Mijn zoontje heeft eigenlijk altijd goed geslapen in de nacht meestal van 23:00 tot 07:00. De laatste avonden wordt hij rond 3 uur wakker en dan heeft hij honger. Hij spuugt eigenlijk nooit maar nou kreeg ik het advies om zijn laatste voeding dikker te maken of er nutriton bij te doen. Wat is jullie ervaring? Gewoon om drie uur weer fles geven hij is immers nog maar 2 maanden of wel nutriton erbij voegen, kan geen kwaad toch?
Heey Heey,, Neej nutriton kan geen kwaad maar het wil oowk niet zeggen dat je zoontje nu wel door gaat slapen met,, proberen kan wel altijd! je kunt oowk proberen om de laatste fles wat meer voeding te geven dus meer water+voeding misschien dat dat helpt? Succes!! Liefsz
Het kan ook komen doordat zijn schema niet meer voldoet. Bij iedere kleine eetrevolutie hier, ging dat vooraf met slechter slapen en raar doen met eten (extra voeding, of flessen niet leegdrinken). Een soort van regeldagen waar je als ouder op moet inspringen. Wat is zijn schema?
Ja, je zou de flesjes op de dag en voor de nacht wat kunnen ophogen indien mogelijk. Nutriton hielp hier in ieder geval ook goed voor exra vulling (mijn zoontje zat nl al snel aan de maximale hoeveelheid voeding). Maar tis wel vervelend spul hoor. Mijn zoontje kreeg er erge diaree van bijvoorbeeld en het is altijd puzzelene met welke speen. Dan ging het weer te snel, dan weer zat de speen verstopt... zucht. Dus misschien eerst toch kijken of de voedingen opgehoogd kunnen worden?
Had er ook bij moeten vertellen dat mijn zoontje zijn fles binnen 10 minuten altijd leegdrinkt. Vannacht heeft hij trouwens weer 8,5 geslapen dus dat is weer fijn. Ik heb op advies een dental speen gekocht voor snelle drinkers maar met die speen doet hij er echt een eeuwigheid over. Over 5 ml deed hij 15 min dus dat is ook geen oplossing. hij krijgt nu 165 cc: 06:30 10:30 14:30 18:30 22:30 Deze tijden variëren nog wel eens ligt eraan hoe laat hij wakker wordt. Dan speel ik altijd wel met de tijd zodat hij de laatste fles rond 22:00 en 22:30 krijgt. Heb vannacht nog geen nutriton erbij gedaan omdat ik bang was dat hij last zou krijgen van zijn darmpjes en daarom niet zou kunnen slapen.
Je kan het proberen, maar aan de nutriton zitten ook nadelen. Milan krijgt er diarree van en je moet even zoeken naar de juiste speen want het word behoorlijk dik met nutriton. Een ander idee is misschien wel forte voeding bij de laatste fles of gedeeltelijk? Succes!
Hier deed ik ook weleens nutriton bij de voeding, maar ik merkte dat daardoor zijn voedsel (nog) sneller verteerde. Hij had dus weer sneller honger. Ik heb vanaf 9 weken een klein theelepeltje rijstebloem door de fles gedaa. De voeding wordt ook iets dikker. Ben nu weer van de rijstebloem af, Thijs ging minder vaak poepen. Hij drinkt hem binnen 10 minuten leeg. Krijgt meteen een speen na de fles en is dan tevreden.
Persoonlijk zou ik geen probleem maken van die drie uur, zoals je zelf ook al zegt: hij is nog maar twee maanden oud. Als je wel perse wat wil doen zou ik de laatste fles ophogen.