Bereikbaarheid 's nachts

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    #61 JupitR, 3 feb 2023
    Laatst bewerkt: 3 feb 2023
    's Nachts ben ik niet bereikbaar. Wij horen de deurbel op zolder ook niet en mijn telefoon staat op vliegtuigstand. Ik ben geen makkelijke slaper. Vlucht ook weg als m'n man teveel geluid maakt.

    Ik lees er veel die geen last hebben van geluid. Dat vind ik echt knap. Ik hoor zelfs het trillen van de telefoon nog en ook dat vind ik irritant. Alleen al het idee dat er geluid kan komen houdt me dan wakker. Gelukkig is er eigenlijk vrijwel niemand die ons zou hoeven bellen in de nacht op dit moment. Zouden er gezondheidsproblemen zijn, zou ik ook eens kijken naar de niet storen knop.
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.623
    113
    Vrouw
    Dit.
    Maar ik zie het ook niet zo groots denk ik
    De gsm staat aan, bellen op luid, berichten op trillen en verder geen gepling of lawaai.

    De tijd dat ik heel de nacht door berichtjes en appjes kreeg is al lang geleden:).

    Ik ben nog maar 2 keer uit bed gebeld en heel eerlijk, ik zou mijzelf vreselijk gevoeld hebben, als ik het maar een paar uur later te weten kwam.
    Bij alle 2 de keren sprong ik uit bed en deed ik wat ze mij vroegen en dat was bij hen langsgaan.
     
    Zoe123, femkes en tuc vinden dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja mijn familie woont om de hoek. Als dat anders was zou ik ook telefonisch bereikbaar willen zijn, maar dat is niet zo.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  4. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Hoe doe je dat?
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb mijn telefoon altijd naast me liggen met het geluid aan. Mijn schoonvader heeft een zwakke gezondheid en is al meerdere malen met de ambulance afgevoerd. Man is enig kind en dan is het voor schoonmoeder wel fijn als wij bereikbaar zijn.
    Verder vind ik het sowieso fijn als mensen me kunnen bereiken als ze me nodig hebben.
    Voorheen belde er ook regelmatig een vriend 's nachts, als hij nachtdienst had en moeite had om wakker te blijven, even een half uurtje kletsen deed dan blijkbaar wonderen. En ik vind het dan fijn om iemand te kunnen helpen.
     
    chrystel73 en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Nou daar kan ik echt niet doorheen slapen. Ik slaap zo licht dat als je langs mijn huis loopt ik al wakker ben. Dat maakt dus ook dat ik mijn telefoon op bedtijd / niet storen heb staan. Omdat ik niet weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel gebeld kan worden maar niet al die andere toontjes hoor.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja inderdaad. Hier staan ze op trillen, daar worden we wakker van, ook als er gebeld wordt. Als er niks komt slapen wij gewoon, zou niet weten waarom ik dan de hele nacht socials zou gaan checken, ben geen 14 meer:roflmao:
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  8. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    In de niet storen functie kun je op de knop uitzonderingen klikken. En dan bijv aangeven dat alleen je favorieten mogen bellen.
     
    evaleana vindt dit leuk.
  9. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Op niet storen met uitzonderingen.

    Schoonouders en broertje kunnen altijd bellen snachts.
    Anderen hebben echt wel meer uitwijkmogelijkheden en dat lezen/zien we de volgende dag wel.
     
  10. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ja! Dat heb ik nu gedaan. Ik heb nu aangevinkt dat meldingen van die personen niet doorkomen (sommige mensen appen me in de nacht) maar als ze bellen wel. En ik heb nu van al mijn apps geluiden uitgezet (ik heb altijd mijn tonen op stil sowieso overdag gaat wel mijn horloge trillen dus weet ik wel dat ik gebeld wordt)

    Nu nog standaard mijn geluid aan doen in de avond dan heb ik nu altijd zacht of uit omdat ik het echt irritant vindt dat als ik op Instagram stories swipe ik geluid krijg.

    Thanks!
     
  11. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Onze telefoons liggen beneden, dus we zijn niet bereikbaar snachts. Horen hem ook niet.
    Zijn al die jaren niet gebeld voor dringende zaken, dus ga m'n nachtrust er niet aan wagen. Ben al slechte slaper.
     
