Bereikbaarheid 's nachts

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.578
    3.804
    113
    Internet uit en telefoon wel aan. Wordt zelden gebeld, dus als er 's nachts gebeld wordt zal er ook wel echt iets aan de hand zijn.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.707
    42.540
    113
    Ik wil dat dus echt niet.
    Man van een vriendin kreeg s nachts een ongeluk op het werk waarmee hij afgevoerd moest worden. Ze was helemaal in paniek, en kon niemand bereiken. Zo blij dat ik opnam.
     
    Zoe123, Iertje81, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    171
    70
    28
    Vrouw
    Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken hoe ik dit ga oplossen. Wil voor sommigen wel echt bereikbaar zijn.
     
    einad en Nellie4 vinden dit leuk.
  4. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.675
    113
    't Gezellige Brabant
    Als ze tijd hebben, maar anders niet hoor. 2 jaar geleden werden wij 's nachts wakker gebeld door mijn schoonvader. Schoonmoeder lag op sterven en de kinderen werd gevraagd te komen. Nou, ik ben 2 uur aan het bellen geweest voordat ik iemand aan de lijn had bij mijn zwager en schoonzus. Vooral die laatste met geen kanon wakker te krijgen. Ze was nog maar net op tijd om haar moeder de laatste adem uit te zien blazen.

    Ik heb dus op een gegeven moment de politie gebeld om te vragen of ze daar aan konden bellen. Maar nee hoor, er was geen wagen in de buurt en er speelden dringender zaken op dat moment.
     
    Syane en tuc vinden dit leuk.
  5. koek

    koek Actief lid

    23 mrt 2012
    308
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik kan mijn telefoon ook zo instellen dat een aantal mensen mij altijd kunnen bereiken, verder staat mijn telefoon altijd op stil. Ik ben zelf een keer diegene geweest die achterbleef toen man werd afgevoerd met ambulance midden in de nacht. Ik heb veel telefoontjes moeten plegen om iemand te bereiken die bij onze kinderen kon blijven. Behoorlijk wanhopig gevoeld toen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.675
    113
    't Gezellige Brabant
    #26 Lief of Stoer, 3 feb 2023
    Laatst bewerkt: 3 feb 2023
    In zo'n geval zou ik misschien wel gewoon bij een buur aanbellen. Nood is nood hoor, dat snappen ze wel.

    Edit: wij hebben overigens helemaal geen familie in de buurt wonen, dus zou sowieso een buur worden :D
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.707
    42.540
    113
    Zelfde situatie als ik beschreef dus.
    En het maakt mij dan geen bal uit wie het is, ik ben blij dat ik zoiets voor iemand kan betekenen, of dat nu naaste familie is, vrienden, buren of een ouder van school.
     
    Aegyo, Syane, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit.
    Helaas heeft mijn moeder een keer midden in de nacht moeten bellen toen mijn vader een hartstilstand had gehad (hij lag toen al in het ziekenhuis). Was toch erg geweest als ze mij niet te pakken had kunnen krijgen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.612
    1.071
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn gsm op stil staan, maar heb wel een huistelefoon. Dat nummer heb ik gegeven aan naaste familie en aan mijn geboorteklanten. Ik ben geboortefotograaf en moet dus ook de nachten bereikbaar zijn.

    Ik heb ook tegen mijn ouders, zus en ex gezegd dat ik het fijn vindt als ze bereikbaar zijn in de nacht voor nood. Ik ben of alleen of alleen met mijn dochter dus toch een fijn idee als ik iemand kan bereiken in geval van nood. Betwijfel of het ook daadwerkelijk zo is dat er iemand bereikbaar is, haha....
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    De politie is weleens naar me op zoek geweest toen man onwel was geworden op zijn werk in de buitendienst. Ik zat op dat moment op het werk in een storingsvrije kamer dus had geen telefoon mee (werkt daar niet). Ze waren aan de deur geweest maar daar was ik ook niet natuurlijk. Uiteindelijk hebben ze me telefonisch bereikt via collega's op de afdeling op het werk. Een hoop gedoe, en tijd die de politie ook wel beter kan gebruiken. (Much ado, hij was met MMT en geintubeerd en gekraagd en de hele bende naar het traumacentrum gebracht, viel uiteindelijk erg mee)
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.926
    113
    Mijn telefoon staat aan. Gebeurt zelden dat ik gebeld word en appjes van appgroepen kan ik altijd wel dempen mocht dat nodig zijn.
    Maar ik heb al grote kinderen die ook weleens de deur uit zijn na mijn bedtijd, dus daarvoor wil ik bereikbaar zijn.
    En vanaf volgende week zit mijn oudste dochter voor een jaar in Amerika. En ik heb haar gezegd dat als er iets is, ze altijd mag bellen ongeacht tijdstip/tijdsverschil.
     
    owly, Novi en tuc vinden dit leuk.
  12. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.325
    2.031
    113
    Ja, ik ben bereikbaar. Als ik 's nachts gebeld wordt zal het niet voor niks zijn.
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Hier snachts op niet storen maar zo ingesteld dat m’n ouders zusje en vriend hierdoor heen kunnen bellen.
    Verder als ik dienst heb heb ik m’n werk telefoon omdat ik die niet wil associëren met m’n eigen telefoon omdat ik meteen altijd aan moet staan als achterwacht.
     
  14. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.489
    1.088
    113
    Hier ook 24/7 bereikbaar. Mijn slaap is belangrijk, maar familie altijd belangrijker!
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toen dat bij ons gebeurde, de politie aan de deur, had mn schoonvader zich van het leven beroofd. Dus liever niet te vaak de politie aan de deur.
    En mn vader woont op 1,5 uur rijden. Als er iets met hem is, wil ik graag dat hij of mn zus me kunnen bereiken. Dan komt er natuurlijk echt geen politie langs.
     
    femkes, tuc en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Hier stond mn foon altijd 24/7 aan ook mede door hartinfarcten bij m'n pa. Moest voor m'n gevoel altijd bereikbaar zijn maar geleerd om savonds mn app enz op stil te zetten en m'n ouders en naasten gezegd als er echt wat is bel mij dan. Ook groepsapps op dempen gezet.

    Mn werkfoon gaat tegenwoordig ook uit als ik klaar ben.

    Het is echt niet okee als je het gevoel hebt 24/7 aan te staan maar wil zeker wel bereikbaar zijn voor m'n naasten.
     
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Ik heb mijn internet uit en beltoon op trillen. Zo voel/hoor ik het wel als ik gebeld wordt (lichte slaper) zonder dat gelijk het hele huis wakker is.
     
  18. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.866
    542
    113
    Mijn telefoon gaat op nacht stand en dan kan ik alleen gebeld worden (door iedereen)
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  19. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Ik heb ook 'niet storen' aan met uitzonderingen, en een huistelefoon waar maar een paar mensen het nummer van hebben juist alleen voor nood.
     
  20. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.860
    4.938
    113
    Hier nog een vaste telefoon, die horen we door het hele huis. In het verleden ook al een aantal keer ‘s nachts wakker gebeld, vind ik toch een fijner idee dan dat iemand ons probeert te bereiken en we pas rond 8 uur eens een blik op onze mobiele telefoons werpen… Mobiele telefoons staan ‘s nachts op vliegtuigstand, dus echt offline en onbereikbaar.
     

Deel Deze Pagina