Bereikbaarheid 's nachts

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.631
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, daar word ik wel wakker van ja.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je wakker wordt van de wekker kan je toch ook wakker worden van je telefoon? Dan zet je 'm wat harder en doe je een duidelijke ringtone :)
     
    Anna009 en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.342
    1.502
    113
    Vrouw
    mijn telefoon staat op zijn hardst qua volume.
    En ringtone veranderen haalt niks uit bij mij hebben verschillende mensen een andere ringtone.
    Ik druk ze gewoon weg in mijn slaap.
    Geen idee waarom ik van de wekker wel wakker word, maar ik ga mijn ringtone niet hetzelfde maken als mijn wekker want dan word ik daar dadelijk ook niet meer wakker van :p
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.221
    3.669
    113
    Ik ben de uitzondering hier geloof ik maar ze mogen mij voor alles bellen in de nacht, niet alleen omdat iemand dood gaat. Bij ieder gevoel van “ ik heb je echt nodig” kunnen ze bellen en sta ik er. Of dat nou autopech, liefdesverdriet, ziekte, bang in het donker of weet ik veel wat is. Niemand belt in de nacht voor de lol. Maar goed, dit is heel gebruikelijk in onze families en vriendenkring.En het is nou niet zo dat dat wekelijks voorkomt
     
    Zoe123, Zxcvb, Ysabella en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Als ik ga slapen gaat mijn mobiel op trillen. Berichtjes hoor ik niet. Ik zou uiteindelijk wel wakker worden als iemand zou bellen maar ik zeg altijd dat in noodgevallen je mij niet moet bellen maar 112.
     
  6. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Precies dit!
     
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Precies dit. Ik kan mij eerlijk gezegd gewoon niet voorstellen dat er mensen bestaan die hun nachtrust belangrijker vinden dan een telefoontje van een persoon die echt iemand nodig heeft. Het zijn telefoontjes die niet vaak voor zullen komen, maar je gewoon afsluiten van mensen die zich misschien wanhopig voelen of in nood zijn.....tja
     
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Mijn vader belde gisteravond laat 112. En daarna mij! Ben direct in mijn auto gesprongen. Had niet anders gewild dan er voor mijn ouders zijn.
     
    Syane, Zxcvb, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.550
    7.365
    113
    Je telefoon wat verder van je bed af leggen zodat je er uit moet om de oproep weg te drukken (of aan te nemen ;)) Dat deed ik vroeger met mijn wekker, als die naast mij stond mepte ik hem uit en sliep vervolgens weer door. Aan de andere kant van de kamer moest ik wel m'n bed uitkomen, dat hielp wel om er wakker van te worden :roflmao:
     
  10. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.159
    113
    Vrouw
    Ik dacht ook altijd zo, totdat die telefoontjes Voor niets dus wel kwamen in de nacht. Meerdere malen aangegeven dat dit ook kon wachten tot overdag, maar het bleef aan de gang. Dus nu staat ie op stil
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.838
    3.617
    113
    Ik heb ook een hekel aan telefoontjes s nachts 'ja we zijn lekker op stap en we dachten misschien wil je ook nog wel komen'

    'ja ik heb je nodig, kan je me halen, ik heb teveel gedronken om te rijden'

    Dan ben ik maar fijn egoïstisch om mijn slaap belangrijker te vinden, maar mijn kinderen worden meer dan genoeg wakker s nachts. Hoef echt niet nog 3x per nacht dronken mensen te spreken die me oh zo hard nodig hebben.

    Mn telefoon staat dus op stil. Alleen mn ouders, schoonouders en broer en zus kunnen bellen (moeten ze 2x bellen achter elkaar en dan gaat hij over, dat weten ze).

    Als mensen in de buurt problemen hebben kunnen ze gewoon aan de deur aanbellen.
     
    citroenrasp, cowgirl80 en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.526
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Als ik mn telefoon op mijn nachtkastje leg slaap ik onrustig. Ik doe dat soms wel als er echt aanleiding toe is, heb het in het verleden ook wel gedaan en juist daardoor is het een soort “trauma” geworden, omdat ik toen een aantal keer snachts gebeld ben met paniek. Daardoor ga ik dan nu ook weer slapen met een stukje van die paniek als mijn mobiel op mijn nachtkastje ligt.