  12. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ik heb meldingen op trillen staan en bellen op geluid. Van trillingen wordt ik niet wakker van geluid wel. Iedereen kan me bellen geen selecte groep oid. Ga ervan uit dat niemand voor de lol belt midden in de nacht dus dan neem ik met liefde op
     
    Madelie vindt dit leuk.
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Hoezo zou dat niet gezond zijn? Vroeger had iedereen alleen een huistelefoon en trok volgens mij nooit iemand in de nacht de stekker eruit. Nooit van iemand gehoord tenminste dat ze dat deden. Je had gewoon het goed fatsoen om niemand extreem laat te bellen, tenzij er sprake was van een noodsituatie. Dus mensen werden, van wat ik mij ervan kan herinneren, niet in late avond en nacht gebeld, tenzij er dus wat ernstigs aan de hand was.
     
    Zoe123, Iertje81, Zxcvb en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Dat is toch anders dan ik bedoel. Ik bedoel de social media/appjes etc die 24/7 door gaan. Telefoon altijd in handbereik etc. We staan constant aan en worden constant door die dingen geprikkeld.
    Wij zijn best 24/7 (zoals aangegeven) te bereiken per telefoon. Maar alleen voor nood.

    Ligt misschien ook aan mij hoor. Ik zat altijd veel teveel op mijn telefoon. Heeft me geen goed gedaan. Als je je prima in kan houden met social media en niet constant geappt wordt is het vast al anders.
     
  15. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik controleer iedere avond voor de zekerheid of mijn geluid aan staat ivm kwetsbare oudere ouders, maar ook andere mensen in nood mogen gewoon bellen. Ken niemand die mij voor een praatje poep midden in de nacht wakker zou bellen.

    Laatst had ik per ongeluk mijn geluid uitstaan. Bleek mijn vader in de nacht te hebben gebeld dat de ambulance met spoed onderweg was en ik kwam er in de ochtend pas achter dat ik veelvuldig was gebeld. Wat heb ik mij rot gevoeld. Zo naar als iemand je echt nodig heeft maar je gewoon niet bereikbaar bent.
     
  16. Ally2020

    Ally2020 Bekend lid

    15 nov 2020
    503
    649
    93
    Vrouw
    Niet, mijn telefoon staat op vliegtuigstand niets wat mij snachts mag storen…en geen straling naast mijn bed maar wel een wekker. Als iemand in het ziekenhuis komt of overlijd verandert een nachtelijke telefoontje daar niets aan. Als mijn kinderen de leeftijf hebben dat ze gaan stappen (ofzo) dan is dat misschien anders maar ik wil eigenlijk liever vertrouwen in het leven hebben (wat er ook gebeurd) en ervan uitgaan dat wat komt komt en ook dat ik niet altijd bereikbaar ben daarin past.
     
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Aah nee dan begrijp ik je.
    Zelf heb ik geluid van WhatsApp uit staan. Mensen zijn eerder geneigd laat nog te appen ipv bellen. Die kunnen wat mij betreft wachten tot ik weer eens kijk. Bij nood bellen ze wel.
     
    NiekeKris en xxmoixx vinden dit leuk.
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Precies dat :)
     
    Madelie vindt dit leuk.
  19. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    De tijd dat ik constant geappt werd is lang geleden. Iedereen die ik ken wil heel graag slapen 's nachts. Mijn man heeft nog een paar vrienden die wel afwijkende slaap-waak ritmes hebben, daarom heb ik hem verplicht het ding op stil te zetten 's nachts. Maar mijn schoonvader is vorig jaar overleden en we zijn daarvoor meerdere malen uit bed gebeld voor hem. Dus we wilden wel bereikbaar zijn.
     
    Zoe123, chrystel73 en NiekeKris vinden dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Een telefoon die constant af gaat? Mijn whatsapp, mail enz staan standaard gedempt, die hoor ik overdag ook niet. Het enige geluid dat ik dan s nachts hoor is wanneer er gebeld wordt. Ik weet niet hoe het mij jouw bekenden zit, maar ik wordt nooit gebeld s nachts. Is 1x voorgekomen en toen was het dus die vriendin die in paniek was omdat haar man een ongeluk had gehad.
     
    Zoe123, chrystel73, evaleana en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina