Zwanger of schijnzwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Yinxy, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hoi Allemaal!

Ik moet even mn frustraties van me afschrijven. Duidelijkheid is iets wat ik nu zoooo graag wil! Morgen mag ik dan eindelijk naar de huistarts en gaan we waarschijnlijk een bloedtest doen. Dus hopelijk krijg ik morgen meer zekerheid!

Eind augustus is mn mirena spiraal verwijderd, dit omdat deze gewoon te veel pijn deed bij het vrijen. Eerst voorgenomen om toen met condooms te vrijen, maar als snel hadden mn vriend en ik toch zoiets van: we willen graag een kleine, waarom dan nog met condoom knutselen? Dus tja, we vrijen nu een paar maanden zonder.
    Mn eerste menstuatie (toen alles weer aan t opstarten was als t ware) was mn ergste ooit, erge pijnen wat ik vroeger nooit had. Had vroeger een halve dag krampen in mn buik, maar niet hevig. Deze eerste keer wel..
    Mn cycles was daarna vrij snel weer normaal 26-28 dgn.

Sinds 16 december heb ik hele erge krampen in mn onderbuik. Heviger dan ik nogmaal had. Ook kreeg ik vanaf 17 dec (smaandags) erge onderrug pijn. Maar ik was nog te vroeg met ongesteld worden, maar je weet maar nooit, aangezien ik een paar maanden geleden mn spiraal heb laten verwijderen.

Nu ben ik bijna 2 weken verder, inmiddels een paar dagen overtijd. Mn buikpijn is minder, maar heb ik nog steeds.
    Nog steeds rugpijn.
    mn borsten, vooral mn tepels zijn erg kietelig.
    Mn tepels zijn iets groter. De buitenste rand is erg donker geworden.
    Hele dag misselijk, maar daadwerkelijk overgeven wil niet echt gebeuren.. ook al stoot het wel op waardoor ik naar de wc moet rennen :p maar daargekomen wil t niet eruit komen (gelukkig! haha)
    Tijdens/ na douchen of badderen wordt ik erg duizelig. Maar hier heb ik voor heen af en toe eens last van. Ik weet van mezelf dat ik een lage bloeddruk heb. Dit gebeurd nu alleen vele malen vaker dan normaal.
    Vlees eten.. dit vind ik een rare. Hapjes met vlees in verwerkt bijvoorbeeld kan ik tegen, maar zoals een varkenshaasje en andere grote stukken vlees, wordt ik erg misselijk van.
    Heb de hele dag honger, maar krijg niet veel in een keer meer weg.. Ondanks dat ik honger heb, heb ik de hele tijd het gevoel alsof mn buik al vol zit.
    Huilen/ tranen in mn ogen om het minste of geringste.
    Veel moeten plassen, maar iedere keer dat ik ga, is t maar een beetje.
    Ik mis er volgens mij een paar, maar dit zijn de dingen die me opvallen..

Heb afgelopen maandag een test gedaan (dag 28 van mn cycles) met ochtend urine, negatief. Stiekem hoop ik best wel dat ik zwanger ben! Maar toch heb ik het gevoel dat het mis is.. Ben er stiekem bang voor, omdat ik een paar jaar geleden al een paar keer een miskraam heb gehad (terwijl ik aan de pil was). Dit was dan wel met mn ex die ontzettend veel alcohol dronk.

Ik weet dat ik morgen eindelijk naar de huisarts mag en daar ben ik blij om! Maar kan de rust niet meer vinden.. Ondanks verschillende pogingen lukt t me niet meer.. En dan merk ik dat ik iedere keer na een tijdje afdwaal en op dit forum uit kom omdat me weer van alles door mn hoofd spookt en ik ga googlen..

Ik hoop dat ik zwanger ben, maar ik ben bang dat ik dingen zie en voel omdat ik er stiekem steeds meer op hoop, ondanks de test. Maar het zou wel een ontzettend mooi begin zijn van 2013! Ben alleen bang dat ik mezelf helemaal gek aan t maken ben :( Ik heb nogal wat tegenslagen in mn leven gehad, en vooral de afgelopen bijna 10 jaar. Gelukkig heb ik de laatste 4 mn vriend naast me staan die een ontzettende grote steun voor me is. En nu klink ik misschien ff heel erg negatief, maar puur omdat bijna nooit iets is gegaan zoals we hoopte en bijna alles negatief was uitgepakt, ben ik bang dat dit geluk me niet gegund is (een kleine krijgen). Ik weet dat we pas bezig zijn, maar dat het geluk een keer naar ons zal glimlachen.. Zou eens leuk zijn ;)

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Negatieve test=negatieve test lijkt me.
    Je kunt te vroeg getest hebben en het nog eens proberen maar het lijkt me niet dat je echte zwangerschapskwalen kunt hebben zonder HCG.
    Dan zijn die kwalen van een andere oorzaak.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hat kan natuurlijk zijn dat je te vroeg getest hebt, heb je alleen afgelopen maandag getest?

4. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Nope, alleen maandag.. Misschien wat het inderdaad te vroeg, dat denk ik zelf namelijk.

5. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Spannend! Ik had pas 4 dagen na mijn NOD een positieve test, maar ik had daarvoor geen symptomen.

Maar als je zoveel symptomen hebt, wat door het HCG hormoon komt, is het gek dat je negatief test. Misschien nog een test proberen?

Duim voor je.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had bij mijn dochter al 2 wkn (toenemend) allerlei kwaaltjes, voordat de test eindelijk bij 10 dgn overtijd licht positief werd (werd knettergek, dacht idd ook dat ik schijnzwanger was, maar niet dus). Bij de termijnecho bleek ik een week minder lang zwanger, terugrekenend waren de kwaaltjes dus begonnen bij 3 wkn zwangerschap.

Het kan dus wel! Veel succes!

7. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Dank je wel voor jullie reacties!

Nog steeds niet ongi geworden...

8. thirdmiracle

27 dec 2012
    7
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Utrecht
    Wacht nog even af tot morgen en gooi er dan een testje tegenaan. Misschien dat je eisprong gewoon wat later is gekomen deze maand?

9. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Het zou heel goed kunnen dat mn eisprong later is geweest.. Ik heb nog nooit een ovu test gedaan, mischien dat ik die toch maar eens moet gaan halen, in het geval het toch mis is.

10. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Ik leef met je mee.. Wat kan je lichaam je gek maken!
    Maar te vroeg testen zegt inderdaad niets.. Bij mij testte ik ook telkens pas na een paar dagen over tijd licht positief..

11. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Jz je lichaam kan je echt gek maken! Heb de afgelopen dagen ontzettend veel gelezen op dit forum en las dat er meerdere vrouwen waren waarbij hun lichaam symptomen vertoonde, maar uiteindelijk vals alarm was.

Ik wet dat iedere vrouw anders is en iedere zwangerschap anders is.. Maar heb toch mn zus gebeld. Zij is trotse moeder van een ontzettend leuk lief meisje van 8 mnd. Ook zij heeft een paar miskramen gehad voordat het eindelijk zo ver was.
    Ik moest wel lachen om wat zij beschreef wat zij als symptomen had. Niet zo veel als ik, maar wel veel overeenkomsten. Grappig eigenlijk hoe je dan toch op elkaar lijkt. Ook wat we bij een normale menstruatie voelen :)

Dank jullie wel voor jullie reacties trouwens!! Had ik volgens mij nog niet gezegd.

12. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Kleine update.

Ben vandaag bij de huisarts geweest. Hebben een urine test gedaan en geen bloedtest. Helaas was het geen ochtend urine waarmee de test was gedaan. Test was negatief. Er is nu dus een hele kleine kans dat ik toch zwanger ben.

Omdat ik wel al zo lang met krampen en pijn loop, en de pijn inderdaad vanuit mn baarmoeder komt, ga ik maandag naar het ziekenhuis voor een inwendige echo om te kijken wat er dan wel aan de hand is.

13. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Jammer dat je het nog negatief was. Ik hoopvol je dat je maandag goed nieuws krijgt. Miss jezelf tot die tijd afleiden met iets leuks? Een boek/film/vriendin?

14. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Afleiding is inderdaad gewenst! Haha! Maar vandaag gelukkig genoeg gehad. Ban vandaag met mn lieve vriend op pad geweest en hij heeft me heerlijk verwend :)
    Morgen heb ik gelukkig ook wat afleiding.. Ben alleen doodop.. Haha!

Gelukkig zijn mn krampen iets minder geworden. K heb ze nu niet meer continue, maar nu nog maar af en toe een flinke steek. Mn borsten daarin tegen worden steeds gevoeliger.

K probeer me nu er meer op te focussen dat ik niet zwanger ben, maar dat er iets anders is. Misschien een menstuatie overgeslagen ofzo.. Ben nu gaan tellen alsof ik mn menstruatie gehad heb, dus gewoon weer proberen!!

Deel Deze Pagina