    Afgezien daarvan: mijn vader is een slechte slaper en die gaat snachts vaak onbelangrijke appjes zitten sturen. En het gebeurt regelmatig dat hij dan per ongeluk op bellen drukt (echt wekelijks, bijna dagelijks).

    Maar overdag ben ik ook niet altijd bereikbaar, jij wel? Mensen hebben 24 uur om in nood te raken.. zorg jij dan altijd dat je paraat staat? Je doet wat je kan toch en meer kan je niet doen.
     
    Suzy85, citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ik sta volledig op scherp, al heel lang, met twee kwetsbare ouders waar regelmatig de ambulance voor de deur staat. En ik kies ervoor om wel 24 uur per dag bereikbaar te zijn. App-geluiden staan bij mij sowieso uit. Bij nood wordt er gebeld. Laatst wilde de huisarts geen ambulance bellen. Als ik niet bereikbaar was geweest en geen 112 had gebeld had mijn vader niet meer geleefd. Het is ieders keuze met eigen redenen om niet bereikbaar te zijn, maar persoonlijk heb ik daar geen begrip voor. Mijn persoonlijke instelling is dat je mensen in nood niet in de kou laat staan, maar goed dat ben ik.
     
  14. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Heb jij dat soort mensen in je omgeving dan die voor onzin in de nacht bellen? Zouden ze bij mij 1x doen en daarna zou het ze echt duidelijk zijn dat ze dat niet meer hoeven te proberen.

    Maar je bent voor je naasten in ieder geval bereikbaar. Wel handige functie op je telefoon van 2 x bellen.
     
    Anna009, Syane, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.838
    3.617
    113
    Ik denk dat elke telefoon deze wel heeft eigenlijk , heb het altijd gehad op verschillende telefoons?
    Screenshot_20230208-084626~2.png

    Zie nu trouwens dat ik dus naasten heb die direct kunnen bellen en iedereen die 2x belt komt door. Ben ik toch vriendelijker dan ik dacht :roflmao:.

    Maar de dronken lui telefoontjes komen niet door. Nu komen die niet meer zoveel ook als een paar jaar geleden. Heel af en toe eens, nu met carnaval in aantocht zal ik wel gemiste oproepen hebben. Maar heb er een klein trauma van :|
     
  16. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.995
    5.131
    113
    Hier nog nooit gebeld voor onzin ‘s nachts, dat scheelt ook wel. Als iemand belt, is er echt iets.
     
  17. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.838
    3.617
    113
    Maar heel je leven 24/7 op paraat staan voor iedereen gaat toch opbreken? Ik snap met je ouders dat je dat nu doet, maar mijn ouders zijn nu gezond, ik zou dat niet trekken om 24/7 op mn telefoon te letten. Mijn stiefpa heeft ook een hersenbloeding gehad en daar ben ik gewoon geweest, ambu gebeld.etc. Ik zag het denk ik iets later, want was bezig met de kinderen, maar tis echt niet zo omdat ik niet 24/7 bereikbaar ben dat ik alles mis. Ik vind dat eeuwige bereikbaar zijn echt niet goed voor mijn gezondheid.

    Als Ik werk alleen al mag ik geen telefoon bij hebben. Dan ben ik ook lastig bereikbaar. Alleen in de pauzes. En ze kunnen wel via de receptie maar voor je mij dan hebt ben je wel wat tijd kwijt. En als.ik weet dat er bv gedotterd wordt bij een van mn ouders, dan zorg ik dat ik die ochtend andere werkzaamheden kan doen waardoor ik wel bereikbaar ben.

    En s nachts ben ik dus voor naasten wel bereikbaar , maar heel eerlijk, als ik kan slapen , slaap ik zo diep, dat ik echt niet wakker wordt van telefoontjes. Mijn nachten zijn zo onderbroken door de kinderen, dat ik echt heel diep slaap op de momenten dat ik kan slapen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  18. Zwaangerevrouw

    Zwaangerevrouw Actief lid

    22 sep 2021
    133
    88
    28
    Vrouw
    Niet storen behalve mijn partner
     
  19. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik ben 24/7 bereikbaar.
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Precies.
    Mijn zus woont op 50 minuten rijden.
    Als er iets met haar zou gebeuren, wie laat mij dat dan weten?
    Ik zou het mezelf nooit vergeven…
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina