Bereikbaarheid 's nachts

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    .
    Als er beneden brand uitbreekt dan heb je ook een grote kans dat je niet meer naar beneden kan. Ingesloten bent. Dan ben je echt blij dat je je telefoon hebt zodat je de brandweer kan bellen. Telefoon aan je oor en te gelijk je kinderen verzamelen. Vertellen waar je je in huis bevindt. Elke minuut dat de brandweer eerder bij je kan zijn en je kan redden telt ook. Niet iedereen kan zichzelf redden of durft naar buiten te springen.
    Tip van de brandweer hier, ALTIJD je telefoon boven. Ook zodat je evt kan bellen als je boven of ergens ingesloten zit en zo kan vertellen waar je bent.

Ysabella, Neuzeke, NiekeKris en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dubbel

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Tenzij je instelt dat je dit niet wil. Ik heb favorieten ingesteld, die nummers kunnen mij bereiken als m’n telefoon op niet storen staat.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.865
    113
    Wij hebben het zo ingeregeld dat we vanuit elke kamer in het huis veilig buiten kunnen komen. Juist omdat man het dus wel eens heeft meegemaakt en er vaak te weinig tijd is om het te overleven als het een erge brand is. Wij hebben een compleet vluchtplan zelfs haha en de kinderen weten ook precies wat ze moeten doen.

Liekje81 en Syane vinden dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.309
    8.786
    113
    Vrouw
    Mijn telefoon staat altijd op geluid aan en ligt naast mijn bed. Appjes en andere meldingen word ik niet wakker van. Ik wil graag dat mijn dierbaren mij altijd kunnen bereiken. Zelf een paar keer meegemaakt dat er 's nachts iets was en het was heel fijn dat ik toen mijn moeder kon bereiken.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ook dat is persoonlijk.
    Stel er gebeurd hier iets in huis?
    Ik heb sws 2 grote kinderen en die kunnen dan prima op hun 10 jarige zusje letten en stel die pubers van mij zijn er niet dan bel ik aan bij mijn buurvrouw en dan regelen we het zo en stel die is er ook niet ( lijkt me vrij onwerkelijk) dan loop ik naar een klasgenootje 1 straat verderop.
    Het is allemaal zo persoonlijk en niet in te vullen voor een ander.

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik heb mijn telefoon dag en nacht op stil maar hoor hem altijd. Ook’s nachts dus. Toen mijn moeder ziek was werd ik een keer ‘s nachts. Ik ben blij dat ik toen bereikbaar was.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Bij een gebroken been kan ik mij dat voorstellen. Heb jij al eens meegemaakt dat een ambulance komt, naar binnen gaan en iemand moeten reanimeren die je dierbaar is. Dat is voor een volwassene al zo heftig, laat staan voor pubers of kinderen.

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik heb mijn telefoon altijd op de slaapkamer. We slapen op zolder, de huistelefoon is een verdieping lager dus die horen we ook nog wel, maar iedereen belt eigenlijk mobiel.
    Wij zijn wel degelijk eens gebeld voor nood terwijl we op bed lagen, voor m'n schoonmoeder en voor m'n zwager. Lijkt me vreselijk als er iets is met dierbaren en ik kom daar uren later pas achter terwijl ik had kunnen helpen.
    Overigens hebben we ook weleens onze dochter op kamp op kunnen halen.
    Op dit moment leeft van onze ouders alleen mijn vader nog, die wordt 80 en woont alleen. Dus ook daarin voelt t voor mij beter om in nood gewoon bereikbaar te zijn.

10. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ieder z’n recht natuurlijk maar ik zou het fijn vinden als mijn man in het buitenland iets krijgt dat ie me kan bellen. Ten eerste omdat hij wellicht in paniek is en ten tweede als we elkaar voor t laatst zouden kunnen spreken omdat hij iets ergs heeft of er iets ergs gebeurd (denk aan de telefoontjes van 9-11, lijkt en vreselijk als hij me dan niet kan bereiken)

11. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier altijd bereikbaar. Telefoon staat altijd op trillen, telefoontjes word ik wel wakker van. Ik ga er niet vanuit dat iemand mij voor niks midden in de nacht belt, dus er zal wat zijn en daar mag mijn nachtrust voor verstoord worden. :)

