Andermans hond in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door evenstar, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Vanmorgen zag ik voor de zoveelste keer een niet-aangelijnde hond in onze voortuin. In ons blok heeft iedereen een voortuin, maar daar staan geen hekken omheen. Het zijn wel duidelijk voortuinen, ze worden onderhouden door ons als bewoners en ze vormen een heel duidelijk verschil met eh, de STOEP. ;)

Wij hebben de pech dat het gebiedje aan de overkant (een sloot met een strook gras) een uitlaat gebied is (zonder opruimplicht, heel fijn als je kind daar eendjes wil voeren, maar goed). In de praktijk lopen veel mensen hier met de hond niet aangelijnd, terwijl het dus geen vrij uitloop gebied is, het is alleen een wc dus. Die niet aangelijnde honden lopen gewoon onze tuin in terwijl de baasjes ergens staan te kletsen of lopen te bellen. En daarnaast laten mensen regelmatig honden piesen en soms zelfs poepen in onze tuin :$ :x

Sommige van onze buren hebben nu bordjes in hun tuin met teksten als 'dit is geen hondenwc, dank u'. Ik overweeg zoiets ook nu, maar vrees dat het weinig zal helpen. Wat zouden jullie doen? Klop je voor zoiets aan bij de gemeente? Het is een huurhuis (particulier, maar wel bij een corporatie vgl. met iets als Vesteda zeg maar), maar die zullen niet snel overal hekken omheen zetten.

Ik vind het zo ontzettend asociaal, BAH. Wij zelf twee katten die we expres binnenhouden omdat we vinden dat we als eigenaar ook voor hun uitwerpselen verantwoordelijk zijn en weten hoe hinderlijk het is om een tuin vol kattendrollen en pies te hebben (leuk als je wat groente wil verbouwen zelf, not).

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou idd contact opnemen met de gemeente/ woningbouw.
    Anders zelf een hek om je tuin?
    Snap dat je dat niet wilt maar soms moet je wel, ben bang dat mensen zich van een bordje niets aantrekken...

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    T in de gaten houden welke hond t is en wie de eigenaar is en dan de eigenaar er op aanspreken. Schrikken ze vaak wel van, het 'betrapt' gevoel. Wie weet helpt t.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Heel veel hondenbezitters zijn gewoon zeer asociaal! En je krijgt nog een grote mond als je er iets van zegt ook. Wij hebben ook regelmatig plassende honden tegen onze hek terwijl onze hek midden op onze stoep staat. Ook zo nu en dan een hoop hondepoep, leuk als je kinderen rondjes willen fietsen om de hek.

Volgens mij is het enige dat helpt de hond te beschieten dan durven ze vast niet meer door je straat/ langs je huis te lopen. Maar verder helpt er weinig is mijn ervaring:mensen laten hond gewoon tegen onze hek plassen als ik voor het raam sta.

5. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    wat vervelend !! .. ik vind het al heel erg als ik gewoon nog maar poep op straat zie, laat staan m'n eigen tuin

ik zou inderdaad ook de gemeente bellen en het laten vaststellen
    je kan natuurlijk moeilijk elke dag voor je raam hangen om te zien welke hond het is
    en uit ervaring weet ik dat als een hond ruikt dat de ene het doet, de kans groot is dat de rest volgt
    sterkte !

ik heb by the way zelf een hond en net omdat ik het zelf niet prettig zou vinden heb ik haar geleerd om uitsluitend op de hondenwei haar behoefte te doen
    ze plast zelfs niet op straat .. ze wacht tot ze we netjes op de wei zijn
    brave hond :)

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou om te beginnen meteen naar buiten zijn gegaan en de eigenaar er op hebben aangesproken, maar dan wel op zo'n manier (correct maar wel bloedjeduidelijk) dat ie het voortaan uit zijn hoofd zou halen om maar zelfs langs mijn huis te wandelen met zijn hond.

7. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Als je weet waar het baasje woont:
    Drol met stuk krant oppakken en door de brievenbus doen. Briefje erbij met tekst: u bent iets verloren

8. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Daar kun je wel ontzettende ruzie mee krijgen..Sommige mensen zijn echt gestoord. Als ik TS was zou ik een hek om de tuin zetten,hoog genoeg natuurlijk.

Zelf word ik er ook schijtziek van. Ik hou de katten in eigen tuin maar mijn heg word ondergescheten :x Ik heb een bordje en vreemd genoeg helpt het toch.

9. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Ik had het zo zelf kunnen schrijven! Begrijp je volkomen aangezien ik precies dezelfde iritatie heb.

Ons huis staat pal naast de ingang van een park (tevens uitrenzone) alle buurtbewoners met honden gaan via deze ingang het park in en 9 van de 10 honden zijn niet aangelijnd.
    De honden lopen zo mijn voortuin in en plassen tegen mijn bloembakken, plantjes, wielen van mijn auto en zelfs tegen mijn voordeur!
    Ik heb gelukkig nog maar 1 keer in een hondendrol gestaan maar dat plassen vind ik al verschrikkelijk. Gewoon asosiaal, zelf als ik voor het raam sta en het zie gebeuren dan nog word de hond niet terug geroepen.

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Lekker belangrijk zou ik dan denken, liever ruzie dan stront in me tuin:x

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar ben ik ook mee begonnen maar de eigenaar van de hond die op onze oprit poepte, trok zich er weinig van aan. Dus drol in een zakkie gedaan en bij hem voor de deur gelegd, daarna nooit meer gebeurd!

Ik vind het gewoon aso om je hond bij iemand op de oprit/in voortuin te laten schijten. Zelf hebben we onze hond netjes opgevoed (die schijt gewoon in de bosjes maar het mag) en hebben altijd zakjes bij ons voor het geval dat ie dat niet doet..

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    De hondenpoep in de tuin is echt asociaal. Onvoorstelbaar, de brutaliteit van de hondenbaasjes.

Voor wat betreft het strookje waar honden mogen poepen. Tja ... dat vind ik weer anders. Deze wereld moeten we gewoon delen met dieren. De eenden poepen daar ook... Ooit deelden we ons leefgebied met veel meer dieren, maar die zijn allemaal verjaagd. Daar kan ik dan wel weer om huilen ...

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    :$

Die hond kan er toch niets aan doen dat zijn baasje hem niet aanlijnd of leert waar hij wel zijn behoefte mag doen?

Als een kind bloemetjes plukt uit mijn tuin begin ik toch ook niet te schieten?

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee dat is echt DE oplossing ;)

Gaat nergens over natuurlijk ..

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

Zo sorry hoor gevalletje ben niet wijs!

ik kan zeggen ik heb zelf een hond altijd gehad. binnen de bebouwde kom ruimen wij alles op (en ja ook van onze pup ) sterker nog buiten de bebouwde kom in de buurt van woonhuizen, bankjes, of parkeerplaatsen en eendenvoedplaatsen ook.

Maar de 1e de beste die ook maar denkt mijn hond (of katten die komen in principe niet buiten maar ontsnappen wel eens ) te beschieten krijgt toch wel een vervelende tijd!

jezus dat je het zo ie zo bedenkt !:x (je hebt echt afgedaan bij me )

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zegt er ook iemand wat...

17. marilouise

marilouise Niet meer actief

er zijn genoeg manieren en ik als hondenbezitter spreek ook mensen aan , doe dat gewoon, of vraag het gewoon of iemand weet wie het doet?

woningverhuurder bellen zoiezo .

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    herkenbaar probleem, heb ik ook gehad toen ik hier net woonde! terwijl het heel duidelijk een voortuin is bij mij voorhuis! maar ook ik had er geen hek omheen. Ik heb meteen een goedkoop hekje om mijn tuin gezet en probleem is dus verholpen, maar de hondenbezitters die hun hond laten poepen in de voortuin van een ander... kan ik niet begrijpen dat ze dit toelaten... mijn voortuin is zo duidelijk een voortuin maar nog laten ze rustig hun hond hun behoefte er in doen!

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou en anders hier wel ik weet zeker dat die persoon kan gaan lopen voor zijn leven.

mijn hondjes lopen vast maar heel af en toe heb ik het niet eens door kan gebeurden vooral die oudste die laat het heel snel lopend vallen :) moet er een het lef hebben haar ze beschieten zeg ik kom echt terug met een knuppel denk!

van beesten blijf je af! flikker niet nog gauw in de greppel zeg!

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou een goedkoop hekje kopen en die rond je tuin zetten. Wij hebben ook onze voortuin helemaal afgesloten want ik werd niet goed van die honden en katten. Wat ik overigens ook heel irritant vind is dat hondenbezitters het normaal vinden dat de hond tegen het tuinhek aan staat te piesen. Ik woon op een hoekhuis en continu is de hoek van het hek of achter bij de schutting op de hoek zeiknat gepiest...

Deel Deze Pagina