Berekeing aantal weken, ik snap het niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juenco, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

de berekeningen op alle sites zijn MET armpjes en beentjes en de echo's zijn altijd van kruin tot stuit, dus als jou kindje met 9+5 weken bjna 3 centimeter groot is, is perfect!
    Je kindje is met 12 weken ongeveer 6 centimeter lang zonder armpjes en beentjes, dus maak je maar geen zorgen :)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je kindje ligt trouwens voor als je kindje met 12 weken en 4 dagen al 7 centimeter groot is..

de mijne was met precies 13,0 weken 6,7 centimeter en lag precies op schema..
    of je bent iets verder dan je dacht? :)

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Met 11 weken en 4 dagen 6 cm
    Ik had een leerlinge en de volgende keer weer mijn eigen gyn dus die zal me wel vertellen hoever ik echt ben

Dus je vind de parfum geuren juist erg?
    Hmm das pas echt kl*te...
    Dacht ik je te kunnen helpen...
    Wat doe jij er tegen dan?

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik geloof die metingen ook niet meer zo, want toen ik hier ging vergelijken en op websites was mijn kindje te klein maar toen ik bij de echoscopiste was zei ze de lengte en het aantal weken en dat klopte op de dag af met wat we berekend hadden dus het is gewoon lastig. En rekenen ze bijvoorbeeld van kont tot kruin of met de beentjes erbij - kan ook behoorlijk verschillen (in het begin nog niet maar daarna wel).
    Ik ben sowieso een beetje met vergelijken gestopt want ik werd er alleen maar onrustiger van.

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    tsja, ik kan eigenlijk niet verder zijn dan gedacht, want het was met 9 weken en 4 dagen (2 april) dus bijna 3 centimeter. 3 weken later dus (22 april) was het ineens al 7 centimeter. De Echoscopist zei dat ik dus toen al 13 weken moest zijn (nu dan dus al 13 weken en 4 dagen)

Ik hou maar gewoon de 13 weken aan die ik nu ben, dat doet mijn VK ook.

Maar ja, beeb heeft een groeispurt gemaakt van 4 cm in 3 weken.

Misschien moet ik iets ongezonder eten, lees patatjes, pizza en chips haha!!! Nu eet ik heel verantwoord, want dat vind ik nu héél erg lekker (komkommer, melk, appel, boontjes, etc jammie!! :D )

6. Salima

Salima Actief lid

17 aug 2008
    145
    1
    18
    Vrouw
    Ik dacht dat ik de enige was die het niet begreep qua aantal weken zwanger zijn, gelukkig niet dus :D Bij mij duurt het nog wel even voor ik de magische grens bereik..

Deel Deze Pagina