Bereikbaarheid 's nachts

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.651
    21.154
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn direct familie woont op 1,5 uur rijden. Was toch fijn dat mn vader me kon bereiken toen mn moeder erg slecht lag. Dat had ik niet pas de volgende dag willen weten. Dan had ze al wel dood kunnen zijn. Wat een paar dagen later gebeurde.
     
    Zoe123 en Syane vinden dit leuk.
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.086
    15.608
    113
    Vrouw
    Gewoon bereikbaar.
    Het is niet dat ik lig te waken of wachten maar indien nodig wil ik er wel zijn voor de mensen die mij eventueel bellen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Maar je kan het dus ook zo instellen dat bepaalde nummers wel altijd gewoon door niet storen heen kunnen.
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja vreselijk, daar ben ik dus erg bang voor en daarom heb ik een huistelefoon.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb de telefoon op niet storen staan. Vreselijk irritant, al die meldingen. En dan had ik veel ervan al uit staan. Ik heb wel ingesteld dat de telefoon met geluid overgaat wanneer er in een kwartier meerdere keren gebeld wordt.
     
  6. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Ik ben nooit bereikbaar, mijn geluid staat standaard uit. Check berichten regelmatig dus dochter en man krijgen snel genoeg antwoord.
    Hebben verder geen familie dus daarvoor is het niet meer nodig in de nacht bereikbaar te zijn. En ook overdag ben ik op mijn rust gesteld...
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  7. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Ik heb altijd beltoon uit. Maar belangrijke nummers komen door en mijn horloge gaat ook altijd trillen.
     
  8. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.560
    2.416
    113
    Als er een noodgeval is waardoor wij met spoed midden in de nacht naar het ziekenhuis moeten om afscheid te nemen dan mag de politie van mij gerust aanbellen. En als ze daar door drukte niet voor willen komen, dan is dat maar zo. Dat risico nemen we.

    Ik heb mijn telefoon 16 uur per dag aan en (meestal) in mijn hand. Als hem 's nachts naast mijn bed heb doe ik geen oog dicht omdat ik socials of andere dingen blijf checken. Voor iedereen beter dat die gewoon beneden ligt.

    Voor een gebroken heup, blindedarmontsteking ofzo 's nachts bij ouders hoeven wij niet gebeld te worden. Daarbij vertrouw ik op medici en ga niet een uur over de dijk rijden midden in de nacht. Buren kunnen bij nood aanbellen, en vrienden die hier vlakbij in de wijk wonen ook.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.651
    21.154
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat heb ik ook. Maar de politie komt daar niet voor. Was meer mn reactie op gericht.
     
    Syane en Siepie85 vinden dit leuk.
  10. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Beltoon altijd aan 24uur per dag. Ik wil klaar staan voor buren,familie vrienden als er iets is.
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier staat mijn tel ook op stil. Alleen wanneer mijn oudste kinderen de hort op zijn ben ik bereikbaar want ze moeten me wel kunnen bereiken als er iets aan de hand is.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Hier staan ze gewoon aan, zijn voor 2 kanten mantelzorgers en mn moeder is alleen. Die verstoringen in de nacht van bliepjes en piepjes heb ik geen last van, vaak ben ik toch al bezig met intervalslaap. :roflmao:

    Momenteel gaat mijn oma ook slecht dus dan ben je ook op alles voorbereid.
     
  13. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.398
    113

    Als er een situatie is waarbij je niet bereikbaar bent ( bijv werk) dan snap ik het fijn is dat de politie langs gaat
    Maar als je ervoor kiest niet bereikbaar te zijn vindt ik het niet nodig dat de politie ingeschakeld wordt.

    Mijn vader is heel erg onverwacht overleden. Opeens was hij er niet meer
    Ik heb geen afscheid kunnen nemen.

    Ik zou er alles voor over hebben dat wel mogelijk was geweest.
    Situatie dat mijn moeder in de nacht belde dat het zorgelijk is en we meteen moesten komen. En als ik dan gewoon mijn telefoon beneden had liggen en er "s morgens achter kwam ....
     
    Zoe123, Iertje81, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Van 22.00 tot 06.00 heb ik alles op stil, behalve telefoontjes van zo ingestelde contacten, voornamelijk familie. Appjes komen niet door, want met echte spoed bel je.
    Ouders en schoonouders zijn op leeftijd en al een flinke medische geschiedenis, dus ik vind het fijn als ik weet dat zij altijd kunnen bellen.
    2 jaar geleden was mijn moeder ernstig ziek en mijn vader was zeer opgeucht dat ik opnam toen ze om 3.00 's nachts uit bed gevallen was en ik er snel naartoe kon.
     
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.023
    113
    Vrouw
    Wij hebben nog een vaste telefoonlijn. Daarop kunnen familie en vrienden dus op bellen, want die telefoon staat op ons nachtkastje.

    Onze mobieltjes liggen beneden. Tenminste, die van man en mij. De kinderen hebben wel hun telefoon op hun kamer. Zij gebruiken hem ook als wekker.
     
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Telefoon ligt altijd naast mij op m’n nachtkastje. Meestal heb ik het geluid wel aan, maar ook trilfunctie word ik wakker van.
     
  17. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.021
    5.168
    113
    Het lijkt me trouwens 1000x erger om wakker te worden van de bel van de voordeur door politie die aanbelt, dan dat de (huis)telefoon gaat en we opnemen. Dus in situaties waarin de politie iets zou komen melden wanneer wij geen telefoon opnemen.

    Ik ga nu wel kijken bij mijn instellingen op mijn mobiele telefoon of ik een aantal nummers van familieleden zo kan instellen dat oproepen ook ‘s nachts doorgelaten worden. Ik denk dat in een noodgeval sommigen eerder meteen mobiel bellen omdat dat de telefoon is waar we sowieso vaker mee bellen.
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Telefoon ligt een stuk verder in de kamer op niet storen. Als iemand binnen zoveel minuten vaker belt gaat hij wel af. Dit weten onze ouders/beste vrienden etc, wij zijn in geval van nood dus wel telefonisch te bereiken. De deurbel staat ook altijd aan, dus als er vanuit de buren nood is dan horen we dat ook.


    Ik moet er niet aan denken 24/7 bereikbaar te zijn voor iedereen. Ik slaap al slecht en kan een telefoon die steeds afgaat echt niet hebben. (Eerlijk, ik vind het ook niet gezond 24/7 bereikbaar te moeten zijn. Noodgevallen uitgezonden natuurlijk).
     
    suus1983 en JupitR vinden dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou mij ook. Als er gebeld wordt kun je altijd nog overleggen/beslissen of je in actie komt.
     
  20. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Ik heb hem op niet storen, maar ben bereikbaar als ik 2 keer kort op elkaar wordt gebeld en door bepaalde nummers wordt gebeld. Ik ben de eerste die mijn zusje zal bellen als er iets is, dat is ook wel eens voorgekomen. En voor mijn ouders en schoonmoeder is het toch fijn als ik bereikbaar ben.
     

Deel Deze Pagina