Sinds een tijd zijn wij onder behandeling bij een gynaecoloog in het ziekenhuis (UMCU). Als ik haar nodig denk te hebben moet ik een telefonische afspraak maken, maar ze heeft alleen op dinsdag telefonisch spreekuur en is naar het schijnt zo druk dat ik soms pas over 2 weken een afspraak heb. Nu lees ik geregeld topics waarin mensen zeggen contact te zullen zoeken met hun gyn, waarna ik al een paar dagen later een reactie lees over wat hij/zij (de gyn) als antwoord heeft gegeven op het betreffende probleem. Is onze gynaecoloog zo slecht bereikbaar of zijn dit voorbeelden van mensen die bij een verloskundigen-praktijk of zo lopen waardoor de contacten wat makkelijker lopen? Het viel me nogal op. Graag jullie reactie.
Ik denk dat het bij de verloskundigen makkelijk gaat, over het algemeen dan. Hier ook niet snel hoor contact met gyn. Moet echt op afspraak.
in het ziekenhuis moest ik ook vaak lang wachten op een afspraak maar ik on bijvoorbeeld ook een hoop aan de balieassistentes vragen... maarja dat ligt er natuurlijk aan wat je wilt vragen.... vervelend hoor... gr Jose
Ehh verloskundigen praktijk?? Ik snap niet waarom je de verloskundigenpraktijk er bij aangehaald hebt, want dat is iets anders dan een gyn waarvoor je komt als je vruchtbaarheidsproblemen hebt. Is er bij jou in het ZH niet een afdeling speciaal voor fertiliteit? Het ziekenhuis waar ik loop heeft dat wel en die artsen zijn veel makkelijker te spreken dan de artsen op gynaecologie en ze zijn dus veel makkelijker te bereiken voor afspraken... Als ik met iets zit, kan ik 's ochtends bellen en dan mag ik: 1) soms diezelfde dag nog langskomen voor bijv. een FM 2) later die dag of een dag later teruggebeld worden door de arts 3) tussen 13.00 en 13.45 terugbellen voor tijdens het spreekuur van de verpleegkundigen. Bij mij in het ZH is dat elke maandag t/m vrijdag op dat tijdstip, dus als ik met een vraag zit heb ik snel antwoord... Succes!!
Ik kan gewoon bellen, maar ze schakelen mij al direct door met de gyn zelf, want ze weten inmiddels dat ik niet gediend ben van die wijze praatjes van die assistentmutsen Ik bel zelden hoor.. soms voor bloeduitslagen.. en dan weet ik wanneer de gyn het rustig heeft, dus dan krijg ik hem direct te spreken.. wel zo makkelijk Maar ik kom er langs voor mn werk, dus dan piep ik ook wel eens langs als het rustig is
Ik hoef nooit lang te wachten bij mijn gyn. Meestal als ik bel dan kan ik de volende dag terecht, Mijn gyn maakt altijd tijd vrij... weet ook niet waarom. maar het is echt een schat. Heeft hij geen tijd dan belt hij me dezelfde dag nog terug.
Ik snap ook wel dat een gyn.praktijk iets anders is dan een gyn voor vruchtbaarheidsbehandeling, maar het was een voorbeeld om mogelijk het verschil in bereikbaarheid te verklaren. Als iedereen zo makkelijk contact krijgt met hun gyn, dan zit ik misschien in een verkeer ziekenhuis. Voor mijn gevoel zit mijn gyn hoog op haar troon en soms vraag ik me af of het voor haar alleen maar een medisch/technische puzzel is die ze wil oplossen, of dat ze ons echt graag wil helpen om zwanger te worden.
Je hebt altijd een second opinion bij een andere arts.. en je bent zeker vrij om een ander ziekenhuis/arts te bezoeken en evt. door die arts je te laten behandelen ipv the queen
Het ziekenhuis waar ik loop, heeft ook dagelijks een telefonisch spreekuur van de fertiiteitsverpleegkundigen en zo nodig nemen zij met de arts contact op. Het lijkt me dat een universitair ziekenhuis dat helemaal wel heeft? Daarnaast heb ik het mailadres van mijn arts, en mag ik altijd mailen voor vragen of raad en krijg vaak dezelfde dag nog antwoord... Misschien toch eens vragen of ze geen andere optie voor je hebben!
Ik heb hetzelfde probleem. Bij ons zijn er 2 gyn's die ook vruchtbaarheidsproblemen erbij doen. Voor alles is een spreekuur. Moet weken wachten voordat je weer terecht kan. Heb zitten denken aan ander ziekenhuis, maar dan wordt het meer reistijd. En ik zit midden in onderzoeken (bloed, uitstrijkje, echo enz). Hopen dat het straks makkelijker is als we voor iui moeten