Toevallig al eens gehad dat ik om half 4 s'nachts werd gebeld dat mijn opa met spoed is opgehaald door de ambu ivm hartaanval. Gelukkig is dat goed afgelopen.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Hier ook hoor. Mijn man zat in het buitenland toen onze zoon in het ziekenhuis kwam met een herseninfarct. Natuurlijk was hij er niet direct bij maar god wat was ik blij dat ik hem gewoon kon bellen.
    Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is. Ik heb weleens midden in de nacht een vriendin op schiphol opgehaald die daar gestrand was ivm treinproblemen, meerdere keren met mijn moeder ( die alleen is) op de SEH gezeten in de nacht, een vriendinnetje van mn dochter opgehaald omdat die te dronken was en haar ouders niet bereikbaar, de kids van mijn vriendin opgevangen toen haar man in het ziekenhuis kwam met longembolie.
    Ik ga ervanuit dat niemand in de nacht zomaar belt en vind het een fijn idee dat onze omgeving weet dat we dag en nacht voor ze klaar staan indien nodig.

Muisje2016, Mim89, Zxcvb en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ik heb in de nacht het geluid aan staan van telefoontjes, maar niet van apps.
    Vroeger had ik dit niet. Totdat mijn man een ongeluk kreeg na het stappen en in het ziekenhuis lag. Niemand kon mij bereiken, want m'n geluid stond uit. Gelukkig was er een vriendin langs gekomen en die heeft net zo lang op m'n deur lopen bonken tot ik wakker werd :oops:

14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.571
    3.904
    113
    Vrouw
    Niet bereikbaar, van 22 tot 8u staat gsm op niet storen. En we hebben geen bel dus aanbellen kunnen ze ook al niet. Heel hard kloppen zou ik wel wakker van worden, man niet, die wordt écht van niks wakker snachts.
    Zou ook echt niet weten wie ons midden in de nacht nodig heeft. Mijn ouders wonen langs ons en hebben een huissleutel. Mijn broers kunnen altijd bellen naar mijn vader want die moet 24/24 te bereiken zijn. En schoonouders wonen te ver om echt in nood snel daar te kunnen zijn. Stel nu dat er echt iemand van hen ineens plots op sterven ligt of een zwaar ongeval heeft gehad weet ik het eigenlijk niet zo goed hoe ons te bereiken, maar hen kennende bellen ze dan toch pas overdag.

Al man weg is ben ik wél altijd te bereiken, en andersom ook. Al een paar keer geweest dat ik naar spoed moest terwijl hij op het werk is maar dan kon ik hem altijd wel bellen.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan breng je die kinderen toch weg?
    Dan ga je toch niet eerst iemand wakker bellen maar onderneem je actie.
    Ambulancepersoneel gaat immers niet staan wachten.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Als jouw man gereanimeerd wordt breng jij even je kinderen weg? Nou even de telefoon pakken terwijl de ambulance onderweg is of ze bezig zijn is toch sneller.
    Dan heb je maar een paar woorden nodig.

Mim89, liefkleintje, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is ook vreselijk maar wat kan je doen?
    Man zit in de USA oid en die krijgt een ongeval. Als het werkelijk zo heftig is kan die me geeneens zelf spreken. In het buitenland is die weleens van een grote hoogte gedonderd en dit vertelde die pas toen die thuis was. Ik had toch niks kunnen betekenen en had me alleen maar enorme zorgen gemaakt. Is uiteindelijk allemaal goed afgelopen.
    Wat ik eerder al aangaf is dat ieder zijn situatie anders is.
    Je kan dat voor een ander niet invullen en als hier iemand gereanimeerd moet worden ga ik echt niet iemand bellen maar dan zet ik mijn kinderen bij mijn buren neer.

suus1983 vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dan breng ik mijn kinderen bij de buren, inderdaad. Dan ga ik niet iemand midden in de nacht wakker bellen en wachten tot ze er een keer zijn. Dat zou in ons geval onnodig veel tijd kosten.We hebben zelfs een huissleutel van de buren dus zo opgelost.

suus1983 vindt dit leuk.
  19. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Mijn telefoon staat op trillen.
    Schoonvader is midden in de nacht overleden dat is de enige keer dat ik in de nacht gebeld ben.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Wij hebben het natuurlijk meegemaakt met pa en de overburen kwamen zelf al: moet ik je zoon meenemen? Toen de ambu voor de deur stond had ik 3 setjes buren buiten staan die allen wilden helpen. Was zo mooi ♡ ook middenin de nacht had ik hun ingeschakeld. Voor hun is het 3 stappen lopen. Heb ook moeten beloven dat als er wat is, ook s nachts ik gewoon aanbel bij hun.
    Maar goed ik ben dus wel in de nacht bereikbaar en als ik s nachts beval ga ik rustig mijn moeder ook bellen dan

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina