uit de borst komt. Ook met de speen van 3 gaatjes is de fles snel leeg. Terwijl ze adviseren de papspeen te gebruiken met 4 gaatjes. Bij de tweede voeding gaat ze in bad en daarna beginnen de problemen ! Ze wil absoluut niet meer naar bed en zet het dan op z'n gillen als ze in het bedje wordt gelegd. Wanneer doen jullie de baby uit bed. Hoelang mag ze dan opblijven. S'middags kan Eefje heel te tijd wakker zijn in de box. Maar volgens mij is dat niet goed voor zo'n kleintje.
O ja.... de ontlasting komt nu gewoon elke dag. (1 keer) Het is wel net zo dun als de ontlasting van de borstvoeding. (Voeding is trouwens Friso Comfort 1)
Hm hier is de ontlasting met fles even dun als die van de borstvoeding ook.... maar wel een ander kleurtje. 1x per week komt er een mosterdkleurig poepje uit de rest van de week is het ietwat groenig zelfs.. beetje legergroen... dat is van de fles (althans.. aldus het cb) wil ze trouwens nooit liggen? of enkel in bed niet? bij ons ging het wat beter toen we het matrasje ietwat schuin legden... (een opgerolde handdoek eronder.. ) dat schijnen veel kinderen fijner te vinden. (en in anne geval liep er dan dus ook minder maagzuur terug.. maar dat is een ander verhaal op zich)
Ja, dat deden wij ook. Merel had van die periodes dat ze niet alleen wilde slapen en dan legde ik haar in de kinderwagenbak in de kamer en sliep ze wel. Had ze behoefte aan geluid om zich heen, dat ze ons kon horen.....
Toch vind ik het nog een enorme hoeveelheid per keer....Voor haar maag zou een kleinere hoeveelheid en dus 1 voeding per dag meer waarsschijnlijk rustiger zijn (wss vinden veel mensen me nu erg eigenwijs ). En ook de snelheid waarmee de fles leeggaat is echt erg hoog...Misschien nog een kleinere speen proberen, of zelfs een andere fles. Je hebt ook kans dat door de snelheid waarin de fles leeg is, je kindje helemaal nog niet tevreden is...
hhm, ik zat ook te denken aan een kleinere speen, binnen 5 minuten de fles op is wel erg snel, misschien dat ze zich dan nog niet verzadigt voelt. een kleinere speen valt altijd te proberen. succes joyce
@loetje: eigenwijs mag best hoor en als ze echt zoveel huilt.. weet ik zeker dat ze het gaat proberen want als je kind eenmaal continu de boel bij elkaar huilt... ga je op een gegeven moment gewoon alle tips uitproberen. 1 kleine tip op dat gebied: 1 tegelijk.. anders weet je achteraf niet wat de oplossing was en langer dan 1 dag volhouden.. anders snapt kindlief er straks niets meer van