Bereikbaarheid 's nachts

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ja kan ook. Maar ik zoek eigenlijk dingen die automatisch aanpassen. Dat heb ik nu dan voor elkaar na een hele avond instellingen wijzigen :roflmao:Hoef ik er ook niet over na te denken in de ochtend en avond om het aan en uit te zetten.
     
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.882
    4.154
    113
    Niet alles gelezen, maar onze telefoons staan 's nachts op vliegtuigstand. Doe ik dat niet dan slaap ik gegarandeerd onrustig. En nee, dat zit niet tussen mijn oren. Ik slaap dan onrustig en ontdek dan 's morgens dat ik vergeten ben mijn telefoon op vliegtuigstand te zetten en als mijn man het vergeet, heb ik het ook.
    Voor noodgevallen hebben we onze huistelefoon.
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Hier gaat om 22.00 m’n telefoon op slaapstand tot de volgende ochtend 7.00. Bepaalde mensen komen er wel doorheen als ze bellen. Wij gaan s avonds vaak vroeg slapen, echt geen zin om dan elke x door alle appjes wakker gemaakt te worden. Sowieso heb ik mijn geluid zelden aan staan. Alleen als ik weet dat ik gebeld kan worden.
     
  4. Pompidom

    Pompidom Actief lid

    6 jul 2021
    269
    144
    43
    Vrouw
    Wij hebben onze telefoons naast ons bed aan de lader liggen. Mijn man zet hem op stil, mijn geluid staat aan. Wel staan alle meldingen (ook overdag) op stil.

    Ik vind het prettig om bereikbaar te zijn zou er iets zijn en ook om direct te kunnen bellen zou dat nodig zijn.
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn telefoon staat vanaf 22u op slaapstand. Dat betekent meldingen gedempt. Feitelijk ben ik niet bereikbaar.

    Man zn tel staat wel aan en vaak op stil of trillen. We zijn dus niet goed bereikbaar 's nachts.

    Onze nachtrust is heilig. Al onze 4 kinderen slapen vanaf bijna de start al goed door. We kennen het concept gebroken nachten niet dus we hebben altijd ook gewoon kunnen mogen slapen.

    Mocht er echt iets zijn met familie oid dan horen wij dat idd pas de volgende ochtend denk ik...
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Trouwens je kan op slaapstand wel instellen dat je bepaalde meldingen (bijv telefoontjes van bepaalde nummers) wel krijgt. Dat zou wel een optie zijn.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Zelfs mijn vader van 75 belt via WhatsApp
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Ja mijn vader van 75 ook, denk dat hij niet ineens weet hoe hij gewoon moet bellen:roflmao:.
     
  9. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.178
    261
    83
    Hier blijven de mobiele telefoons ‘s nachts beneden aan de opladers, naast ons bed staat een vaste telefoon waarop we bereikbaar zijn voor noodgevallen ‘s nachts.
     
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    #110 sidmick, 3 feb 2023
    Laatst bewerkt: 3 feb 2023
    En als er iets met je kinderen is dan?

    hier staan telefoons op stil maar inderdaad zo ingesteld dat bepaalde mensen erdoor komen en als de kids niet thuis zijn haal ik mijn nachtstand eraf.Als mensen mij snachts nodig hebben wil ik er kunnen zijn en niet pas de volgende ochtend.O ja en na 3x bellen binnen 5 minuten kom je er ook doorheen.
    De ring bel gaat op iedere etage
     
  11. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Ik heb ingesteld staan dat als ik 2x achter elkaar gebeld wordt mijn telefoon wel afgaat, ook als deze op bedtijd/niet storen stand staat. Mocht de buurvrouw van mijn moeder bellen dat er iets niet goed is, neem ik aan dat ze zeker 2x belt. Moet ik alleen zorgen dat ik mijn toestel niet op 'stil' zet, maar op 'niet storen'. Anders krijg ik de oproep wel binnen maar alsnog zonder geluid.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Hier ook. Verder belt echt niemand via whats app. En mijn pubers weten dat ze mij na 22.30 ook gewoon moeten bellen
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Mijn telefoon staat op stil, eigenlijk altijd behalve als ik een telefoontje verwacht. Mijn vrouw haar telefoon is zo ingesteld dat ze meldingen niet krijgt maar als iemand haar belt hoort ze wel een beltoon.

    Nu is het wel zo dat de oma van mijn vrouw zich een paar nachten geleden heel slecht voelde en mij heeft gebeld om 4.30u, maar ze kon me niet bereiken (ik ben verpleegkundige en ze wilde vragen wat ze moest doen). Ik voelde me heel schuldig toen ik dat hoorde, maar achteraf bleek ook dat het nummer dat ze had gebeld niet klopte. Ik wil nu dus eigenlijk wel instellen dat sommige mensen me kunnen bellen, vooral de oma's, onze ouders en zussen/broer.
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.858
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bellen op trillen. Meldingen op stil
     
  15. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Meldingen van whatsapp heb ik altijd op stil staan. Telefoon zelf op trillen. Ligt s nachts op mijn nachtkastje. Hebben ook nog een vaste lijn.

    Laatst belde mijn moeder s nachts op mijn mobiele (ze wilde niet het hele huis wakker maken door op de vaste lijn te bellen). Ze voelde zich niet goed en was met de ambulance onderweg naar het ziekenhuis. Ze heeft alleen mij nog maar dus ben toch blij dat ik brreikbaar ben.
     
  16. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    Wel goed punt dit topic! Wij zijn ook slecht bereikbaar. Telefoon staat op stil. Al kijk ik vaak wel een keer of 2 s nachts op mn telefoon omdat met name de jongste vaak s nachts wakker is. En trilt mn horloge bij bellen.

    Ik ga ook eens uitzoeken hoe je bepaalde nummers "erdoorheen " kan laten komen zoals een aantal mensen al hebben ingesteld
     
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij apple komt hij wel door als je twee keer achter elkaar belt.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Ik vind het echt bizar dat mensen zeggen dat iemand in nood maar aan de deur moet komen. Dus iemand die opvang zoekt voor zijn kinderen omdat hij de partner aan t reanimeren is kan niet bellen maar moet langskomen! Poeh dat vind ik heftig.
    Als je last hebt van telefoon naast je bed kun je hem ook aan andere kant vd kamer of zo leggen toch?
    Ik heb niet storen ingesteld maar vind de tip van internet uitzetten nog goeie. Ben soms toch geneigd s nachts te kijken en dan appjes te gaan lezen!
     
    Mim89, chrystel73, Jetje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Mijn broer heeft nogal eens de neiging om midden in de nacht berichtjes te sturen of (dronken, en/of mega emotioneel) te gaan bellen. Hier gaat hij dus uit.
    Familie van mijn man weet dit en als er iets met schoonouders zou zijn, zijn er gelukkig andere kinderen in de buurt en bereikbaar.

    mijn eigen familie woont ver weg, en zonder auto kan ik daar toch niet heen midden in de nacht.

    als de kinderen op de leeftijd komen dat ze ‘s nachts uit gaan, dan gaat hij wel weer aan.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Hoe bedoel je dit? Mijn kinderen kunnen toch gewoon naar mij toelopen? Die zijn thuis als ik slaap. De enige keer dat mijn oudste wel eens weggaat in de avond blijf ik wel wakker tot hij thuis is. Hij is pas 3x na 1 uur thuis geweest namelijk. Als ze logeren oid houd ik ook mijn telefoon aan.
     

Deel Deze Pagina