bereiding voeding en hoeveelheid

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lisa333, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo,

mijn dochter weegt 4900 gram, is 10 weken en krijgt nu 5 x 150 ml + 5 schepjes voeding. soms heb ik het idee dat ze nog meer wil, ze is erg ,hongerig'. vanaf welk gewicht mag ik haar meer gaan geven?
    ik wil haar namelijk niet overvoeden namelijk straks went ze aan de hoeveelheid en wil ze ,nog meer' . hoeveel gaven jullie je kindje met dit gewicht/leeftijd? ben wel erg benieuwd!

tevens een vraag over het bereiden van voeding, of ik dit goed doe?
    ik bereid het door middel van koud water uit de kraan en kokend water erbij mengen totdat ik het op de juiste temperatuur heb.
    is dit een goede bereiding? bedankt alvast voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Lisa

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gemiddeld kun je uitgaan van 150cc aangemaakte voeding (dus water plus poeder) per kilo lichaamsgewicht per dag. Bij 4,9 kg komt dat neer op 735cc aangemaakte voeding, dus 22-23 schepjes per dag.

Maar dat isngemiddeld, het ene kind heeft minder nodig, het andere wat meer. Soms groeien ze wat sneller en vragen ze om meer. Handigste is om de flessen gewoon op verzoek te geven.

Met warm weer zweet je kind meer, en kun je per fles 15-20cc extra water toevoegen.

Het poeder los je het liefste op in water dat net van de kook is. Je kunt dan de fles afkoelen onder stromend koud water,of als het snel moet, poeder oplossen in de helft van het water net van de kook en dan de helft koud leidingwater er bij.

Hier kun je het allemaal lezen (met stap-voor-stap plaatjes):http://www.unicef.org.uk/Documents/Baby_Friendly/Leaflets/4/guide_to_bottle_feeding.pdf

3. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Er is mij nu 2x op het cb verteld dat die 150-regel om de hoeveelheid WATER gaat (de niertjes moeten al het vocht kunnen blijven verwerken)!
    Bij bijv een voeding van 120/4 gaat het dus om de 120ml water en niet om de 135ml die het uiteindelijk wordt (het vocht in de voeding verandert niet, die blijft 120ml, het wordt alleen meer door de schepjes poeder).

Je zit op zich nu prima met 5 flessen van 150/5. Als je echt denkt dat ze na een bepaalde fles nog honger heeft dan kun je haar nog eens 30ml extra geven. Dat lijkt mij niet veel kwaad kunnen zo 1 keer per dag.

Maar mijn conclusie is idd ook dat elk kind anders is! En de een drinkt nou eenmaal wat meer dan de ander. Ons meisje mag 4,1*150=620ml 'water'/dag drinken en zo om de dag zit ze op ca 680ml. Tja, ik heb het maar los gelaten, ze zal het wel nodig hebben!

Deel Deze Pagina