Wie heeft er kippen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hoeveel, wat zijn nadelen en hoeveel ruimte hebben jullie ervoor, foto mag ;)

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heb 7 wyandottes, voordelen: t is gezellig, af en toe een eitje

nadelen: t stinkt, regelmatig verschonen, ze worden af en toe broeds, moet je ze even 3 nachtjes apart in een hokje/onder een kist zetten.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb nu nog 2 Barnevelder krielkippen, binnenkort komen er nog 2 a 3 bij.... liggen nu in de broedmachine bij mn vriendin.
    Er moet uiteraard voer in ;), je hebt ook grit nodig (voor de kalk van de eischaal). Bij voorkeur een ren met een binnenhok, dan kunnen ze snachts op stok en kunnen ze ook daar hun eitjes leggen.

Ik heb nu een nachthok van ongeveer 1,5 bij 1,5 of 2 bij 2 (ben ik niet helemaal zeker van) en nu nog maar een kleine ren van 2 bij 2. De buitenren wordt ongeveer 3 bij 4 ofzo.

Durf even niets te zeggen over de minimale ruimte die ze nodig hebben, maar volgens mijn vriendin is onze huidige ruimte voldoende voor 2 a 3 kipjes.

Broeds heb ik ze nog nooit gehad, maar dat schijnt weer een voordeel te zijn van barnevelders....

Wanneer je ze vrij wilt laten rondlopen, dan moet je rekening houden met kortwieken/leewieken. anders ben je ze in no time kwijt :D

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hahaha, mijn tante had 2 dikke kippen in de achtertuin.
    Die werd alleen stapeldol van de "tokkies". Maakte vaak een herrie hahaha.
    Ze zijn nu op een manege.

5. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    ik heb 3 krielcochin hennetjes en 1 haantje en als het goed is heb ik morgen of overmorgen 4 paaskuikentjes want er is er een aan het broeden :D. Het is wel heel gezellig in de tuin maar ja je moet idd regelmatig het hok schoonmaken want anders gaat het stinken. Maar mijn tuin is onkruidvrij en je kunt er gezellig mee spelen. En kwa voeding ze zijn niet zo moeilijk hoor ze eten vrijwel alles.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nou ben bang dat ik niet genoeg ruimte heb, althans wel voor de kippen maar dan blijft er niet zoveel speelruimte over in onze tuin. Ben ook bang dat het stinkt, m'n terras zou dan 4 meter van de kippen vandaan komen en denk dat je het teveel ruikt.

7. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 5 wyandottes.
    de voordelen;
    - het is gezellig
    - je hebt lekkere eieren ( lekkerder dan uit de super )
    - ze krabben veel onkruid weg
    - persoonlijk vind ik het erg goed als kinderen opgroeiden met dieren, ze leren het "zorgen voor.." en de verantwoordelijkheid

nadelen;
    - kippen ruik je, net als alle andere dieren ( je kan veel en vaak verschonen, maar vooral op warme dagen ruik je het toch, het stinkt niet dan, maar het ruikt wel, vandaar dat wij ook geen kippen bij huis hebben )
    - de kosten van kippen wegen niet op tegen de eieren. kortom je hoeft geen kippen aanteschaffen om te denken dat je dan kosten bespaart.
    - kippen hebben ruimte nodig. die hokjes met rennetje die je bij verschillende dierenzaken kunt kopen zijn niet voldoende om kippen permanent in te laten wonen. Een kip moet kunnen scharrelen.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nou dan wacht ik toch maar tot we ooit een grotere tuin hebben want eerlijk gezegd vind ik ze best meuren;)

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook kippies wij hebben krieltjes dus schattige kleintjes hihihi. en een grote zwarte haan die is aan komen lopen die woont buiten in de truurwilg......

die van ons stinken trouwens niet. hebben een hele grote volleire staan (kwam bij het huis) hebben er ff beton onderin gedaan en dan zand erover. gooi altijd veel onkruid erin kunnen ze dat lekker verwerken hihi. vooral zevenblad zie je dan niet weer.
    met kippen heb je trouwens wel gauw ander ongedierte. hebben regelmatig muisjes en ratten ook al een paar keer.

10. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier ook muisjes en de ren.
    Ach, die paar korreltjes die ze meeeten..
    En ik heb de kippen niet bij huis, dat scheelt weer.
    Hm.. ik heb wel twee katten bij huis, dan had ik waarschijnlijk weer minder muisjes gehad..

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik zou ook heel graag een paar kipjes willen! Maar ik zit met het probleem van de vakantieopvang. Wie zorgt er voor als we op vakantie gaan.... Kan mn ouders of familie wel vragen maarja... wie wil er kippen? juist... ik haha!

Deel Deze Pagina